וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל להורי התצפיתניות: בוחנים את המענה לביטחון האישי של בנותיכן - בכל אזורי הלחימה

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 18:53

בתשובה לעתירה לבג"ץ שהגישו הורי תצפיתניות בצפון בבקשה להעביר אותם לבסיסים עורפיים שאינו בקו הגבול השיב צה"ל כי יש חשיבות להשאיר חלק מהתצפיתניות באזור קו הגבול בצה"ל הבהירו כי בבסיסים אלה "קיימים תנאים המאפשרים מענה ומיגון מול האיום"

מחאת משפחות תצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז לקראת חילופי ראש אמ"ן/מערכת וואלה

צה"ל, באמצעות פרקליטות המדינה, השיב הבוקר (רביעי) לעתירת הורי תצפיתניות באזור הצפון לשאלה מדוע חלקם לא הועברו לבסיס עורפי שאינו ממקום על קו הגבול. מהמכתב עולה כי 75% מהתצפיתניות הועברו לשירות בבסיסים עורפיים שאינם בקו הגבול, לגבי שאר התצפיתניות נכתב הם נשארות בבסיסים בקו הגבול וכי קיימים תאנים המאפשרים מענה ומגיחון למול האיום.

במכתב התשובה של צה"ל שנוסח על ידי רב סרן בני בכר, ראש מדור כנסת וממשל וציבור בלשכת הרמטכ"ל נכתב: "לאחר בחינה מעמיקה הוחלט כי בשלב זה יש צורך וחשיבות מצבעית ממשית בשמירה על מקיום פעילות התצפיתניות באזור הצפון, תוך שמירה מרבית על בטחון התצפיתיות בתוך כך נבחנו השיקולים הבאים: יכולת מצבעית ואפקטיבית, לראיית גורמי המקצוע והמפקדים ישנה חשיבות משמותחת לכך שהאסיף יתבע בצמוד למפקד למודיעין לצד כוח אש. בנסיבות אלה מפקד פיקוד הצפון סבור כי במקומות מסוימים היעדרן של התצפיתניות יפגע מהותית באיכות ההגנה בגזרה".

חיילת תצפיתנית. צילום: דובר צה"ל, עיבוד תמונה
חיילת תצפיתנית/עיבוד תמונה, צילום: דובר צה"ל

עוד נכתב כי "ההחלטה על מיקום חמלי צה"ל התצפיתניות נקבעת באופן דיפרנציאלי, תוך שימת לב למאפיינים של כל גזרה וניתוחם אל מול האיומים הקיימים והמאפיינים הנוגעים למענה לאיומי אלה. בתוך כל נבחנים המרחק מהגבול תוואי השטח ופוטנציאל החשיפה לירי ישיר כדוגמת נ"ט".

בסיום המכתב מציינים בצה"ל כי "החובה לספק את המינה המיטבי להגנה לשמירה על ביטחונן של התצפיתניות ברורה לצה"ל ומפקדיו, לאור האמור, בחודשים האחרונים מתקיימת בצה"ל עבודת מטב משמעיות לבחינת המענה המלא למערך התצפיתניות בגזרות הלחנה השונות לרבות בגזרת הצפון שייטיב את הביטחון האישי שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully