וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר גרמני: הממשלה בברלין מתוסכלת מאוד מהתנהלותו של נתניהו בכל הנוגע לעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 19:23

רצח החטופים, ובהם כרמל גת, שקרובי משפחתה גרמנים, הגביר את תחושת הדחיפות של גרמניה בנוגע לצורך בעסקה. הבכיר הגרמני אמר שהרושם שמתקבל הוא שנתניהו לא נותן עדיפות להשגת עסקה והפסקת אש בעזה על פני המשך המלחמה בחמאס. "ישראל מבודדת את עצמה יותר ויותר", אמר הבכיר

במסיבת עיתונאים: נתניהו הציג את הטיעונים לשמירה על ציר פילדלפי/לע"מ

ממשלת גרמניה מתוסכלת מאוד מהתנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכל הנוגע למו"מ על עסקת החטופים והפסקת האש בעזה ומכך שהוא לא שם את הנושא בראש סדר העדיפויות - כך אמר לוואלה פקיד בכיר בממשלת גרמניה.

למה זה חשוב

התמיכה המדינית והביטחונית של גרמניה בישראל היתה קריטית מאז מתקפת 7 באוקטובר. הגרמנים בלמו שורה של יוזמות נגד ישראל בתוך האיחוד האירופי ובמוסדות האו"ם.

קנצלר גרמניה אולף שולץ בישראל. רויטרס
קנצלר גרמניה אולף שולץ בישראל/רויטרס

במוקד החדשות

  • ממשלת גרמניה מודאגת מאוד מרצח ששת החטופים ע"י חמאס. דובר הממשלה וולפגנג בוכנר אמר היום (רביעי) כי הרצח מראה שעסקה לשחרור החטופים היא הדבר החשוב ביותר.
  • "כל השיקולים האחרים צריכים להידחק למושב האחורי. כל מי שמעורב במו"מ צריך להפגין גמישות מירבית ולהיות מוכן להתפשר", אמר דובר ממשלת גרמניה.
  • למעלה מעשרה אזרחים גרמנים עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה. אשתו של יגב בוכשטב שגופתו חולצה לאחרונה מעזה היא אזרחית גרמניה וכך גם כמה מבני משפחתה של כרמל גת שנרצחה בשבי חמאס וממשלת גרמניה פעלה למענה.
  • שרת החוץ של גרמניה, אנלנה ברבוק, תגיע מחר לישראל ותיפגש עם משפחות החטופים הגרמנים. היא גם צפויה להפגש עם שר החוץ ישראל כ"ץ.
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, במשרד הקנצלר בברלין, 16 במרץ 2023. חיים צל, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, במשרד הקנצלר בברלין, 16 במרץ 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צל

מאחורי הקלעים:

  • הבכיר הגרמני אמר כי התסכול בברלין ממשלת נתניהו גובר כיוון שהרושם שמתקבל הוא שנתניהו לא נותן עדיפות להשגת עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה על פני המשך המלחמה נגד חמאס.
  • לדברי הבכיר הגרמני, ההתנהלות הזו מתווספת לשורה של צעדים נוספים שמעוררים כעס בברלין, כגון התבטאויות ופעולות מתסיסות של שרים בממשלת ישראל שהפכו לשגרה, התגברות בהתקפות אלימות של מתנחלים נגד פלסטינים והרחבה משמעותית של פעולות צה"ל בערים הפלסטיניות בגדה, שגורמת לנפגעים רבים.
  • "הרשימה הזו הולכת ומתארכת.כשאתה חי בשכונה קשה כמו ישראל אתה צריך חברים אבל ישראל מבודדת את עצמה יותר ויותר", אמר הבכיר הגרמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully