וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האישום נגד בכירי חמאס בארה"ב - במשטרה תוקפים את הפרקליטות: "אצלנו אין אישום אחד"

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 16:37

"איך הגיוני שבארה"ב מצליחים להגיש כתבי אישום, לפחות נגד בכירי חמאס, ואצלנו - אחרי 11 חודשים של חקירה - אין אפילו כתב אישום אחד", תהו גורמים במשטרה. מנגד, ישנה טענה בפרקליטות לפיה האישומים מושהים בגלל שמחבלים נוספים נעצרים בתמרון - ועשויים לספק ראיות חדשות

עבדדאלה חסין אחמד ראדי מחבל חמאס .23 במאי 2024/דובר צה"ל

מאחורי הקלעים של כתבי האישום החמורים שהוגשו הלילה (רביעי) נגד צמרת ארגון הטרור חמאס עומדת מלאכת איסוף ראיות שביצעו רשויות אכיפת החוק האמריקניות בסיוע יחידת הדגל של משטרת ישראל - להב 433.

היום תוהים במשטרה מדוע בפרקליטות המדינה מתמהמהים בהגשת כתבי האישום "איך זה הגיוני שבארה"ב מצליחים להגיש כתבי אישום, לפחות נגד בכירי חמאס, ואצלנו - אחרי 11 חודשים של חקירה מסועפת, חקירת מחבלים, איסוף אלפי קבצים וראיות נגדם ואין אפילו כתב אישום אחד" תוהה גורם במשטרה.

לפני כ-8 חודשים לערך נחתו בישראל גורמים בכירים במערכת אכיפת בארה"ב. הודיעו שהם מתחילים לאסוף חומרים והבהירו כבר אז לעמיתיהם בישראל כי בכוונתם להגיש כתבי אישום בתוך פחות מ-5 חודשים, אגב, החומרים עליהם מתבססים כתבי האישום שהוגשו הלילה על תוצרי החקירות של משטרת ישראל.

מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

ומה קרה מאז? מאות מחבלי חמאס, בעגה משפטית לוחמים בלתי חוקיים (לב"חים) נחקרו שעות וימים בחדרי החקירות של להב 433, שב"כ ואמ"ן. מאז נערמו הראיות והחומרים אין סופיים נגדם ונראה כי אפשר להגיש את כתבי האישום שהגשתם נדחית בהנחיית הפרקליטות האמונה על כך.

ישנה טענה של גורמים בפרקליטות לפיה כי יש צורך בהשהיית הגשת כתבי האישום נוכח העובדה כי ישנם מחבלי חמאס שנעצרים בתמרון הקרקעי, גם בימים אלו, אלו עשויים לשפוך אור נוסף על מעשיהם הרצחניים של חבריהם שנעצרו עוד קודם, גורמים במשטרה מגיבים לכך ואומרים כי אי אפשר לדחות את הקץ והמשך מעצרי המחבלים מרצועת עזה עשוי להימשך עוד זמן רב ויש צורך בדדליין להגשת כתבי אישום.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
לה"ב צפון. יואב איתיאל
לה"ב צפון/יואב איתיאל

שחיקת החוקרים

בין 30 ל-40 אחוז מחוקרי להב 433 ממשיכים להיות מועסקים בחקירות מחבלי חמאס, רוצחים, אנסים, בוזזים, כולם מתנקזים לחדרי החקירות של המשטרה שפועלת לאיסוף הראיות והגשת התיקים לפרקליטות, בין לבין, אחת לחודש וחצי מוארך מעצרם של מאות מחבלי חמאס בבתי המשפט בהיעדר אישום בפתח, דבר שיוצר ללא ספק מעמסה נוספת על שב"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully