וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי סערת המחיצות: הדיון על תפילות בהפרדה בתל אביב הסתיים ללא הסכמות

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 15:02

המחלוקת סביב ההפרדה המגדרית בתפילה במרחב הציבורי בתל אביב הייתה בלב סערה תקשורתית וציבורית בשנה שעברה, לפני פרוץ המלחמה. כעת היא מגיעה בפני שופט המחוזי: "אם כל אחד יבין מה מפריע לצד השני, יהיה אפשר ללכת בכיכר ביום כיפור בלי לדרוך על הבוהנות אחד של השני"

מהומה ביום כיפור: מפגינים מנעו תפילות בהפרדה בתל אביב ויישובים נוספים/מערכת וואלה!

היום (רביעי) החל הדיון בבית המשפט המחוזי בנושא תפילות בהפרדה בתל אביב. הדיון מתקיים בעקבות האיסור מטעם עיריית תל אביב בשנה שעברה לקיים תפילה בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי.

עמותת ראש יהודי, הסופרת עירית לינור ו-30 עותרים נוספים הגישו עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים בת"א בבקשה להתיר תפילות ביום כיפור בכיכר דיזנגוף. "לפני בית המשפט הנכבד, מוגשת בזאת עתירה נגד החלטת עיריית תל-אביב, המונעת באופן שרירותי ומפלה את קיום תפילת יום כיפור המסורתית במרחב הציבורי בכיכר דיזנגוף. החלטה זו פוגעת בזכויות יסוד של קהילה שלמה, מפרה את עקרון השוויון ומהווה פגיעה אנושה בחופש הדת והפולחן, המוגנים בחוקי היסוד של מדינת ישראל", נכתב בעתירה.

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
העימותים בכיכר דיזנגוף, לפני שנה/פלאש 90, תומר נויברג

השופט ארז יקואל אמר: "צריך לראות איך לא מפקיעים את כל כיכר דיזינגוף לטובת העותרים אבל כן נותנים חלק ממנו. איך מייצרים שבמה והיקף כסאות לא תייצר סדין אדום אני לא בוחר סממנים דתיים בכוונה.מצד שני אני פונה לעירייה שאומרת שהיא מסכימה לבית כנסת בחלק מהכיכר בלי שהוא יופקע לחלוטין לטובת התפילה, איך מייצרים את זה".

"אנחנו לא ניתן לכל מי שאלים גבר ולקיצוניים לקבוע מה יהיה בשטח כפי שהיה ביום כיפור שנה שעברה, אנחנו רוצים שתדברו כדי להגיע להסכמות", אמר.

"על פניו ילד חילוני יכול להיתרם משמיעת כל נדרי ותקיעת שופר בצאת הצום, זוהי מורשת.ודבר לא יגרע מאופיה החילוני של הכיכר שאין כזה דבר אם פה יהיה משהו שיאפשר אחר בצורה מסודרת עם פיקוח סדור".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
"מה רע שילד חילוני ישמע תפילת קול נדרי?": סערת המחיצות בת"א מגיעה לביהמ"ש. יותם רונן
הכותרת:"מה רע שילד חילוני ישמע תפילת קול נדרי?": סערת המחיצות בת"א מגיעה לביהמ"ש/יותם רונן

לאחר שהדיון התחדש, הודיעו העותרים כי לא הושגה הסכמה. נציג עיריית תל אביב אמר: "דגש השיח היה על נושא ההפרדה, ואנחנו לא רואים בשלב זה אופק להסכמות".

השופט יקואל אמר: "צריך להתגבר על פסק הדין של ביהמ"ש העליון שקבע בשנה שעברה שדין מחיצה בבית כנסת אינה דומה לדין מחיצה בכיכר העיר. אבל אפשר להתגבר על זה בצורה יצירתית. אפשר לחשוב על איך מקטע קטן מתוך ההקשר הזה לא מקבל את ההפרדה שהייתה שנה שעברה".

"כל הדרכים מובילות לכך שאפשר למצוא פשרה והבנות. אתם מרימים ידיים מהר מדי", אמר.

השופט אמר: "בשלב הזה, אני חושב שאפשר לגבש החלטה לא להחליט - העירייה תתכנס במהירות לבדוק את הדברים מחדש ומשם נוכל להתקדם. אם כל אחד יבין מה מפריע לצד השני, יהיה אפשר ללכת בכיכר ביום כיפור בלי לדרוך על הבוהנות אחד של השני תוך כדי קירוב לבבות. אנחנו לא מספיק חכמים כדי לבדוק אינטרסים כאלה ואחרים, כדי לבדוק כפיה דתית, או לטעון שהרצל החליט שהכל יהיה בתוך בית כנסת".

נציג "ראש יהודי" הסכים להגיש בקשה מחודשת לעירייה לגבי קיום תפילות. הדיון הסתיים, והדיון הבא יתקיים ב-12 לחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully