וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילות בקריית שמונה, בית עלה באש: "לא חשבנו שהשקט יחזיק מעמד"

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 13:30

חיזבאללה שיגר עשרות רקטות ליישובי הצפון. בית עלה באש בק"ש אחרי שספג פגיעה ישירה, אין נפגעים. צה"ל: זוהו כ-65 שיגורים מלבנון. אליעזר, שביתו נפגע במטח: "אמרו לי שמדובר בנזק כבד". גנץ תקף את נתניהו: "תושבי הצפון לא יחזרו לבתיהם בזכות מצגות וקמפיינים נוצצים"

מטח גדול לכיוון קריית שמונה והסביבה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה שיגר היום (רביעי) מטח כבד של רקטות לעבר יישובים רבים באזור הגליל, כאשר אזעקות נשמעו בין היתר בקריית שמונה, בית הלל, משגב עם, תל חי, רמות נפתלי, מלכיה, הגושרים, כפר גלעדי, כפר יובל, מעיין ברוך, מרגליות ודישון. כמה רקטות התפוצצו בקריית שמונה, אחת מהן אף גרמה לשריפה בתוך בית בעיר. הבית היה ריק ולא דווח על נפגעים באירוע. מצה"ל נמסר כי זוהו כ-65 שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את חלקם, חלקם נפלו בשטחים פתוחים וזוהו נפילות במרחב קריית שמונה. כתוצאה מהנפילות התפתחו מספר שריפות, כוחות כיבוי פועלים כעת במקום. אחרי המטח הכבד תקפו כוחו צה"ל מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון.

תמיר, תושב השכונה בק"ש שאחד הבתים בה נפגע מפגיעת רקטה: "השכונה שלנו כל הזמן חוטפת, זאת לא פעם ראשונה. אני לא עזבתי את העיר וגר באותה שכונה. למזלי יצאתי מק"ש כדי להיות קצת עם המשפחה שלי בתל אביב. דווקא היו כמה ימים שקטים באופן יחסי, אבל לא הייתה לי אשליה שככה זה יישאר. זה מצב לא נורמלי, שום דבר לא ברור כבר. אני מנסה להיות עם המשפחה עכשיו אבל המחשבות כל הזמן בק"ש. בכל מקרה, בעוד כמה ימים נפרד ואני אחזור לבית שלי בק"ש. מה שכתוב למעלה יקרה".

צוותים בקריית שמונה לאחר המטח הכבד. ללא קרדיט, אתר רשמי
צוותים בקריית שמונה לאחר המטח הכבד/אתר רשמי, ללא קרדיט
צוותים בקריית שמונה לאחר המטח הכבד. ללא קרדיט, אתר רשמי
צוותים בקריית שמונה לאחר המטח הכבד/אתר רשמי, ללא קרדיט

אליעזר פרץ מק"ש שביתו נפגע: "אני נמצא היום בצפת, יש לי דוכן ממתקים בשוק. התקשרו אלי מעיריית ק"ש ואמרו לי שהבית שלי נפגע בפגיעה ישירה. אני עדיין עובד ולא יכול עכשיו לעזוב ולנסוע לשם, אבל אמרו לי שמדובר בנזק כבד. זה ממש קשה, מדובר בבית חדש מהניילון שאשתי ואני השקענו בו המון אנרגיה וכסף. מאז הפינוי אנחנו במלון בטבריה עם הילדות שלנו. זאת מציאות מאוד קשה ואי אפשר להתרגל. אשתי דיברה איתי עכשיו, היא בוכה. ניסיתי להרגיע אותה ואמרתי לה שמדובר בנזק לקירות, לרכוש. העיקר שאנחנו בריאים ושלמים. מה שנהרס אנחנו נשקם. לי זה לא חדש. כשהייתי ילד קטן הבית של הוריי נפגע מקטיושה. גדלתי למציאות הזאת".

בית עולה באש בקריית שמונה אחרי ירי רקטות מסיבי של חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בית עולה באש בקריית שמונה אחרי ירי הרקטות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכביש ליד דישון אחרי המטח הכבד מלבנון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכביש ליד דישון אחרי המטח הכבד מלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: הגיב למטח הכבד, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עוד יום שבו תושבי הצפון מרגישים על בשרם את הכישלון המוחלט שהביאה עלינו הממשלה הזו. ‏ראש הממשלה, ‏תושבי הצפון לא יחזרו לבתיהם בזכות מצגות וקמפיינים נוצצים, אלא במעשים אמיצים. הגיע הזמן לשים סוף להססנות ולהחליט להשיב אותם הביתה. או בהסדרה, או במלחמה. ‏הגיע הזמן שתניח את המפתחות. אתה לא מסוגל".

המשטרה טיפלה בכמה זירות נפילה בעיר, וכאמור לא התקבל דיווח על נפגעים בגוף, בעוד שנזק נגרם לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני בודדו את זירות הנפילה וסרקו אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

מהמשטרה נמסר: "אנו קוראים להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully