וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם צילמו את הרצח של הבן שלי. זה נורמלי?": האם השכולה העידה בוועדה לזכויות הילד באו"ם

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 12:29

למשלחת הצטרפה סבין תעסה, תושבת נתיב העשרה, ששכלה את בנה ואת בעלה ב-7 באוקטובר. "זכויות הילדים חייבות להישאר מחוץ לסדר היום הפוליטי", אמר מנכ"ל משרד המשפטים, וקרא לוועדה להביע תמיכה חד משמעית במאמצים לשחרור החטופים ולגנות את חמאס ואת חיזבאללה

המשלחת הישראלית בועדה לזכויות הילד באו"ם/לע"מ

סבין תעסה, תושבת נתיב העשרה, מסרה אתמול עדות בפני הוועדה לזכויות הילד של האו"ם בז'נבה (CRC). תעסה שכלה את בנה אור בן ה-17, ואת בעלה, גיל, שנרצח בעת שהגן על ילדיהם הקטנים מפני מחבלי החמאס בטבח 7 באוקטובר.

תעסה אמרה בעדותה בפני הוועדה: "אני מתחננת בפניכם, תצפו בסרט הזוועות. שימו הכל בצד לרגע ותראו את האמת. תראו מה קרה בשבעה באוקטובר בישראל, תראו את שני הבנים הקטנים שלי שראו את אבא שלהם מתפוצץ לנגד עיניהם בזמן שניסה להסתתר וחדרו אליי (הביתה) בשבע בבוקר. תצפו בסרט הזוועות ואחרי זה תבינו מה אני אומרת. זה קשה לצפיה, אבל אלו החיים, החיים בישראל, בעזה ובישראל".

המשלחת הישראלית לועדה לכויות הילד באו"ם. משרד החוץ
המשלחת הישראלית לועדה לכויות הילד באו"ם/משרד החוץ

"בני אור היה בן 17. הוא נרצח ב-7 באוקטובר בחוף זיקים, נורה על ידי מאות מחבלים פלסטיניים חמאסניקים. הם יצאו מהחוף עם סירות ובשחייה, ללא רחמים, מצויידים במצלמות ראש, ותיעדו הכל בזמן אמת. הם צילמו את הרצח של הבן הקטן שלי, בני הקטן בן ה- 17. האם זה נורמאלי? ילד בן 17 שחטף שישה כדורים בראש. שישה כדורים".

"רוצים לראות תמונות? אתם יכולים לצפות בהן אחרי הנאום שלי בשמחה. כעבור רבע שעה, בעלי נפטר. אתם חייבים לקחת אחריות בשביל להבין את הבעיה שיש לנו בישראל. חובה לקחת אחריות על העדויות של הזוועות שבוצעו ב-7 באוקטובר בידי חמאס".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
המשלחת הישראלית לועדה לכויות הילד באו"ם. משרד החוץ
המשלחת הישראלית לועדה לכויות הילד באו"ם/משרד החוץ

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, העומד בראש המשלחת הישראלית לוועדה לזכויות הילד של האו"ם, הציג בפני הוועדה את השפעות המלחמה על ילדים החיים בישראל ועל משפחותיהם וקרא לחברי הוועדה לתמוך במאמצים לשחרור החטופים- כולם".

במהלך דבריו אמר המנכ"ל דוננפלד כי: "כגוף של האו"ם, האמון על ההגנה על זכויות הילד, ועדה זו חייבת לגנות באופן ברור את ארגוני הטרור, חמאס וחיזבאללה, על הזוועות שבוצעו כנגד תינוקות וילדים ישראלים ולתמוך במאמצים הצבאיים והדיפלומטיים של ישראל לשחרור כל החטופים, כולל משפחת ביבס".

המשלחת הישראלית לועדה לכויות הילד באו"ם. משרד החוץ
המשלחת הישראלית לועדה לכויות הילד באו"ם/משרד החוץ

"בנוסף", אמר, "אני קורא לוועדה להימנע מהצהרות הנשענות על עובדות שגויות ולהבטיח שהצהרותיה ודוחותיה יהיו אובייקטיביים ונקיים מכל הטיה פוליטית. גישה זו חיונית לשמירה על היושרה והאמינות של ועדה זו! זכויות הילדים חייבות להישאר מחוץ לסדר היום הפוליטי, והוועדה חייבת להגיב לזוועות המתועדות והבלתי ניתנות להכחשה במלוא כוחה ועוצמתה".

המשלחת הישראלית מורכבת מנציגים בכירים ממשרדי החוץ, המשפטים, הרווחה, הבריאות, וכן מהפרקליטות הצבאית, ואליהם התלוותה הגברת סבין תעסה, כנפגעת עבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully