וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל העזיבות בצמרת המשטרה נמשך: ראש חטיבת המודיעין הודיע על פרישתו

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 11:19

תת ניצב דרור אסרף יעזוב את התפקיד בחודש דצמבר הקרוב לאחר 35 שנות שירות. זוהי הפרישה השלישית בצמרת המשטרה מאז מינויו של המפכ"ל דני לוי בשבוע שעבר. המפכ"ל צפוי לערוך סבב מינויים נרחב במקביל לפרישות בשבועות האחרונים

קויק: ניצב דני לוי/אורי סלע

ראש חטיבת המודיעין, תת ניצב דרור אסרף, הודיע הבוקר (רביעי) למפכ"ל המשטרה דני לוי על כוונתו לפרוש ממשטרת ישראל בתום שירות של כ-35 שנים במשטרה.

רק אתמול הודיע מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, על פרישתו מתפקידו בתום שנתיים בלבד. תחאוכה, בן 56 מכפר כמא, שירת במשטרת ישראל משנת 1989.

רק לפני שבוע, הודיע ראש אגף החקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום על פרישתו. תת ניצב אסרף היה פקודו של בן שלום. עזיבתו של תת ניצב אסרף היא ההתפטרות השלישית מצמרת המשטרה מאז מינויו של דני לוי לתפקיד מפכ"ל המשטרה ביום ראשון לשעבר. בהודעת המשטרה על פרישתו של ניצב בן שלום נאמר כי עזיבתו אינה קשורה למינוי הטרי של המפכ"ל, המקורב לשר לביטחון הפנים איתמר בן גביר.

באופן טבעי, ובהתאם למסורת הארגונית, עם מינוי מפכ"ל חדש, גם סגל הפיקוד הבכיר מתעצב מחדש, כאשר חלק גדול מהסגל הקיים מודיע על פרישתו מהתפקיד, חלקם לאחר שלא מונו לתפקיד הנחשק - מפכ"ל המשטרה - וחלקם מתוך הבנה שלא יקודמו עוד בסולם הדרגות ובהיררכיה הארגונית.

איתמר בן גביר, דני לוי. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, יואב איתיאל, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, דני לוי/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, יואב איתיאל

תת ניצב דרור אסרף התגייס למשטרת ישראל בשנת 1990 ומילא שורה של תפקידים בכירים בתחום המודיעין והחקירות, ועוד קודם בשורה של תפקידים במחוז ירושלים במשך 15 שנים, בתפקידי לחימה בפח"ע ובפשיעה החמורה.

כבר עם כניסתו של המפכ"ל לתפקיד, דווח כי לוי צפוי לערוך ראיונות ולהכריז על שורת מינויים בצמרת המשטרה. עוד קודם לפרישות האחרונות, האתגרים הראשונים של לוי היו איוש התפקידים מפקד מחוז ירושלים, מפקד מחוז חוף, סמפכ"ל ועוד.

שבועיים לפני כניסתו לתפקיד, פורסם באתר "הארץ" כי ניצב לוי אמר לבן גביר כי בכוונתו לגבות את עמדתו בנוגע לאכיפת בנייה בלתי חוקית בחברה הדרוזית, בניגוד למה שלוי הציג כעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אתה מבין שכשראש הממשלה מעביר מסר, אני הולך איתך. אני אומר - יש חוק, זה חוק", אמר לוי בהקלטה שפורסמה באתר "הארץ", מפגישה בין השר לצמרת המשטרה. הפגישה, שהתקיימה לפני כחודש וחצי יומיים לפני נפילת הרקטה במג'דל שמס שגבתה את חייהם של 12 ילדים ונערים, עסקה בהרס מבנים בלתי חוקיים ביישובים הדרוזים בניגוד לעמדתה המקצועית של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully