וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הגישה כתבי אישום נגד הנהגת חמאס: "הובילו את המאמצים להשמדת ישראל"

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 9:21

התובע הכללי בממשל ביידן חשף את האישומים נגד שישה ממנהיגי ארגון הטרור - ששלושה מהם כבר חוסלו - שתכננו והוציאו לפועל את מתקפת 7 באוקטובר. בכתבי האישום מוזכרים גם איראן וחיזבאללה: "סיפקו תמיכה ומימון"

משפחתה של עדן ירושלמי התירה לפרסום: התיעוד האחרון שלה בחיים/ללא קרדיט

ארצות הברית חשפה הלילה (רביעי) כתבי אישום נגד הנהגת חמאס, בראשה מנהיג הארגון יחיא סינוואר, על תכנון וביצוע מתקפת 7 באוקטובר, והאשימה אותם בהובלת מאמצים להרוג אזרחים ולהשמיד את מדינת ישראל.

שלושה מבין ששת בכירי חמאס שמוזכרים בכתבי האישום כבר מתים - ראש הלשכה המדינית לשעבר אסמאעיל הנייה, שחוסל בחודש שעבר בפיצוץ בטהראן שיוחס לישראל; מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית שנהרג בתקיפה של חיל האוויר בעזה ביולי; ומי שנחשב לרמטכ"ל חמאס, מרוואן עיסא, שנהרג בתקיפה של צה"ל במרץ.

בנוסף לסינוואר, שני הבכירים הנוספים שנותרו בחיים הם חאלד משעל, שחי בקטאר, ועלי בארכה, שחי בלבנון.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023. רויטרס
מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023/רויטרס

גורם במשרד המשפטים בוושינגטון אמר שהאישומים נגדם גובשו כבר בפברואר, אך לא נחשפו במטרה ללכוד את הנייה. אחרי חיסולו, שאותו מבטיחה איראן לנקום, משרד המשפטים החליט לפרסם את העמדתם לדין של בכירי חמאס.

"כפי שמתואר בכתב האישום שלנו, אותם נאשמים - חמושים בנשק, תמיכה פוליטית ומימון מממשלת איראן, ותמיכה מצד חיזבאללה - הובילו את מאמצי חמאס להשמיד את מדינת ישראל ולרצוח אזרחים לתמיכה במטרה זו", הצהיר התובע הכללי מריק גרלנד.

לדבריו, "האישומים היום הם רק חלק אחד מהמאמץ שלנו לפגוע בכל היבט של הפעילות של חמאס. הצעדים האלו לא יהיו האחרונים". התובע הכללי של ממשל ביידן הוסיף: "יחיא סינוואר ובכירי חמאס אחרים מואשמים היום בהובלת הקמפיין בן עשרות השנים של אלימות המונית וטרור - כולל ב-7 באוקטובר.

כתב האישום את הטבח כ"מתקפת הטרור האלימה ורחבת ההיקף ביותר" בתולדות חמאס. הדוח מפרט כיצד פעילי חמאס, שהגיעו לדרום ישראל עם "משאיות, אופנועים, דחפורים, סירות מהירות ומצנחי רחיפה", ניהלו מסע אלימות אכזרי שכלל אונס, השחתת איברי מין וירי מקלעים מטווח קצר.

גרלנד אמר כי הרשויות בארה"ב חוקרות גם את הרצח של הרש גולדברג-פולין, ישראלי-אמריקני בן 23, שגופתו אותרה בסוף השבוע עם חמישה חטופים נוספים שנורו בידי שוביהם מחמאס.

"אנחנו חוקרים את הרצח של הרש, וכל אחת ואחת מהרציחות האכזריות של אמריקנים על ידי חמאס, כמעשה טרור", אמר גרלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully