וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שיקלי וארבעה ח"כים נוספים בליכוד לגלנט: התפטר מתפקידך

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 22:48

במכתב שיועד לשר הביטחון, הוטחה ביקורת חריפה נגדו בשל עמדתו סביב ציר פילדלפי - ובפרט העמדה הפומבית שהביע בסוגיה נגד רה"מ. בין היתר, נטען כי השר משרת את "הטרור הפסיכולוגי של האויב ומקרין חולשה ומבוכה"

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את אירוע הסרת האיום של חזבאללה בבור בקריה, לצד שר הביטחון יואב גלנט, 25 באוגוסט 2024/איתי קדם, משרד הביטחון

השר עמיחי שיקלי יחד עם ארבעה חברי כנסת מהליכוד פנו הערב (שלישי) במכתב לשר הביטחון יואב גלנט וביקשו ממנו להתפטר מתפקידו. "לעם ישראל וללוחמיו מגיע שר ביטחון שיוביל אותם לניצחון ולהכרעה", כתבו במכתב שנשלח גם לראש הממשלה בנימין נתניהו. חברי מפלגתו של גלנט מתחו עליו ביקורת חריפה בשל עמדתו סביב ציר פילדלפי והעמדה הפומבית שהביע בסוגיה נגד ראש הממשלה.

השר שיקלי יחד עם חברי הכנסת משה סעדה, אביחי בוארון, אריאל קלנר ועמית הלוי כתבו כי "תפקידה של הנהגת המדינה ככלל ושל שר הביטחון בפרט הוא לטעת רוח של חוסן בקרב העם וגבורה בקרב הגיסות הלוחמים. למרבה הצער בתקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, התבטאויותיך ופעולותיך משיגים את ההפך הגמור". לדבריהם, "במקום לפעול כדי לגבות מחמאס מחיר כבד על הרצח המחריד של שישה מחטופינו, אתה מבקש למעשה להרים דגל לבן ולהיכנע לדרישותיו".

חברי מפלגתו של גלנט האשימו אותו גם בכך שהוא משרת בהתבטאויות שלו את "הטרור הפסיכולוגי של האויב ומקרין חולשה ומבוכה". לדבריהם, "אם עייפת מן הדרך ואינך מסוגל לעמוד איתן מול מבקשי נפשנו, אנו מפצירים בך ללכת ולשוב לביתך ולהשאיר את המלאכה הקדושה בידי אחרים המסוגלים לכך והראויים לדור הניצחון המופלא שקם לנגד עינינו ולמסירותם ולהקרבתם של החיילים".

שר הביטחון יואב גלנט עונה על שאלות במליאת הכנסת, 10 ביולי 2024. ערוץ הכנסת, אתר רשמי
"מקרין חולשה ומבוכה״. גלנט/אתר רשמי, ערוץ הכנסת

שיקלי והח"כים ציינו כי עד כה נמנעו מקריאה לגלנט "מתוך רצון להפחית מתחים". אך לדבריהם, "אירועי הימים האחרונים לא הותירו לנו ברירה". לדבריהם, ישראל זקוקה ל"שר ביטחון שלא נכנע לטרוריסטים אלא מכניע אותם. לשר ביטחון שיודע שנפילת הבנים אסור שתהא לשווא, שר שמכבד את הציבור ששלח אותו לממש מדיניות ביטחונית לאומית ברוח קיר הברזל של ז'בוטינסקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully