וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשודים בתקיפה: בית המשפט במצרים האריך את מעצרם של שני הישראלים שעוכבו בטאבה

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 21:42

השניים, ואיל כריים ומוחמד כריים מנצרת, נפצעו במהלך הקטטה שבה היו מעורבים והם קיבלו טיפול רפואי בבית חולים מקומי. הם חשודים במעורבות בקטטה, בתקיפה ובגרימת הנזק למלון. בני משפחתם טוענים שהם עצורים על לא עוול בכפם. משרד החוץ: "אנחנו בקשר עם משפחות העצורים"

קטטה בין ישראלים לעובדי מלון בטאבה, 30 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שני הישראלים שנעצרו בערב שבת האחרון בטאבה נותרים במעצר - לאחר שבית משפט בשארם אל שייח האריך אתמול (שני) את מעצרם עד יום שלישי הבא. הם פצועים ומשפחתם טוענת שהם עצורים על לא עוול בכפם ומבקשת את התערבות הרשויות בישראל לפני שהעניין יסתבך עוד יותר.

שני עורכי דין מקומיים ייצגו אותם בדיון. מהדיון עלה כי בניגוד לדיווחים של סוכנויות ידיעות זרות על אירוע קטלני, רופאים ייצבו את מצבו של עובד המלון המצרי שנפצע. הישראלים בני דודים - ואיל כריים בן ה-34 בעל חברה לעבודות עפר, נשוי ואב לשתי בנות - ומוחמד כריים, חשמלאי רווק בן 22, שניהם מנצרת, מוחזקים בבית המעצר בנואייבה.

השניים חשודים במעורבות בקטטה, בתקיפה ובגרימת הנזק למלון.

האירוע האלים שיצא משליטה התרחש בבית המלון היוקרתי מובנפיק טאבה, אחד המלונות הטובים בסיני, כשעתיים לאחר שכ-12 מבני המשפחה הישראלית עשו צ'ק אין. זו לא הייתה הפעם הראשונה שהם יוצאים לחופשה משפחתית כזו. לדברי המשפחה הם פוקדים את המלון מדי מספר שבועות.

"ישבנו בבר בתוך הבריכה והיה שם ישראלי אחד מנצרת ששתה יותר מדי והתחיל לריב עם המלצר שמביא את השתייה ומשם הכול התחיל", סיפר לוואלה אמיר, אחיו של ואיל ובן הדוד של מוחמד, ששב ארצה לאחר האירוע אבל נותר באילת כדי לסייע, אם רק יוכל.

"אנחנו נכנסנו להפריד ולעשות שלום ביניהם. חס וחלילה לא לתקוף. הרי היו איתנו האישה ואמא", הוסיף, "בשלב הזה הגיעו פתאום עובדי מלון רבים והתחילו להרביץ לנו. הבנאדם שאיתו היה הבלגן יצא וברח ואנחנו נתקענו באמצע".

לדבריו, "התנאים במעצר קשים להם, והם פצועים. שלושה ימים אחרי האירוע מוחמד שתפור בראש עבר ניתוח בשל קריעת שלושה גידים בכף הרגל. ואיל נתפר בראשו".

"משרד החוץ צריך להתערב. אנחנו מבקשים שיעשו משהו. הם בבית הסוהר כבר חמישה ימים ואף אחד לא שואל עלינו ואף אחד לא עוזר לנו. אנחנו לא מבינים למה עד עכשיו לא עשו כלום. אף אחד מהשגרירות של ישראל לא בא לראות אותם", אמר אמיר.

"המשפחה פונה אלינו פעם אחר פעם בחוסר אונים למשמע הדברים שמעבירים לנו עורכי הדין המצריים שכנראה גם קולם אינו נשמע בעת הזו", אומר לוואלה עו"ד שמואל ברזני המייצג את המשפחה, "לנו כעורכי דין ישראלים אין מעמד בבתי המשפט במצרים ולכן אנחנו פונים לקבל סיוע מהגופים הרשמיים - לא בהתערבות בהליך גופו אלא רק בשמירה על זכויות החשודים המוחזקים שם וזה המישור בו אנו פועלים".

ממשרד החוץ נמסר כי "שגרירות ישראל במצרים והמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ נמצאים בקשר עם משפחות העצורים מסמוך למועד האירוע ביום שישי. סגן הקונסול בקהיר נמצא בקשר יומי רציף עם הרשויות המקומיות, על מנת לוודא כי זוכים לטיפול רפואי הולם. הנ"ל מיוצגים על ידי עורך דין מקומי המתמחה בחוק המצרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully