וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה טוענת: עצרנו את "ראש רשת הכספים של המוסד" במדינה

3.9.2024 / 12:47

כלי תקשורת טורקיים דיווחו שהעצור, אזרח קוסובו, היה אחראי על העברת כספים ל"סוכני שטח" שצילמו מטרות עם רחפנים, הובילו מבצעים פסיכולוגיים נגד פלסטינים ואספו מידע על סוריה". בחודשים האחרונים התגברו הדיווחים על פעילות נגד רשתות מוסד במדינה. בישראל שותקים

נשיא טורקיה, ארדואן, עם בניו של הניה באיסטנבול מנחם על מות אביהם מנהיג חמאס/לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

טורקיה עצרה את ראש "רשת הכספים של המוסד" במדינה - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווחים, לירידון רקסהפי, אזרח קוסובו, הגיע למדינה ביום ראשון שעבר ונעצר על ידי המשטרה באיסטנבול בסוף השבוע.

העיתון "דיליי סבאח", המזוהה עם ממשלו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, דיווח מפי מקורות שרקסהפי היה אחראי על העברת כספים לסוכני שטח בטורקיה, ש"צילמו מטרות באמצעות רחפנים, הובילו מבצעים פסיכולוגיים נגד פוליטיקאים פלסטינים ואספו מידע מודיעני" על הנעשה בסוריה.

רקסהפי נחשף על ידי סוכנות הביון הלאומית בעקבות אי-סדרים בחשבונותיו, שהראו שהוא הפקיד כספים רבים עבור "פעילי מוסד" בטורקיה דרך בנק של חברת "ווסטרן יוניון".

לפי הדיווח, הביון הטורקי החל לעקוב אחריו מקרוב עם כניסתו לטורקיה ביום ראשון שעבר ועד תפיסתו ביום שישי האחרון במבצע משותף עם משטרת איסטנבול. היום הוא נעצר באופן רשמי. עוד דווח שהוא הודה במהלך החקירה שהוא אכן ביצע את העברות הכספים.

ראש "רשת הכספים של המוסד" בטורקיה. דיילי סבאח, צילום מסך
ראש "רשת הכספים של המוסד" בטורקיה/צילום מסך, דיילי סבאח

עוד דווח שפעילות הביון הטורקי חשפה עד כה שסוכני השטח של המוסד ארגנו את העברות הכספים שלהם דרך מדינות מזרח אירופה, במיוחד דרך קוסובו. המוסד, כך נטען, העביר כספים מקוסובו למקורותיו בסוריה באמצעות מטבעות דיגיטליים.

הוא תואר כ"פעיל המוסד הבכיר ביותר" שנעצר השנה בטורקיה, שטוענת שהיא הגבירה את המאמצים לפירוק רשתות הריגול של ישראל במדינה. מאז ינואר, הרשויות בטורקיה הודיעו שעצרו והעמידו לדין עשרות חשודים בקשרים עם המוסד, רובם אזרחי טורקיה.

ישראל לא מגיבה על המעצרים בטורקיה. היחסים בין המדינות התדרדרו משמעותית מאז 7 באוקטובר, והתייצבותה של אנקרה לצד חמאס. כמה מבכירי הארגון נהגו לשהות בטורקיה, שחוששת שהמוסד מגייס פעילים בשטחה כדי לפגוע בהם ובזרים אחרים.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, המאשים את ישראל ברצח עם, הזהיר בדצמבר האחרון את ישראל מחיסולים בארצו. לדבריו, היא תישא ב"השלכות חמורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully