וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסעה תחת אש: בדרך חזרה מבית הספר התגשם הסיוט הגדול של ההורים

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 14:00

הורים לתלמידי בית הספר מעלה הגליל, שמגיעים מיישובים שלא פונו, זועמים אחרי שאזעקה תפסה את הילדים בדרך חזרה מהמוסד, והחליטו להשבית את הלימודים. "התרענו שוב ושוב מפני הסיטואציה הזאת, אבל אף אחד לא הקשיב לנו"

האזעקה התחילה בזמן שהילדים היו בהסעה והם מצאו מקלט במיגונית/מערכת וואלה

אתמול בצהריים התממש אחד החששות הגדולים ביותר של הורים לילדים בבתי ספר בצפון. בשעה שתיים ועשרה התקבלה הוראה בהולה מכוחות הביטחון לפנות את בית הספר מעלה הגליל במושב מעונה ולהקדים את ההסעות ב-20 דקות. הילדים, שמגיעים לבית הספר מהיישובים הסמוכים שאינם מפונים, ביניהם מושב עין יעקב, התחילו לרוץ בבהלה לכיוון האוטובוסים.

כשההסעה נכנסה לעין יעקב הופעלה אזעקה, ובאין מלווה, הנהג הוביל את הילדים המבוהלים במהירות למיגונית שהוצבה ליד תחנת האיסוף וניסה להרגיע אותם ולשיר ביחד.

במקביל שלחה מנהלת בית הספר הודעה על הקדמת ההסעות להורים, אלא שחלקם לא קיבלו אותה, או שראו אותה מאוחר מדי: "הורים יקרים, קיבלנו הנחיה מגורמי הצבא להקדים את ההסעה בחצי שעה ולשחרר את הילדים ליישובים. ילדים שהוריהם מסיעים אותם, נשארים עם הצוות החינוכי בבית הספר".

הורי הילדים, שאינם מורשים להיות עם טלפונים בבית הספר ולא יכלו לתקשר איתם, זעמו על הסיטואציה והחליטו להשבית היום את הלימודים במחאה.

שרית רביבו, מעין יעקב, סיפרה ב-104.5FM רדיו צפון, כי הסיקה שמדובר באירוע ביטחוני בהול ויצאה מייד לדרך כדי לאסוף את הילדים בעצמה. "הגעתי לבית הספר תוך ארבע דקות, רצתי לכיתה והוצאתי בריצה את הילדים שלי משם. לא הייתה שקיפות מול ההורים וכולנו היינו בחרדה נוראית. מה גם, שבית הספר עצמו לא ממוגן, ומי רוצה להשאיר שם את הילדים שלו חשופים?".

בפתח דבריה טענה כי המצב מאוד קשה כבר תקופה מאוד ארוכה, אבל "אתמול היה השיא, מבחינתי ניצלתי והילדים ניצלו בנס. בשעה 14:30 אנחנו, ההורים, אמורים לאסוף את הילדים מבית הספר. אני אישית קיבלתי בשעה 14:04 הודעה: "היי האם אפשר שתקדימי לאסוף את הילדים'. אני אוספת את הילדים, לא נותנת להם לנסוע בהסעות של בית הספר. כמובן, שמיד רצתי לכיוון הדלת כשתוך כדי שאלתי את המורה בהודעה אם הכל בסדר".

עוד סיפרה: "נאמר לי 'כן, הכל בסדר. יש תקלה בהסעות', ישר נדלקה לי נורה אדומה, שלא יכולה להיות תקלה בהסעות כיוון שהילדים אפילו אל בכיוון ליציאה מבית הספר, יכול להיות רק אחרי או באותו הרגע. טסתי לבית הספר, נסעתי במהירות, שסיכנתי את עצמי. הילדים שלי לא ענו לי כיוון שאסור להם השימוש בפלאפון, וכשהגעתי קיבלתי הודעה שאומרת שמדובר שזה עקב המצב הביטחוני. זאת אומרת שאני סיכנתי את עצמי, יצאתי לאסוף את ילדי שהיו בסיכון, והילדים היו מבוהלים. הייתה שם אנדרלמוסיה מטורפת, לחץ, בכי של ילידים, צעקות, ותוך כדי את מחכה לבום, ואת חושבת: מה אני עושה". לדבריה, בית הספר לא ממוגן בצורה מספקת.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
הסיוט של ההורים: אזעקה תפסה תלמידים בהסעה מבית הספר מעלה הגליל שבמושב מעונה. צחי אליהו, באדיבות המצולמים
"המטח היה מכוון לילדים שלנו". ההורים זועמים/באדיבות המצולמים, צחי אליהו

"אנחנו מדינה שמפיקה לקחים רק אחרי אסונות לצערי", אומר צחי אליהו, יו"ר ועד עין יעקב, "זה לא יקרה במשמרת שלי. התרענו שוב ושוב מפני הסיטואציה הזאת עוד לפני פתיחת שנת הלימודים, אבל אף אחד לא הקשיב לנו. אני מודיע כאן, שאם שערה מראשו של ילד במושב שלי תיפגע, בגלל אטימות או החלטות הזויות, אוי ואבוי יהיה למקבלי ההחלטות".

"אני, את הילדים שלי, לא שולח לבית הספר כי אני לא סומך על הצבא", הוא הוסיף.

אליעזר אמסלם, האחראי על הבטחון במועצה האזורית מעלה יוסף, אמר שהנושא מטופל מול גורמי הביטחון, כדי להסדיר נוהל למקרים שכאלה. הוא דחה את הטענות על בעיות המיגון בבית הספר ואמר, "מכיוון שתלמידי התיכון לא לומדים עכשיו, יש מספיק מיגון לכל הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully