וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המון טורקי תקף חיילים אמריקנים: "ידיכם מגואלות בדם אלפי פלסטינים"

3.9.2024 / 10:49

חברי איחוד הנוער של טורקיה, ארגון לאומי ואנטי-אמריקני, תקפו שני נחתים שהיו בבגדים אזרחיים בעיר איזמיר. על אחד מהם, שזעק לעזרה, הם הניחו ברדס לבן. אחרי שחיילים אמריקנים נוספים התערבו בתקרית, המשטרה עצרה 15 חשודים בתקיפה

חיילים אמריקנים מותקפים על ידי המון טורקי/X

שני חיילים אמריקנים הותקפו אתמול (שני) בטורקיה על ידי חברי ארגון נוער אנטי-אמריקני. 15 איש נעצרו בחשד לתקיפת החיילים, שהיו לבושים בבגדים אזרחיים בזמן התקרית, בעיר הנמל איזמיר שבמערב טורקיה. גורמים רשמיים אמרו שחמישה חיילים אמריקנים נוספים הצטרפו לתקרית אחרי שראו את חבריהם מותקפים.

העצורים היו חברים באיחוד הנוער של טורקיה, שלוחה צעירה של המפלגה הלאומנית הקטנה "וטן", שלה אין ייצוג בפרלמנט. המשטרה התערבה בתקרית והרשויות בטורקיה - החברה בנאט"ו - פתחו בחקירה.

"אנחנו יכולים לאשר את הדיווחים שחיילים אמריקנים היו קורבנות של התקפה באיזמיר היום, ועכשיו הם בטוחים", כתבה שגרירות ארצות הברית בטורקיה בפוסט ב-X. "אנחנו מודים לרשויות הטורקיות על תגובתן המהירה ועל החקירה המתמשכת".

החיילים הם נחתים המשרתים בספינת הקרב Wasp, שלפי השגרירות הגיעה לביקור בנמל איזמיר ביום ראשון אחרי תרגיל משותף עם ספינות קרב טורקיות בים התיכון.

חייל אמריקני מותקף על ידי חברי ארגון אנטי-אמריקני בעיר איזמיר, טורקיה, 2 בספטמבר 2024. X, צילום מסך
"ינקי, לך הביתה". אחד החיילים האמריקנים שהותקפו באיזמיר, אתמול/צילום מסך, X

ארגון הנוער הטורקי פרסם בחשבון ה-X שלו תיעוד שבו נראית קבוצה של אנשים אוחזים בחייל אמריקני ומניחים ברדס לבן על ראשו, כשהוא זועק "עזרה" לקול קריאות "ינקי, לך הביתה!".

"אף אחד לא יוכל להגיב לזעקות לעזרה מחיילים אמריקנים. הידיים שלכם מגואלות בדם חיילינו האמיצים ושל אלפי פלסטינים", אמרו בארגון. "אתם תצאו מאדמותינו!". ב-2021, הארגון פרסם סרטון שבו חבריו התרברבו על כך ששמו שק על ראשו של חייל אמריקני, בדומה לאתמול.

ארצות הברית הגבירה את נוכחותה הצבאית באזור מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר, בניסיון להרתיע גורמים אחרים באזור.

טורקיה, מנגד, מובילה קו תקיף במיוחד כלפי ישראל, שאותה היא מאשימה ב"רצח עם". נשיאה, רג'פ טייפ ארדואן, השווה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאדולף היטלר ואף איים שיתערב צבאית במלחמה נגד חמאס, שבו הוא רואה בעל ברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully