וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בכביש 70: מאבטח המסעדה נורה למוות - על רקע סכסוך בין ארגוני פשיעה

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 12:58

על פי כתב האישום החמור, שהוגש נגד ארבעה צעירים מהצפון, עולה כי הרצח תוכן בקפידה - ומצלמות אבטחה שתיעדו את הרצח תיעדו גם סיור הכנה שלהם כשעתיים לפני האירוע הקטלני. "בליבם של הנאשמים גמלה ההחלטה לחסל מי מעובדי המסעדה בנשק חם"

בווידאו:תיעוד רצח אנס עבד-אלקאדר באיסטנבול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אתמול (שני) כתב אישום חמור כנגד ארבעה גברים בגין הרצח של סלימאן שחאדה, מאבטח מסעדת "ליאלינא" שבמתחם המסחרי לצד כביש 70 בקטע בן כפר יאסיף לקיבוץ בית העמק. הארבעה, ג'ואד שעבאן בן ה-26; בן דודו מצד אמו מחמוד כיואן בן ה-27; בן דודו מצד אביב אחמד שעבאן בן ה-26; שלושתם מג'דיידה מכר. עמם נעצר מחמוד כיואן בן ה-20 מנצרת.

חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף פענחו את הרצח שהתרחש ב-23 ביולי וכבר בליל הרצח תפסו את החשודים שלהם. מהחקירה עלה כי הרקע הינו סכסוך דמים בין ארגוני פשע וכתוצאה מכך בוצע ירי לעבר עסקים המזוהים עם הארגונים. בליבם של הנאשמים גמלה ההחלטה לחסל מי מעובדי המסעדה בנשק חם. סלימאן שחאדה נרצח ביריות בזמן ששמר בכניסה למסעדה. החשודים נמלטו.

עפ"י גורמי הרפואה מהמקום פונה סלימאן המאבטח עם פציעות ירי לקבלת טיפול במרכז הרפואי ולגליל כעבור יומיים נאלצו לקבוע את מותו.

חוקרי ימ"ר חוף החלו בפעולות חקירה גלויות וסמויות במהלכן הצליחו לאסוף ראיות ולחשוף כעבור שעות בודדות בלבד את ארבעה הגברים החשודים בביצוע המעשה. ע"פ כתב האישום המאבטח לא היה יעד ספציפי. הארבעה החליטו להמית מי מעובדי המסעדה בירי מנשק חם.

כתב אישום נגד ארבעה גברים בגין רצח של סלימאן שחאדה, מאבטח מסעדת "ליאלינא". תיק החקירה, אתר רשמי
כתב אישום נגד ארבעה גברים בגין רצח של סלימאן שחאדה, מאבטח מסעדת "ליאלינא"/אתר רשמי, תיק החקירה

מכתב האישום עולה כי הרצח תוכן בקפידה. הם הצטיידו בנשק ובכלי רכב. הם ביצעו הערכות מקדימה לביצוע שכללה תצפית על המסעדה, והם בדקו נתיבי מילוט. מצלמות אבטחה שתיעדו את הרצח תיעדו גם סיור הכנה שלהם כשעתיים לפני האירוע הקטלני. ביום הרצח הם ביצעו התקשרויות תיאום רבות.

על פי כתב האישום שביום הרצח, בסמוך לשעה 20:05 הגיעו מוחמד עווד וג'ואד שעבאן בבגדים כהים ארוכים ועם קסדות, כשהם רכובים על אופנוע עם לוחית זיהוי מזויפת, למתחם המסעדה אשר הייתה פתוחה אותה שעה, והיו בה אנשים רבים לרבות עובדים ולקוחות. בסמוך לכניסה למסעדה הם האטו ומכתב האישום עולה כי לאחר שהבחינו במאבטח סלימאן שחאדה הם ירו בו שבעה עשר קליעים לפחות, כולם מטווח קצר והמשיכו לירות לכיוון המסעדה ששמשותיה התנפצו. שחאדה התמוטט, פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא במצב אנוש, מחוסר הכרה ומונשם. לבו נדם שוב ושוב אבל הרופאים ניסו להצילו. למרות מאמצי הרופאים, למחרת בערב הם נאלצו לקבוע את מותו.

ע"פ עובדות כתב האישום מוחמד עווד וג'ואד שעבאן הסתלקו על גבי האופנוע. השניים האחרים, מחמוד כיואן ואחמד שעבאן נסעו אחריהם ברכב סקודה שאף הוא הוכן מראש. הם פנו לעבר דרך מילוט אותה עוד קודם תכננו, דרך עפר המובילה אל הישוב נס עמים. הארבעה נעצרו ברכב הסקודה כשעתיים וחצי אחרי הרצח, על כביש 2, בחיפה, כשהם לכיוון תל אביב, עם אלפי שקלים במזומן, מזוודות ושקיות שהכילו בגדים וחפצים אישיים. הם מוחזקים מאחורי סורג ובריח מאז.

הארבעה מואשמים ברצח בנסיבות מחמירות, עבירות בנשק וברכב ושיבוש הליכי משפט.
במקביל להגשת כתב האישום כנגדם מבקשת פרקליטות מחוז חיפה באמצעות התובעת עו"ד בריז'יט ויטלי את הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים. השופט זיו אריאלי עוד יקיים דיון לגופה של הבקשה, ובינתיים תוך שעו"ד אתנה אדרי ועו"ד אמיר נטור, המייצגים את אחמד שעבאן ועו"ד יוסף סלימאן, המייצג את השלושה האחרים, לומדים את תיק החקירה ובהסכמתם, האריך השופט אריאלי את המעצר עד החלטה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 70

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully