וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך להבעיר את המדינה": מפגינים נעצרו בהפגנה בזכרון יעקב

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 21:14

המשטרה עצרה מפגינים בצומת כרכור ובצומת זכרון יעקב. אבל מי מהם שלא שוחרר בתחנה שוחרר בבית המשפט. במערך עצורי המחאה אומרים שכך הם נענשים במעצר של יממה גם אם אפשר לקיים חקירה מבלי להחזיקם במעצר כלל

בווידאו:ד״ר ישי מישור נעצר בצומת זכרון יעקב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

המפגינים שעוכבו שלשום (ראשון) בהפגנה בחיפה שוחררו עוד במהלך הלילה בתחנת המשטרה בעיר, אבל במחוז חוף מתעקשים למצות את הדין עם מפגינים שנעצרו אתמול בצומת כרכור והיום בזכרון יעקב.
היום, בבית משפט השלום בחדרה, ביקש רס"ר אביתר משולם מטעם תחנת זכרון יעקב של המשטרה להאריך את מעצר שניים מהם, בארבעה ימים נוספים.

לטענת המשטרה, סימון קיפר בן ה-38 מחריש, במהלך המחאה בצומת כרכור, "הפריע לשוטרים בעת מילוי תפקידם, לא נענה להתפנות וגרם נזק לרכב של אדם אחר שעבר שם עם רכבו". קיפר היה בין האנשים שנזעקו כשנדמה היה להם שנהג עומד לדרוס מפגינים ושוטרים. שוטרים שלפו את הנהג מרכבו ועכבו אותו. אחר כך שוחרר בתחנה. קיפר נעצר סמוך לרכב בחשד שתוך כדי המהומה ניפץ את אחת משמשות הרכב. הוא מכחיש.

את רב-סרן (מיל.) ד"ר ישי מישור, בן ה-48 ממושב בית חנניה, מרצה למשפט בינלאומי באוניברסיטת תל אביב, שהתפרסם בשנה שעברה כשהודיע שהוא מפסיק ללמד עד תום ההפיכה המשטרית, עצרה אתמול בבוקר המשטרה בצומת זכרון יעקב. המשטרה טוענת כי המפגינים "חסמו את הצומת, עורק ראשי במדינת ישראל, וכל זאת במשך שעות" וכי מישור הניח על הכביש שלושה צמיגים שלקח מפנצ'ריה סמוכה, בכוונה להציתם ולחסום את הצומת. המשטרה אומרת כי שוטרי ניידת שחלפה לידו הבחינו תפסה שבידו בקבוק ובתוכו בנזין. לטענת המשטרה, עם מעצרו אמר מישור לשוטרים: "אתם סה"כ עושים את העבודה שלכם, אבל צריך להבעיר את המדינה". מדובר במסוכנות ברורה לשלום הציבור", מסר רס"ר משולם

עו״ד אושרת בדש-קירמה בבית משפט השלום בחדרה. יואב איתיאל
עו״ד אושרת בדש-קירמה בבית משפט השלום בחדרה/יואב איתיאל
בווידאו:ד״ר ישי מישור נעצר בצומת זכרון יעקב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים
בווידאו:סימון קיפר נעצר בצומת כרכור/יואב איתיאל
סימון קיפר נעצר במחאה בצומת כרכור, 3 בספטמבר 2024. יואב איתיאל, אתר רשמי
סימון קיפר נעצר במחאה בצומת כרכור, 3 בספטמבר 2024/אתר רשמי, יואב איתיאל

השופטת ראניה סרוג'י דחתה את בקשות המשטרה, תוך שנעתרה חלקית לעו"ד אושרת בדש-קירמה ממערך עצורי המחאות. השופטת מצאה כי קיים חשד סביר הקושר כל אחד מהם למיוחס לו אך סברה כי תחנת זכרון יעקב יכולה להמשיך בחקירה גם כאשר השניים משוחררים. כל אחד מהם נשלח למעצר בית בבית אמו, הרחק מהאיזור, עד יום חמישי.

אלא שלבקשת המשטרה עכבה השופטת סרוג'י את השחרורים לצורך הגשת עררים, ולפנות ערב, בבית המשפט המחוזי בחיפה, דן בהם השופט סארי ג'יוסי. הוא נעתר לעו"ד נמרוד ליפסקר שייצג מטעם מערך עצורי המחאות ודחה את עררי המשטרה אותה ייצג פקד שגיב אמיר. החלטתה של השופטת ראניה סרוגי' נותרת על כנה. העצורים קיפר ומישור שוחררו.

החקירות נמשכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully