וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הפליל את עצמו בשידור חי. הוא כבר לא יחמוק מאחריות

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 8:59

שעה ארוכה הסביר ראש הממשלה איך ידע שאסור לצאת מציר פילדלפי, וחשף את עצמו לשאלה המתבקשת: למה הוא חיכה שחמאס ירצח 1,700 ישראלים ויחריב את העוטף לפני שהחליט לעשות מעשה? אולי מאותה הסיבה שמופע האימים שלו אמש היה רצוף שקרים - שנפריך כאן בזה אחר זה

במסיבת עיתונאים: נתניהו הציג את הטיעונים לשמירה על ציר פילדלפי/לע"מ

תארו לעצמכם שנפתלי בנט, בני גנץ או יאיר לפיד היו אומרים במסיבת עתונאים מול פני האומה "9 באוקטובר" במקום "7 באוקטובר". איזה חרקות היתה עושה מכונת הרעל על גופותיהם המרוטשות. יום שידורים מיוחד בערוץ 14. 17 ציוצים ברצף של ינון מגל.

אתמול שכח נתניהו את התאריך שאף ישראלי לא יוכל לשכוח לעולם. מצד שני, יש לו נסיבות מקלות: כמו שבנפשו המעוותת הוא הקורבן הראשי של ה-7 באוקטובר, כך הוא גם שכנע את עצמו שהוא נכנס לתפקיד ראש הממשלה רק ב-9 באוקטובר. ולכן, לא הוא אחראי על ה-7 באוקטובר. מי אחראי על ה-7 באוקטובר? לא באמת חשוב. מה שחשוב, זה מי לא אחראי.

נתניהו הפליל את עצמו אתמול בשידור חי. שעה ארוכה הוא הסביר איך ידע, עוד לפני ההתנתקות (בה תמך), שאסור לצאת מציר פילדלפי. שציר פילדלפי הוא אם כל חטאת. הוא תמיד ידע שציר פילדלפי הוא האיום הגדול ביותר על העם היהודי, מדינת ישראל, הציונות ו"כנף ציון".

אז אם ידעת את כל זה, מר נתניהו, למה חיכית שחמאס ירצח 1,700 ישראלים, יכבוש ישובים, ישתלט על בסיסים וישרוף את העוטף לפני שהחלטת לעשות מעשה? אם כל השנים הללו בהן נרקבת על כס השלטון ידעת את עוצמת האיום, למה לא נקטת נגדו בצעדים? למה, במקום להשתלט על פילדלפי ב-2009, הענקת חסינות לחמאס ושכנעת את קטאר להעניק לסנוואר 30 מיליון דולר במזומן בחודש?

בנימין נתניהו ראש הממשלה במסיבת עיתונאיםף 2 בספטמבר 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
מי אחראי על ה-7 באוקטובר? לא באמת חשוב. מה שחשוב, זה מי לא אחראי. נתניהו, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית

בואו ננתח עוד כמה מאמירותיו של נתניהו אתמול:

למרבה ההפתעה, הוא שוב ציין ש"גילינו שאנחנו במלחמת קיום מול איראן". עכשיו גילית את זה, ביבי? הרי אתה נואם על זה כבר 20 שנה. אין חפירה שלא חפרת לנו על זה. באוויר, בים וביבשה. איראן ואיראן ועוד איראן. אבל עכשיו גילית את האיום. עכשיו, אחרי האסון. לא לפניו.

נתניהו אמר אתמול כי "ברגע שיצאנו משם (ציר פילדלפי) לא נשאר שום מחסום להחדרה מאסיבית של נשק ואמצעי לחימה ומכונות לייצור נשק...עזה הפכה להיות איום עצום על מדינת ישראל...אמרתי שאם ישראל תוותר על השליטה בפילדלפי, עזה תהפוך למובלעת טרור".

מדובר, כמובן, בשקר גס. גם לפני שיצאנו מפילדלפי עזה היתה איום. אנחנו נלחמים בטרור מעזה עוד לפני הקמת המדינה. אריאל שרון ומאיר דגן השקיעו בזה את מיטב שנותיהם. רקטות הקסאם הופיעו לפני שיצאנו מפילדלפי. חמאס חפר מנהרות לפני שיצאנו מפילדלפי. היה טרור בקנה מידה נרחב בעזה לפני שיצאנו מפילדלפי. מטעני חבלה רבי עוצמה, טילי נ"ט (הפיגוע המחריד בו פגע טיל כזה באוטובוס של ילדי בית ספר מכפר דרום), הברחת אמל"ח ונשק מתחת לפילדלפי, פיגועים קשים ונגמ"שים מתפוצצים שאילצו את לוחמי צה"ל להסתדר בשורה ולחפש בכפיות את שרידי חבריהם. כל זה קרה לפני היציאה מפילדלפי. כמו גם בסיס "טרמיט" של צה"ל שהיה ממוקם על פילדלפי וקרס כולו והתפוצץ במנהרת נפץ, וכו' וכו'.

נתניהו הסביר אתמול "למה לא כבשנו עד היום את פילדלפי" ואמר: "נלחמנו בשורה של מלחמות, הובלתי שלוש מהן, עמוד ענן, צוק איתן, שומר חומות. נלחמנו. לא היתה לגיטימציה לאומית ובינלאומית להכנס ולכבוש את עזה".

נלחמת, ביבי? באמת? אתה קורא לשלושת המבצעים האלה מלחמה? הרי בכל הפעמים הללו הופעל עליך לחץ גדול להכנס לעזה לתמרון קרקעי ולגמור את הסיפור. כפי שהבטחת. בכל פעם כזו, סירבת. ברחת. השתפנת. מזל שבנט הכריח אותך בצוק איתן לעשות משהו מינורי נגד המנהרות. אתה פשוט לא רצית להכנס לעזה. והיתה לך לגיטימציה מלאה לעשות את זה. בכל פעם שאחד המבצעים הללו הסתיים בלי כניסה קרקעית, היו נגדך הפגנות נזעמות בכל ישובי העוטף. כל סקרי דעת הקהל בארץ הצביעו על תמיכה עצומה בהפלת שלטון חמאס בעזה. אתה שוב משקר, במצח נחושה. כאילו אין גוגל.
הוא אמר אתמול: "אומרים שנחזור לפילדלפי? היינו בסרט הזה. יצאנו מלבנון, אמרו לנו שנחזור ברקטה הראשונה, ולא חזרנו. יצאנו מעזה, אמרנו שנחזור ברקטה הראשונה, ולא חזרנו".

אין, אין לתאר. הרי רוב הזמן הזה אתה היית ראש הממשלה. אהוד אולמרט חזר ללבנון ברגע בו חמאס הפר את הריבונות הישראלית, חדר ארצה, הרג וחטף חיילים. מה אתה עשית 17 שנה? מדיניות "הכלה". הורית לצה"ל לעשות הכל כדי לא לחמם את הגיזרה. אותו כנ"ל בעזה. אולמרט יצא ל"עופרת יצוקה", אבל לא הספיק להשלים את המלאכה כי התפטר. אתה הבטחת שתפיל את שלטון חמאס בעזה. במקום זה, מימנת אותו.

הוא אמר אתמול: "אני לא מתעקש במקום שאני יכול להיות גמיש, ואני לא גמיש במקומות עליהם אני חייב להתעקש".

ציר פילדלפי בין דרום רצועת עזה למצרים


15 ביולי 2024. אורן כהן, פלאש 90
היה טרור בקנה מידה נרחב בעזה עוד לפני שיצאנו משם. ציר פילדלפי/פלאש 90, אורן כהן

אם האיש הזה לא היה ראש הממשלה שלנו, גם אני הייתי צוחק. ובכן, היית גמיש מאוד בעיסקת שליט. שחררת את יחיא סנוואר ו-1026 רוצחים. היית גמיש מאוד במימון חמאס בעזה. אתה היית זה שהביא את הכסף הקטארי. הנוסחה האמיתית שלך היא זו: אתה גמיש מאוד בכל הנושאים הזניחים של בטחון ישראל וטובת מדינת ישראל. אתה מתעקש בנושאים העקרוניים של המשך שלטונך. עיסקת שליט הבטיחה את הישרדותך מול מחאת קיץ 2011. ההימנעות מעיסקת חטופים עכשיו, מבצרת את הקואליציה שלך. זו האמת הפשוטה.

מן הראוי, מר נתניהו, שתגבש גירסה אחידה לגבי סוגיית הלחץ הבינלאומי. לא יכול להיות שתסביר שלא נוכל לחזור לפילדלפי כי יהיה עלינו לחץ בינלאומי כביר ובאותה נשימה תסביר שרק אתה מסוגל לעמוד בפני לחץ בינלאומי כביר כפי שעמדת בסוגיית כיבוש רפיח. תחליט. או שאתה יודע להסתדר עם לחץ בי"ל, או שלא.

נתניהו אמר אתמול כי "אנחנו מרסקים את חמאס, אמרתי את זה לפני כמה חודשים, לא האמינו".
אתה אמרת את זה ולא האמינו? אתה לא רצית להכנס לתמרון. היססת, רעדת, היה צריך להחזיק לך את היד. האלוף בריק ותא"ל וינטר שכנעו אותך שזו תהיה מלכודת מוות. מזל שהיו אחרים שהרגיעו אותך והסבירו לך לאט שצה"ל מסוגל לבצע את המלאכה. וגם אחרי שהתמרון החל, עיכבת ככל יכולתך את הירידה לדרום הרצועה. גנץ ואיזנקוט דחקו בך ללכת לרפיח חודשים ארוכים לפני שנעתרת. הסיבה שלך היתה פשוטה: להאריך את המלחמה. אין מה למהר. עכשיו אתה גיבור גדול. בזמן אמת היית שפן גדול יותר. והכל כתוב בפרוטוקולים. זו הסיבה שאתה מפחד גם מועדת חקירה ממלכתית.

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת בצומת קפלן הפגנת משפחות  החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024. אורי סלע
ההימנעות מעיסקת חטופים עכשיו מבצרת את הקואליציה. הפגנה למען שחרור החטופים, 1.9.24/אורי סלע

נתניהו אמר עוד אתמול: "התעקשתי להגדיל את מספר החטופים החיים בעיסקה הראשונה, ואני מתעקש עכשיו שישובו כמה שיותר חטופים חיים, התחלנו ב-12, עלינו ל-15, עלינו ל-18, עכשיו מדברים על 23, אני רוצה להגיע ליותר מזה".
תגיד, מר נתניהו. אתה מבין שבינתיים הם מתים שם? עד שתגיע ל"יותר מזה", לא יישארו שם חטופים חיים.

עוד אמרת אתמול ש"חמאס רוצה לפלג בתוכנו ובונה על שסע פנימי". הראית מסמך שיש בו דף מסרים של חמאס. הפתעת כשאמרת שזה לא נייר שסנוואר כתב, אלא בכיר חמאס אחר כלשהו. מתברר שדף הנייר היחיד שסנוואר כתב הוא אותו פתק שכתב לך, "קח סיכון מחושב". אגב, לקחת.
איך אתה מאשים את מתנגדיך הפוליטיים בפגיעה באחדות שלנו, כשביד השניה אתה מפעיל את מכונת הרעל הגדולה והארסית ביותר שנבנתה כאן אי פעם? מכונה שעוסקת כל היום, סביב השעון, בהכפשת צה"ל ומפקדיו, בהכפשת ארגוני הבטחון, בהתנפלות על כל מי שלא תומך בך, בהשחרת כל מי שלא מתיישר איתך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ,הרמטכל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט בבור בקריה ברגעי התקיפה בתימן 20 ביולי2024. דובר צה"ל
המכונה עוסקת כל היום, סביב השעון, בהכפשת צה״ל ומפקדיו" הלוי, נתניהו וגלנט/דובר צה"ל

אתה רוצה אחדות? יש דרך פשוטה: תגיע לתאריך מוסכם לבחירות, תקים ועדת חקירה ממלכתית ותרגיע את עם ישראל. אה, באותה הזדמנות אתה מוזמן גם להכיר, סוף סוף, באחריותך לאסון. כי בסוף, מר נתניהו, אתה לא באמת נכנסת לתפקיד ראש הממשלה ב-9 באוקטובר. אתה ראש הממשלה כבר 17 שנה במצטבר. אתה זה שכל האסונות קרו במשמרת שלו. אתה זה שראה את התעצמות האויבים סביבנו ולא נקף אצבע נגדה. ואף אחד לא ימלט אותך מהאחריות הזו. היא תדבק בך לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully