וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה הודיעה: יוקפאו 30 רשיונות לייצוא נשק לישראל

שר החוץ הבריטי, דייוויד לאמי, מסר בהצהרה בפני הפרלמנט בממלכה כי רישיונות הנשק יוקפאו מחשש שאלו עשויים לשמש לביצוע הפרות חמורות של החוק הבינלאומי. הוא הדגיש שאין מדובר באמברגו נשק כולל על ישראל. כ"ץ: "צעד שמשדר מסר בעייתי מאוד לארגון הטרור חמאס ולשולחיו"

כך נראית פעילות צהל במסדרון מרכז רצועת עזה/דובר צה"ל

בריטניה הודיעה היום (שני) על הקפאת 30 רישיונות ליצוא נשק לישראל - מתוך 350 רישיונות קיימים - מחשש שאלו עשויים לשמש לביצוע הפרות חמורות של החוק הבינלאומי. שר החוץ הבריטי, דייוויד לאמי, הודיע על המהלך בפני הפרלמנט.

לאמי אמר שלונדון ממשיכה לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה בהתאם לחוק הבינלאומי. הוא הוסיף שבריטניה תמשיך לעבוד עם ישראל להדיפת האיום האיראני, והדגיש שאין מדובר באמברגו נשק כולל על ישראל.

"אנחנו מכירים כמובן בצורך של ישראל להגן על עצמה מפני איומים ביטחוניים, אבל אנחנו מודאגים מאוד מהשיטות שישראל נוקטת, ומהדיווחים על נפגעים אזרחיים והרס תשתיות אזרחיות במיוחד", אמר לאמי לפרלמנט.

"בצער רב אני מודיע היום לבית הנבחרים, ההערכה שקיבלתי מותירה אותי ללא יכולת להסיק דבר מלבד העובדה שבנוגע ליצוא נשק בריטי מסוים לישראל, קיים סיכון ברור שהוא עלול לשמש לביצוע או לסייע להפרה חמורה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי".

פעילות כוחות אוגדה 252 במסדרון מרכז הרצועה. 25 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
רק 1% ממשלוחי הנשק לישראל מגיע מבריטניה. חייל בפעילות ברצועת עזה/דובר צה"ל

היצוא הבריטי מסתכם בפחות מ-%1 מסך הנשק שישראל מקבלת, ושר החוץ הבריטי אמר שלהשעיה לא תהיה השפעה מהותית על ביטחון ישראל.

לאמי אמר כי ההחלטה אינה מהווה פסק דין בשאלה אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי או לא. "זוהי הערכה צופה פני עתיד, לא קביעה של חפות או אשמה, והיא אינה שופטת מראש קביעות עתידיות כלשהן של בתי המשפט המוסמכים", אמר.

לפי הנתונים, סך רישיונות היצוא שניתנו בבריטניה למכירת ציוד צבאי לישראל נפל ביותר מ-95% לשפל של 13 שנה מאז תחילת המלחמה בעזה. רבים מאלו שאושרו אחרי תחילתה היו למכירת ציוד ל"שימוש מסחרי" או פריטים לא קטלניים כמו אפודי מגן, קסדות וכלי רכב ממוגנים.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
הפגנה פרו-פלסטינית בסידני, אוסטרליה, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית נגד המלחמה בעזה בלונדון, בשנה שעברה/רויטרס

ישראל הביעה אכזבה מההחלטה הבריטית. שר החוץ, ישראל כ"ץ, אמר שזהו "מסר בעייתי מאוד לארגון הטרור חמאס ולשולחיו באיראן". הוא הוסיף: "אנחנו מקווים שהידידות העמוקה בין בריטניה לישראל שהשתמרה לאורך כל השנים מאז היווסדה של מדינת ישראל תימשך גם בעתיד".

השינוי במדיניות של לונדון כלפי המלחמה של ישראל בעזה הגיע לאחר חילופי הממשלות בממלכה לפני חודשיים. ממשלת הלייבור, בהנהגת ראש הממשלה קיר סטארמר, כבר החליטה שלא להתערב בבקשה של התובע בהאג להוציא צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט, בניגוד לעמדת הממשלה השמרנית הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully