וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מי אומר אמת? תגובת רפ"ק סויסה לעתירה נגדו שונה מגרסתו של בן גביר

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 20:11

העו"ד של סויסה טען בתגובתו לעתירה כי מינויו לדרגת סנ"צ נודע לו כבר בתחילת מאי, זאת בהיפוך מוחלט להודעת בן גביר שנמסרה לביה"מש בסוף החודש, בה טען כי טרם מינה מישהו לתפקיד. עוד עלה כי סויסה כבר נכנס לתפקידו, בניגוד לאיסור המפורש של היוע"משית

השוטר מאיר סויסה זורק רימון הלם על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. 1 במרץ 2023/אמיר גולדטיין

רפ"ק מאיר סויסה הגיב היום (שני) באמצעות עורכי דינו לבית משפט המחוזי ירושלים שדן עתירה שהוגשה נגד מינויו למפקד תחנת תל אביב דרום. לטענת עורך דינו, סויסה היה מועמד לקידום לדרגת סנ"צ עוד לפני האירוע בו זרק את רימון ההלם כלפי המפגינים בניגוד להנחיות. לגופה של העתירה נגדו טוען סויסה כי לאור השתלשלות הליך מינויו "העותרים למעשה, בעתירתם מבקשים להחזיר את הגלגל לאחור ומבקשים להורידו בדרגה, דבר שאין לו אח ורע".

"סויסה עונד את דרגות סגן הניצב עוד מיום 24/8/22, ואף התקבל מינויו למפקד תחנת דרום תל אביב, בזכות גדולה ובעבור עבודה מאומצת וחסרת פשרות במשך שנים רבות ,לטובת הציבור כולו. האירוע אירע ביום 1.3.23, כאשר המשיב נחקר ביום 12.3.23. המחלקה לחקירות שוטרים התמהמהה בקבלת החלטה בעניינם, כמעט שנה וחצי. סנ"צ היה מועמד לקידום עוד הרבה לפני האירוע המדובר. ביום, 7.5.24 לאחר בחינת מכלול השיקולים, הודיע ספ"כ משטרת ישראל כי הוחלט להעניק לסנ"צ סויסה דרגת סגן ניצב ולמנותו למפקד תחנת תל אביב דרום".

על תפקודו במחאה, בעקבותיה הואשם בעבירות של פזיזות ורשלנות, נטען כי: "התנהלותו של סנ"צ סויסה אינה אלימה ובוודאי שאינה שיטתית".

השוטר רפ"ק מאיר סויסה, איתמר בן גביר. צילום: ראובן קסטרו, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
שתי גרסאות סותרות - מתי התמנה לדרגת סנ"צ? סויסה ובן גביר/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו, חיים גולדברג/פלאש 90

מגישי העתירה מסרו כי תגובתו של סויסה מוכיחה בעצם כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיקר לבית המשפט. "מאיר סויסה מאשר בתגובתו לביהמ"ש כי ההחלטה על קידומו נמסרה לו כבר ב-7 במאי - זאת בניגוד מוחלט לטענת בן גביר לפיה ההחלטה לקדם את הקצין טרם התקבלה באותו זמן. על בסיס הודעה שקרית זו של בן גביר, שנמסרה לבית המשפט ב-22 במאי, החליט בית המשפט על מחיקת העתירה בשל 'העדר החלטה על מינוי או קידום'".

איתמר בן גביר, גלי בהרב מיארה. חיים גולדברג, פלאש 90
שיקר לבית המשפט? בן גביר והיע"משית/פלאש 90, חיים גולדברג

"עוד עולה מתגובתו של סויסה, שהוגשה אמש לבית המשפט, כי בניגוד להנחייתם של היועמ"שית ובית המשפט, סויסה כבר נכנס לתפקידו ועונד את דרגות הסנ"צ. כזכור, משנודע דבר המינוי והקידום של סויסה, שנעשה במפתיע ובהחבא, כתב עו"ד לימון בשם היועמ"שית כי המינוי אינו חוקי וכי הוא נוגד את ההודעה שניתנה במסגרת העתירה הקודמת. לפי היועמ"שית, על פי דין, סויסה אינו יכול לענוד את דרגות הסנ"צ ואף אינו יכול להיכנס לתפקידו כמפקד תחנה".

עוד כתבו העותרים: "חמור מכך, בהחלטה של בית המשפט משבוע שעבר קבע השופט לאחר שציין כי אינו יודע אם סויסה נכנס כבר לתפקידו, כי: 'יש לצפות כי כלל המשיבים יתנו דעתם למצב הקיים, ולטענות בנוגע לתוקפו של המינוי, על כל מה שעשוי להיות כרוך בהן'".

"מובן איפוא, כי סויסה מתעלם הן מההנחיה המפורשת של היועמ"שית והן מההנחיה הזו של בית המשפט, ומתפקד כמפקד התחנה וכסגן ניצב לכל דבר. עניין זה יוצר תסבוכת משפטית חוקתית שכן אין לדעת אם לפעולותיו בתפקידו ובדרגתו אלה יש תוקף משפטי, אם לאו".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, 6 במאי 2023. גלעד פירסט, אתר רשמי
הפגנה נגד ההפיכה המשפטית, מאי 2023/אתר רשמי, גלעד פירסט

העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין יעקב אנוך, עמי אסנת ועדי נעים קטיפה ממשרד פירון, עו"ד בועז ארד ועו"ד דניאל חקלאי, בשם שותפים בכירים במשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, בהם עורכי הדין יוסי אשכנזי, נדב ויסמן,  תמי פירון-סמורודינסקי, חיים רביה, נגה רובינשטיין, נמרוד רוזנבלום ויאיר גבע, ביחד עם התנועה לטוהר המידות ו-3 שלושה אזרחים שנפגעו ישירות ממעשיו האלימים של רפ"ק סויסה.

בתוך כך, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, הודיע לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעתירות שהוגשו לבית המשפט המחוזי נגד מינויו של הקצין מאיר סוויסה, כי היועמ"שית מתכוונת להודיע לבית המשפט כי המינוי נעשה שלא כדין - אך לצד זאת היא גם לא מתכוונת לאשר לו ייצוג נפרד בעתירה על מנת להגן על עמדתו. לימון כותב במכתבו כי "עמדתנו המשפטית ביחס למינוי היא שהוא נעשה שלא כדין". למרות שהשר בן גביר עומד על כך שהמינוי נעשה כדין וכי הוא בתוקף, בניגוד לעמדת היועמ"שית, לימון כותב לבן גביר כי "אין מדובר בסוגיה חוקתית או משטרית עקרונית או בסוגיה אחרת הנמנית על המקרים שיש בהם בכדי להצדיק כאמור מתן ייצוג נפרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully