וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרדה 8 שעות: השביתה הגיעה לסיומה; ביה"ד: "זו שביתה פוליטית"

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 14:31

השביתה החזיקה 8 שעות בלבד: ביה"ד הורה לקצר אותה, ופסק - "מדובר בשביתה פוליטית, אין קשר בין הכלכלה לרצח החטופים". איציק בונצל, שבנו נפל בעזה: "עשו פצחוק מכל המדינה". משפחות חטופים בבית הדין: "היה אפשר להחזיר אותם בינואר, בקצב הזה הכדור יהיה בראש של כולנו"

הצהרת יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד - השבתת המשק/ערוץ 13

בבית הדין האזורי לעבודה התחיל (שני) הדיון בנושא השביתה הכללית במשק שהוכרזה אמש. בפתח הדיון אמר נציג ההסתדרות כי השביתה מתוכננת עד מחר בשעה 6:00 - אך בתוך זמן קצר שינה את עמדתו ואמר כי עמדת ההסתדרות היא שהשביתה תסתיים כבר היום ב-18:00 בערב. כעת נמסר כי בית הדין לעבודה הורה לסיים את השביתה בשעה 14:30 בצהריים, היום.

הנשיאה הדס יהלום קבעה שמדובר בשביתה פוליטית: "בכל הנוגע לסיווג השביתה בהתאם לפסיקה, האם שביתה כלכלית או שביתה פוליטית, ברי שעסקינן בשביתה פוליטית. די בדברי יו"ר ההסתדרות אשר הבהיר כי הסיבה לפרוץ השביתה היא: "אי אפשר לעמוד מול זעקות ילדינו שנרצחים במנהרות בעזה, זה בלתי מתקבל על הדעת". נציגת ההסתדרות טענה שמעורב גם גורם כלכלי. לא מצאנו בהכרזה על השביתה איזשהו טיעון כלכלי. הטיעונים של נציגת ההסתדרות בפנינו, אודות ההיבט הכלכלי, לא שכנעו באשר לא הובהר הקשר בין הרג חטופים בידי בני עוולה, לבין היבט כלכלי למשק".

הפגנה בדרישה לעסקת חטופים בדרך בגין בת"א

LIVE
שביתה בנתב"ג 2 בספטמבר 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
עומסים בעקבות השביתה בנתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, ללא קרדיט

כעת טוען עו"ד אילן בומבך בשם פורום הגבורה: "בתחילת הדיון ההסתדרות אמרה שהשביתה תהיה עד שש בבוקר מחר, עכשיו אני שומע שהשביתה תהיה עד 18:00 בערב היום. אי אפשר להטריף את המדינה הקטנה שלנו. אנחנו מחפשים אחדות. אנחנו לא נמצאים במצב דברים שבו יש הצעה על השולחן וסינוואר צריך לקבל אותה", אמר. "המשק סופג 1.5 מילארד שקל, לכן מבקשים החלטה מיידית"

נציג המדינה אמר: "קשה מאד למצוא פסיקה על שביתה פוליטית מלאה. מנסים למצוא קשר בין השביתה ומטרותיה לבין יחסי העבודה במשק, וגברתי הנשיאה, בכל הכבוד, אין כאלה. יש לנו הערכה לסולידריות, אני סיימתי ביום חמישי 350 ימי מילואים ואני לא מקל ראש, אבל לדאגה לשלום החטופים אין דבר וחצי דבר ליחסי עבודה".

עו"ד ארנה לין אמרה בראשית הדיון בשם ההסתדרות: "מדובר בשביתה כלכלית, רק בגלל שההסתדרות נכנסה תחת האלונקה, ונתרם יום הבראה אחד של כללי העובדים במשק בשל המצב הכלכלי. והיא שביתה כלכלית, בגלל המצב הכלכלי ש..."

הנשיאה וירט לבנה קטעה את הנציגה: "כתוצאה ממה?"

עו"ד לין השיבה: "מהמצב, יו"ר ההסתדרות אמר שזו שביתה כלכלית וגם שביתת סולידריות. בגלל המצב של החטופים. זה לא מהמקרים הקלים שבהם בית הדין יכול להגיד שמדובר בשביתה פוליטית. זו שביתה שמתואמת עם הארגונים הכלכליים".

עו"ד לין ההתייחסה לעובדה שבשעה 12:00 מתקיים דיון בבג"ץ בנושא, ואמרה: "הסמכות נתונה לבית הדין לעבודה ולא לבג"ץ, וזה מה שההסתדרות תטען בבג"ץ".

"מדובר בשביתה מיוחדת יש בה ערבוב של שביתה כלכלית שביתה סולידרית שביתת מחאה, זה שהיא נוגעת בנושא שכל החברה הישראלית שסועה לגביו זה לא מוריד את האפשרות של ההסתדרות להכריז על שביתה", טענה. "ההסתדרות לא מתעסקת רק במשכרות חודשית ושעות נוספות, זה ארגון עם מטרות חברתיות על פי תקנונו ושיש משבר כמו שאנו נמצאים בו ההסתדרות יכולה וחייבת להכריז על שביתה כזאת".

יושב ראש ההסתדרות -ארנון בר דוד ומשפחות החטופים בהצהרה- השבתת המשק .2 בספטמבר 2024. ההסתדרות, אתר רשמי
יו"ר ההסתדרון ארנון בר דוד, אמש/אתר רשמי, ההסתדרות

איצק בונצל, אבא של עמית בונצל שנפל בעזה אמר: "אני מדבר בשם משפחות הנופלים. בזמן שאנחנו מדברים פה, מתנהלים קרבות עזים בעזה. אני מקווה שנסיים את היום הזה בלי הרוגים, ברור שאם זה יקרה האצבע תופנה אל ההסתדרות. אני עו"ד ואני מבין שאין לבית הדין סמכות. צריך להבין איך השביתה משפיעה על האויבים שלנו. אני חושב שהמסר שצריך לצאת מבית הדין שזה לא יקרה שוב".

בונצל הוסיף: "עשו פה צחוק מכל המדינה, הכריזו על שביתה של 24 שעות, איזה עזות מצח להגיד שהשביתה תסתיים בשעה 18:00 בערב".

נשיאת בית המשפט יהלום אמרה: "אנחנו מציעים שתצא מפה הסכמה. ההסתדרות תודיע לנו מתי השביתה תסתיים. נעשה הפסקה. ניתן פסק דין עקרוני על זכות העמידה וגם על השביתה, עכשיו אני מבקשת שתהיה הסכמה לגבי משך השביתה, ואחר כך ניתן פסק דין".

תוך כך, קרובי משפחות חטופים, בניהם הוריה של לירי אלבג וגיסתו של עופר קלדרון, הגיעו לבית הדין ותועדו זועקים בפני עו"ד זהבה גור המייצגת את פורום הגבורה.

הדיון התחדש בשעה 13:00, ועו"ד לין הודיעה שאין הסכמה כרגע. היא ביקשה מבית המשפט לשמוע את עמדתו של אלי אלבג, אביה שלי לירי החטופה בידי חמאס בעזה.

"אנחנו כבר 330 יום זועקים שמישהו יוציא אותנו מהסיוט הזה. 'אני לא גוף פוליטי, יש לנו בהסתדרות ימין ושמאל' - כך אמר לי ארנון בר דוד. אין שבוע שלא ביקשתי. אף אחד לא שומע אותנו. בשבוע האחרון אמרתי לארנון בר דוד שיש רק איש אחד שמקבל החלטות - ראש הממשלה. אני מדבר כאזרח ישראל - רק הוא, ולא אף אחד אחר. מה ששבר את ארנון זה הרצח בדם קר של שישה חטופים שהיו צריכים להיות בבית בזמן, והייתה את האפשרות, והחמאס רצח אותם. ופה אמרתי לו 'ארנון, יש לך חלק בזה. יכלת להזהיר את ראש הממשלה'. האזרחים חרדים לגורל מדינת ישראל, והגיע הזמן שמשהו יתעורר ויזוז. המדינה לא יכולה להיות נשלטת על ידי אדם אחד, שעושה מה שהוא רוצה".

רגע כואב בבית הדין -אבא שלי לירי אלבג החטופה בעזה זועקים.2 בספטמבר 2024. ביני אשכנזי
בלב הדיון המשפטי על השביתה - זעקת משפחות החטופים/ביני אשכנזי
עו״ד זהבה גור שמייצגת את פורום הגבורה וגיסתו של עופר קלדרון.2 בספטמבר 2024. ביני אשכנזי
"תגאלו אותנו כבר" גיסתו של עופר קלדרון/ביני אשכנזי

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הגיב להחלטת בית הדין: "אנו חיים במדינת חוק ומכבדים את החלטת בית המשפט, אי לכך אני מנחה את כולם לשוב לעבודה בשעה 14:30. חשוב להדגיש כי שביתת ההזדהות הייתה מהלך חשוב ואני עומד מאחוריו. על אף הניסיונות לצבוע את הסולידריות בצבעים פוליטיים, מאות אלפי אזרחים ואזרחיות הצביעו ברגליים".

"הוכחנו שלגורל החטופים אין ימין ואין שמאל, יש רק חיים או מוות, ולא נאפשר הפקרה של החיים. כל חיי הייתי חייל של מדינת ישראל ואמשיך להילחם על הערכים של כולנו - ערכים יהודים של ערבות הדדית ושל פדיון שבויים. הערכים האלה גדולים מכל מפלגה ומכל פוליטיקה - הם הדבק של עם ישראל. אני מתחייב בפני משפחות החטופים שההסתדרות תמשיך למלא תפקיד מוביל ומרכזי במאמצים להחזיר את בנינו ובנותינו הביתה".

ממטה משפחות החטופים נמסר בתגובה: "קוראים לציבור להמשיך ולהגיע להפגנות על שמירת חיי החטופים. לא מדובר בשביתה, מדובר בהצלתם של 101 החטופים שהופקרו על ידי נתניהו בהחלטת הקבינט בחמישי האחרון".

בתגובה לפסיקת בית המשפט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "בית הדין קיבל את עמדתנו וקבע שהשביתה של ההסתדרות היא פוליטית ובלתי חוקית. עובדי ישראל שהתייצבו היום לעבודה בהמוניהם הוכיחו שנגמרו הימים של הפנקס האדום שמשעבד את העובדים לצרכים פוליטיים. לא ניתן לפגוע בכלכלה הישראלית ולשרת בכך את האינטרסים של סינוואר והחמאס".

יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער הגיב: "בית הדין לעבודה קיבל את ההחלטה הנכונה. מי שעודד את יושב ראש ההסתדרות להכריז שביתה בלתי חוקית תוך חריגה מסמכותו נתן לו עצה רעה הפוגעת גם בהסתדרות עצמה."

  • עוד באותו נושא:
  • שביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully