וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף ניצן אלון בקבינט: "החטופים בסכנת חיים מיידית, יש החמרה באיום על חייהם"

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 20:42

במהלך הדיון, טען גלנט כי "העובדה שמסרבים לצאת משם ל-6 שבועות במחיר חיי חטופים היא ליקוי מאורות חמור", בעוד נתניהו השיב: אני מאמין שהדרך שאני מוביל היא הדרך הנכונה, ביטול החלטה אסטרטגית בעקבות רצח בדם קר - יהיה פרס לטרור" | כל הציטוטים

משפחות החטופים ומפגינים בכיכר שילה בירושלים.1 בספטמבר 2024/רוני כנפו

ראש מפקדת החטופים בצה"ל, האלוף ניצן אלון, אמר היום (ראשון) בקבינט כי "החטופים נמצאים בסכנת חיים מיידית", תוך שהוסיף כי "יש החמרה באיום על חייהם". זאת, בכינוס הקבינט שהתקיים ברקע השבת גופותיהם של שישה חטופים אמש, כשחמישה מהם נרצחו ביומיים האחרונים, ולפי בכיר ישראלי שמעורה בפרטים.

במהלך הדיון הבהיר שר הביטחון יואב גלנט כי "העובדה שמתעדפים את פילדלפי ומסרבים לצאת משם לשישה שבועות במחיר חיי חטופים היא ליקוי מאורות חמור. אנו מדברים על מספרים קטנים והולכים. יצירת התנאים לשחרור אומרת שהם צריכים לוותר על משהו - וגם אנחנו צריכים לוותר על משהו. לחטופים אין זמן. קיבלנו הוכחה לזה. המשך הצבת האילוצים כמו ההחלטה על פילדלפי תביא לכך שלא נעמוד במטרות המלחמה".

עוד הוסיף: "אני שומע את התדרוכים שאתם מוצאים מכאן על הכניעה שלי. אני זה שדחפתי לתמרון ואמר שרק לחץ צבאי יהיה אפקטיבי, אבל בתוך הגוש שאנחנו רוצים לפוצץ יש דבר שצריך להוציא בעדינות - וזה החטופים. אני מוכן לראות את הכרטיס עבודה של כל אחד כאן בשולחן כשזה מגיע ללחימה בטרור".

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי,בנקודה בה אותרו גופות החטופים שהושבו על ידי כוחות צה״ל למדינת ישראל, עם מפקד פיקוד הדרום והאלוף (מיל׳) ניצן אלון.1 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
"החטופים בסכנת חיים מיידית, יש החמרה באיום על חייהם"/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לדבריו של גלנט. "אני רוצה לשחרר את כל חטופינו לא פחות ממך, נלחמתי על שחרורם לא פחות ממך, אף נפצעתי באחת מהפעולות האלה. אני מאמין שהדרך שאני מוביל של עמידה האיתנה ותקיפה היא הדרך הנכונה.

משהחלטנו בקבינט האחרון החלטה סופר צודקת, עכשיו נבוא ונבטל? אחרי הרצח הנורא של חטופינו? לבטל החלטה אסטרטגית של הקבינט בעקבות רצח בדם קר של שישה חטופים היא טעות חמורה. צעד כזה יהיה פרס לטרור ויעביר מסר מסוכן לחמאס שרצח חטופינו משתלם. זה יוביל לדרישות לעוד ועוד ויתורים שיסכנו את ביטחון ישראל. 

נדרש לצאת מהפרימטר, לבצע נסיגה מוחלטת מהרצועה, להחזיר את שלטון החמאס שם, לאפשר הברחה של חטופים לסיני ומשם לאיראן, ולסכן את האינטרסים הביטחוניים שלנו. לכן אני מתנגד לכך בכל תוקף.  אמרתי כן לאמריקנים ב-27 במאי וב-16 באוגוסט. יש גמישויות במשא ומתן אבל לא על דבר עקרוני כמו ציר פילדלפי שהוא צינור החמצן של החמאס. אחרי שארצות הברית הסכימה, למה אתה מתנגד?".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט משתתפים בהצבעה על תקציב המדינה באולם הישיבות של הכנסת

30 באוגוסט 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"ביטול החלטה אסטרטגית בעקבות רצח בדם קר - יהיה פרס לטרור". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנגד אף הוא לגלנט: "חייבים שהם ישלמו מחיר. לקחת שטח מהרצועה על כל חטוף שנרצח", בעוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "עד היום טענתם שלא להעביר את חוק עונש מוות למחבלים כי ירצחו חטופים. עכשיו מוכח שהם רוצחים חטופים בלי קשר למה שאנחנו עושים. זו ההזדמנות להרתיע אותם - שהחמאס ישלם מחיר ויבין שאנחנו לא ממצמצים". גם שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן אמר: "אם נתקפל, המשוואה היא שרוצחים חטופים ואנחנו מוותרים".

השר רון דרמר: "זו תהיה טעות קשה לשנות את ההחלטה מיום חמישי בנושא פילדלפי. אפילו לדבר על זה, זה אסון שיתמרץ רצח. צריך לגבות מהם מחיר קשה מאוד. פילדלפי זה לא עניין מבצעי, זה עניין אסטרטגי. שילמנו מחירים כבדים בפורומים בינלאומיים. לצאת ולחזור יהיה מאוד קשה עם מחירים שאתם - מערכת הביטחון - צריכים להציג אותם. הם צריכים לשלם מחיר מאוד כבד (על רצח החטופים) שיבהיר להם שאסור שזה יקרה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully