וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התייעץ היום עם מקורביו אם "לנצל" את המחאה סביב עסקת החטופים כדי לפטר את גלנט

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 19:21

לפי מקורות בסביבת רה"מ, בשיחות שקיים בענין המחאה המתרחבת בענין עסקת החטופים, עלתה האפשרות להדיח את שר הביטחון תוך כדי המהומה הציבורית. נתניהו כבר פיטר את גלנט במרץ 2023 אך חזר בו אחרי שמאות אלפים יצאו להפגין נגד ההדחה. גורמים בלשכת רהמ: "לא היה דבר כזה"

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את אירוע הסרת האיום של חזבאללה בבור בקריה, לצד שר הביטחון יואב גלנט, 25 באוגוסט 2024/איתי קדם, משרד הביטחון

ברקע המתיחות הגוברת בין ראש הממשלה ושר הביטחון והמחאה הציבורית המתרחבת בענין עסקת החטופים, ראש הממשלה בנימין נתניהו שב להתייעץ היום עם מקורביו באשר לאפשרות לפטר את שר הביטחון יואב גלנט. כך אמרו לוואלה מקורות בסביבת ראש הממשלה. לפי המקורות, נתניהו קיים התייעצות עם סביבתו הקרובה בה נידונו ההפגנות וההשבתות שצפויות הערב ומחר בדרישה לקדם עסקת חטופים ולבטל את החלטת הקבינט בענין ציר פילדלפי. אחת האפשריות שעלו בשיחה היא "לנצל את המהומה" כדי להדיח את גלנט מתפקידו, על רקע היחסים העכורים בין השניים והעימות הקולני ביניהם בישיבת הקבינט האחרונה. המקורות הוסיפו כי טרם התקבלה החלטה בנושא.

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה: "לא היה דבר כזה, הנושאים המצוינים לא עלו ולא נידונו".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט משתתפים בהצבעה על תקציב המדינה באולם הישיבות של הכנסת

30 באוגוסט 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט משתתפים בהצבעה על תקציב המדינה באולם הישיבות של הכנסת 30 באוגוסט 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו כבר פיטר את גלנט מתיק הביטחון במרץ 2023 בעקבות התנגדותו למהפכה המשפטית אך חזר בו בעקבות המחאה הציבורית שפרצה בליל הפיטורים, מה שנודע בתור "ליל גלנט", במהלכו מאות אלפי ישראלים הפגינו ברחובות נגד ההדחה. מאז, בסביבת נתניהו יש מי שמעוניין להשלים את המהלך ולהדיח את גלנט מתפקידו אך החשש ממחאה נרחבת נוספת, כמו גם המלחמה, בלמו את התוכניות עד עתה. כפי שנחשף בוואלה, בחודש שעבר, נתניהו תיכנן לחזור מהביקור בארה"ב ולפטר את גלנט, אך בשל האירועים הביטחוניים והחיסולים בבירות ובטהראן התוכניות נדחו עד לסיום סבב המהלומות וההסלמה.

המתיחות בין ראש הממשלה ושר הביטחון, הידרדרה לשפל חסר תקדים בדיון הקבינט המדיני ביטחוני ביום חמישי האחרון, בקרב צעקות בין נתניהו וגלנט על עסקת החטופים וההצבעה בענין ציר פילדלפי. גלנט התנגד להצבעה וטען שהיא תפגע אנושות במשא ומתן לשחרור החטופים ואמר כי "הבחירה היא בין ההישארות לציר פילדלפי לבין החזרת החטופים. אי אפשר גם וגם". גלנט, שגם הטיח ש"רה"מ יכול לקבל את כל ההחלטות ויכול גם להחליט להוציא להורג את כל החטופים", היה השר היחיד בקבינט שהצביע נגד ההצעה של נתניהו.

אחרי היוודע דבר חילוצם של ששת גופות החטופים הבוקר, גלנט קרא לקבינט המדיני-ביטחוני להפוך את ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי. "זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר. חייבים להשיב הביתה את החטופים שנותרו בשבי החמאס". בישיבת הקבינט שהתכנסה הערב שרים בליכוד כמו יריב לוין, ישראל כץ, אלי כהן וגילה גמליאל תקפו בחריפות את גלנט וטענו שהוא יוצר משוואה של "נרצחים תמורת ויתורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully