וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם החל לחסן את ילדי עזה נגד פוליו: "אחד המבצעים המורכבים בעולם"

1.9.2024 / 12:19

הארגון ורשויות הבריאות ברצועה החלו לחסן 640 אלף ילדים, לאחר שהתגלה מקרה ראשון של פוליו זה 25 שנה. ישראל וחמאס הסכימו להפוגות מקומיות כדי לאפשר את המבצע המאתגר. "מרוץ נגד הזמן"

צה"ל חילץ גופות של 6 חטופים מרצועת עזה/דובר צה"ל

האו"ם ורשויות הבריאות הפלסטיניות החלו היום (ראשון) לחסן 640 אלף ילדים ברצועת עזה נגד פוליו, אחרי שישראל וחמאס הסכימו על הפוגות מקומיות ומוגבלות כדי לאפשר למבצע להתקדם.

ארגון הבריאות העולמי אישר בחודש שעבר שתינוק בעזה הפך למשותק חלקית אחרי שנדבק בנגיף פוליו מסוג 2, המקרה הראשון מסוג זה ברצועה זה 25 שנה. מבצע החיסונים החל היום במרכז הרצועה, והוא אמור להתקדם לאזורים אחרים בימים הקרובים.

הלחימה באזורים אלו אמורה להיפסק לפחות לשמונה שעות, במשך שלושה ימים רצופים. ארגון הבריאות העולמי אמר שככל הנראה יהיה צורך ביום רביעי של הפוגות וסבב החיסונים הראשון ייקח קצת פחות משבועיים.

"אלה השעות הראשונות של השלב הראשון של מערכה מאסיבית, אחת המורכבות בעולם", אמרה ג'ולייט תומא, מנהלת התקשורת של אונר"א, סוכנות הפליטים הפלסטינית של האו"ם. "היום הוא מבחן עבור הצדדים לסכסוך לכבד את ההפוגות באזור זה כדי לאפשר לצוותי אונר"א ולעובדים רפואיים אחרים להגיע לילדים עם שתי הטיפות היקרות האלה. זה מרוץ נגד הזמן", אמרה לרויטרס.

ישראל וחמאס, שלא הצליחו להגיע להסכם להפסקת הלחימה ולשחרור חטופים, הבטיחו לשתף פעולה עם מבצע חיסוני הפוליו.

חיסוני פוליו לילדים במרכז רצועת עזה, 1 בספטמבר 2024. רויטרס
חיסוני פוליו לילדים במרכז רצועת עזה, 1 בספטמבר 2024/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully