וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבטח שנטרל את המחבל, והתנגש ברכב התופת: "אמרתי לעצמי 'הוא לא עובר אותי'"

עודכן לאחרונה: 31.8.2024 / 22:33

נ', אחד הסיירים שנטרל את המחבל בפיגוע בכרמי צור, סיפר על הרגעים הדרמטיים מאמש, במה שעלול היה להסתיים כפיגוע תופת כפול עם מספר רב של נפגעים בערב שישי. "פרקתי מהרכב ויריתי בו, בתחילה פרצה שריפה ברכב ואז המטען התפוצץ. הסיפור הסתיים עם פציעות קלות ובנס גדול"

תיעוד זירת פיגוע גוש עציון/27א'

"פרקתי מהרכב ויריתי בו, גם המאבטח השני הצטרף לנטרול, בתחילה פרצה שריפה ברכב ואז המטען התפוצץ. הסיפור הסתיים עם פציעות קלות ובנס גדול". כך שחזר הערב (שבת) נ', אחד מהסיירים שנטרל את המחבל בכרמי צור, את מה שאירע אמש בליל שבת, במה שעלול היה להסתיים כפיגוע תופת כפול שהיה יכול לגרום לנפגעים רבים.

"קיבלנו התרעה שהיה פיצוץ של רכב תופת בצומת הגוש, ודקה אחרי זה קיבלנו התרעה שיש רכב חשוד בדרך אלינו", אמר נ'. "בינתיים היתה משפחה שטיילה בחוץ (מחוץ ליישוב) אז אמרתי למאבטח השני שאני יוצא אליהם. בזמן הזה הגיע המחבל וניסה לדרוס אותי ואחר כך את המאבטח השני, הספקנו לדרוך נשקים והמאבטח השני הספיק לירות שני כדורים. המחבל פרץ לישוב ונכנס פנימה. עליתי על הרכב ביטחון ופתחתי במרדף אחריו, כשהמאבטח השני פתח במרדף רגלי, ראיתי שהוא מגיע מולי ואמרתי שהוא פשוט לא עובר אותי. האצתי והתקדמתי במרכז הכביש ונכנסתי בו חזיתית. זה גרם לדלת של הרכב שלו לא להיפתח אולי גם מההלם הראשוני. פרקתי מהרכב ויריתי בו, גם המאבטח השני הצטרף לנטרול, בתחילה פרצה שריפה ברכב ואז המטען התפוצץ. הסיפור הסתיים עם פציעות קלות ובנס גדול".

ביישוב מספרים כי המחבל חדר ליישוב לאחר שזיהה כי שער הישוב נפתח לתנועת כלי רכב. בשלב מסוים יצא מהרכב, אך שב על עקבותיו כעבור שניות וחזר בנסיעה לכיוון שער היישוב. במקביל, סייר הביטחון עלה על רכב ביטחון ודהר בעקבותיו, כשהוא זיהה את רכב מחבל הוא כאמור התנגש בו חזיתית. סייר נוסף רץ לזירה ומחלץ את חברו מהרכב, ובמקביל פותחים בירי לעבר המחבל. השניים מזהים דלקה ברכב המחבל ומתרחקים מטרים ספורים, כשלפתע המטען הופעל ומתפוצץ על הרכב כשהמחבל בפנים.

פיגוע בכרמי צור שבגוש עציון, 31 באוגוסט 2024. כיבוי והצלה, אתר רשמי
זירת הפיגוע בכרמי צור/אתר רשמי, כיבוי והצלה

ירון רוזנטל, ראש מועצת גוש עציון, אמר: "אירוע קשה בגוש עציון. בנס נגמר עם פצועים באורח קל. אנחנו קוראים לצה"ל לצאת להתקפה בחברון - כמו בעזה ובצפון, זה הפתרון היחיד. כשהם ינוסו הם לא יוכלו לעשות פיגועים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיגוע בכרמי צור שבגוש עציון, 31 באוגוסט 2024. כיבוי והצלה, אתר רשמי
זירת הפיגוע בכרמי צור/אתר רשמי, כיבוי והצלה

האירוע החל אמש בשעה 23:30, אז התרחש בפיצוץ ברכב תופת בו הוטמן מטען בצומת גוש עציון ליד תחנת דלק. כוח צבאי ואזרחי הוקפץ לנקודה והבחין ברכב המתלקח, כשלצידו מחבל - שנורה ונוטרל. שלושה נפצעו כתוצאה מרסיסי ירי כוחות הביטחון: מח"ט, קצין מטה וגורם ביטחוני אזרחי.

רבע שעה לאחר מכן, בשעה 23:45, רכב נוסף פרץ מחסום ביישוב כרמי צור, תוך שכמעט ודרס את אחד המאבטחים. רכב סייר של היישוב, שהוגדר על ידי צה"ל כגיבור, הוקפץ למקום ונטרל אותו, כשבמקביל נפגע מכרית האוויר שברכב. זמן קצר לאחר מכן, התפוצצה מכונית התופת, שלא פגעה באף אחד. בהמשך לאירוע, היישובים קיבלו הוראת "אביר לילה ב'" כדי להגביר ערנות עד לחזרה לשגרה, בעוד חברון כותרה על ידי צה"ל. עוד הובהר כי 6 בני אדם נעצרו בהמשך לפיגוע הכפול בחשד למעורבות בו, כשבמהלך הסריקות אירע פיצוץ במבנה בחברון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully