וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לזמן את נתניהו לדיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון: "לא מומשה החובה להחזיר את החטופים"

עודכן לאחרונה: 31.8.2024 / 21:15

חברי הוועדה ממפלגות האופוזיציה שיגרו הערב מכתב ליו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין, ובו דרישה לזימון ראש הממשלה לדיון דחוף בוועדה. "ההחלטה התקבלה באישון לילה, בהיעדר דיון מעמיק כמתחייב על השלכת ההישארות ברצועה - ובניגוד לעמדות מערכת הביטחון וחלק מהשרים עצמם"

נתניהו בגבול הצפון: "השבת התושבים לביתם - יעד לאומי ראשון במעלה"/איתי בית-און/ לע״מ

חברי ועדת חוץ וביטחון ממפלגות האופוזיציה שיגרו הערב (שבת) מכתב ליו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין, ובו דרישה לזימון ראש הממשלה לדיון דחוף בוועדה. "11 חודשים חלפו מאז המחדל החמור בתולדות ישראל ופרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר, בהם חלו שינויים משמעותיים בזירת המלחמה. ראש הממשלה מסרב לעדכן את מטרות המלחמה באופן המתבקש והראוי לטובת מימושן וחתירה לניצחון במלחמה", נכתב בפנייה עליה חתמו חברי הכנסת גדי איזנקוט, מרב מיכאלי, אלעזר שטרן, שרון ניר, רם בן ברק ומאיר כהן.

עוד נכתב: "בימים האחרונים ביתר שאת, ניכר רצף החלטות מנותקות כל הקשר אסטרטגי ובהיעדר שיח אחראי ומעמיק כנדרש, באופן שעלול להחמיר עוד יותר את מצבה של מדינת ישראל ולגרום לנזק עמוק וארוך טווח לביטחון הלאומי, לתחושת הביטחון ולחוסן הלאומי של אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. יונתן זינדל, פלאש 90
רה"מ בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

חברי הוועדה מהאופוזיציה תקפו את התנהלות רה"מ: "אי מימוש החובה המוסרית העליונה להשבת 107 החטופים, החיים והמתים משבי חמאס, בניגוד למטרות המלחמה ולאינטרס הישראלי; אי קידום הפתרון עבור מאות אלפי אזרחים שחיים בחוסר ודאות ובחוסר ביטחון, בעוד שתושבי חבלי ארץ שלמים מפונים מביתם, עקורים מיישוביהם שבחלקם הפכו עיי חורבות, הוא פגיעה חמורה, נוספת, בחוזה הבסיסי בין המדינה לאזרחיה ומביא לנזק ממשי, ליכולת לנצח במלחמה".

"ההחלטה שהתקבלה באישון לילה ע"י קבינט מדיני בטחוני בהיעדר דיון מעמיק כמתחייב ובניגוד לעמדות מערכת הביטחון וחלק מהשרים עצמם, על השלכות הישארות קבועה ברצועת עזה: הפקרת חיי הישראלים והישראליות המוחזקים ע"י חמאס בעזה, משמעויות אדירות לביטחון הלאומי של מדינת ישראל ולמעמדה ויחסיה האזוריים והבינ"ל של ישראל; קריסת המענה הבטחוני באיו"ש, עד כדי פוטנציאל להסלמה רחבה ואובדן שליטה באיו"ש. בשל אי השגת מטרות המלחמה שנקבעו, הסירוב לקבוע מטרות חדשות וכן קבלת שורת החלטות שמסכנות את מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל, אנו קוראים לזמן בהקדם את ראש הממשלה לדיון בוועדה, להצגת תפיסתו האסטרטגית וסטטוס השגת מטרות המלחמה".

המכתב של חברי הוועדה מגיע לאחר החלטת הקבינט, במהלכה אושרו המפות שקובעות את הישארות צה"ל בציר פילדלפי, במסגרת עסקת שחרור חטופים אפשרית. המפות, ששורטטו ע"י צה"ל, אושרו ברוב של שמונה שרים שתמכו באימוץ המפות. שר הביטחון יואב גלנט הצביע נגד והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמנע.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ציר פילדלפי בין דרום רצועת עזה למצרים


15 ביולי 2024. אורן כהן, פלאש 90
ציר פילדלפי/פלאש 90, אורן כהן

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבה כי "אסון 7 באוקטובר התאפשר כתוצאה מכך שציר פילדלפי לא היה בידי ישראל". הוא ציין כי מציאות זו לא תחזור שוב וכי "הפעם ישראל נחושה לשמור על הגבול הזה בידיה". הבכיר הישראלי טען כי "משמעות ההצבעה של הקבינט הינה החלטה שצה"ל יישאר בציר פילדלפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully