וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפשיטה נגד בכירי דאעש: 7 חיילים אמריקנים נפצעו במבצע בעיראק

31.8.2024 / 19:07

צבא ארה"ב אמר שבמבצע המשותף שהתנהל במערב עיראק נהרגו 15 מחברי ארגון הטרור. "דאעש נותר איום על האזור, על בעלי בריתנו ועל מולדתנו"

היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים, חשפה וסיכלה פעילות טרור של פעיל דאעש - תלמיד בית ספר במזרח ירושלים בן 16 22 באוגוסט 2024/דוברות משטרת ישראל

כוחות אמריקניים ועיראקיים הרגו במבצע משותף 15 מחבלים מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במערב עיראק, ושבעה חיילים אמריקנים נפצעו במהלך המבצע - כך מסר היום (שבת) צבא ארצות הברית.

לפי הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, האחראי על המזרח התיכון, הפשיטה כוונה נגד בכירים בדאעש, והיא התרחשה ביום חמישי לפנות בוקר. בצבא האמריקני הוסיפו שאין "אינדיקציה לפגיעה באזרחים".

בהודעה של הפיקוד המרכזי נאמר שאנשי דאעש היו "חמושים בכלי נשק רבים, רימונים וחגורות נפץ" והכוחות העיראקיים ממשיכים "לסרוק את המקומות שעליהם פשטו". בצבא האמריקני ציינו רק שהמבצע התרחש במערב עיראק, מבלי לפרט.

גורם ביטחוני אמר שחמישה חיילים אמריקנים נפצעו במהלך הפשיטה ושניים נוספים נפגעו בנפילות. שניים מהפצועים פונו לטיפול, אך כל השבעה במצב יציב.

"דאעש נותר איום על האזור, על בעלי בריתנו ועל מולדתנו. פיקוד המרכז האמריקני, יחד עם הקואליציה שלנו ושותפינו העיראקים, ימשיכו לרדוף באגרסיביות אחר הטרוריסטים הללו", אמרו בצבא האמריקני.

חייל אמריקני בבסיס באזור מוסול במהלך מבצע נגד דאעש במוסול, עיראק, 18 באוקטובר 2016. רויטרס
חייל אמריקני בבסיס באזור מוסול במהלך מבצע נגד דאעש במוסול, עיראק, 18 באוקטובר 2016/רויטרס

המבצע המשותף התנהל בעוד שבגדאד ווושינגטון מנהלות בחודשים האחרונים שיחות על המשך הנוכחות של כוחות הקואליציה נגד דאעש בעיראק. למרות מטרתה המוצהרת של ממשלת עיראק - בלחץ הסיעות השיעיות הפרו-איראניות - לנסיגה מלאה של הכוחות האמריקניים, לא נקבע לוח זמנים לכך.

לארצות הברית יש כ-2,500 חיילים בעיראק וכ-900 בסוריה, כחלק מהקואליציה הבינלאומית נגד ארגון המדינה האסלאמית, שקמה ב-2014. אלו מהווים מטרה עבור המיליציות השיעיות באזור, שהגבירו את התקפותיהן על הכוחות האמריקניים בתגובה למלחמה של ישראל בחמאס ברצועת עזה.

מאז 7 באוקטובר, מיליציות שיעיות בעיראק, שפועלות תחת הכיסוי של "ההתנגדות האסלאמית של עיראק", קיבלו אחריות על כ-175 שיגורי רקטות וכטב"מים נגד כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה. בתגובה, הצבא האמריקני תקף יעדים של המיליציות בכמה הזדמנויות, בהן כתגובה להרג שלושה חיילים בהתקפת כטב"ם בירדן.

במקביל למאבק בדאעש, ארצות הברית ממשיכה להיאבק גם באל-קאעדה וגרורותיו. בשבוע שעבר הרגו הכוחות האמריקניים בכיר בארגון טרור המזוהה עם אל-קאעדה בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully