וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: השיחות על עסקת החטופים בדוחא היו "מפורטות וקונסטרוקטיביות"

עודכן לאחרונה: 31.8.2024 / 3:40

הבכיר האמריקני אמר לוואלה כי כל הצדדים היו מיוצגים בפגישות בקהיר ובדוחא השבוע וציין כי ההתייעצויות נמשכות. "אנחנו דנים כעת בפרטי הפרטים של יישום העסקה", אמר הבכיר האמריקני. "לא ננהל משא ומתן על הפרטים הללו בפומבי - אבל העבודה נמשכת ומתמשכת"

שר החוץ ישראל כ"ץ עם שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה ומזכיר החוץ הבריטי דיוויד לאמי שהגיעו לישראל במטרה למנוע הסלמה אזורית ולקדם עסקת חטופים 16 באוגוסט 2024/יוסי פונס, לע"מ

בכיר בממשל האמריקני אמר לוואלה כי השיחות בדרגי עבודה על עסקת החטופים שהתקיימו בדוחא השבוע היו "מפורטות וקונסטרוקטיביות".

הבכיר האמריקני ציין כי כל הצדדים היו מיוצגים בפגישות השבוע וההתייעצויות נמשכות.
"אנחנו דנים כעת בפרטי הפרטים של יישום העסקה", אמר הבכיר האמריקני. "לא ננהל משא ומתן על הפרטים הללו בפומבי. אבל העבודה נמשכת ומתמשכת".

רונן בר,ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, 5 במאי 2024. ראובן קסטרו
רונן בר,ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד/ראובן קסטרו

בימים האחרונים חלה התקדמות במו"מ בין ישראל לחמאס על פרטי עסקת החטופים והפסקת האש בעזה והצדדים העבירו באמצעות המתווכים רשימות של חטופים ושל אסירים שהם רוצים שישתחררו, כך אמרו בכירים אמריקנים וישראלים.

בימים ראשון ושני המשיכו צוותים בדרגי עבודה מישראל, חמאס, קטאר, מצרים וארה"ב בדיונים בקהיר על נוסח ההסכם. "ממשיכה להיות התקדמות, והצוות שלנו בשטח ממשיך לתאר את השיחות כקונסטרוקטיביות", אמר דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, לכתבים ביום שני.

השיחות הסתיימו ביום שני בלילה כשבכירים ישראלים חזרו לישראל ובכירי חמאס חזרו לדוחא כדי להתייעץ עם מנהיגים. ביום רביעי, משלחת ישראלית בדרגי עבודה מהמוסד, צה"ל והשב"כ נסעה לדוחא כדי להמשיך את השיחות העקיפות עם חמאס באמצעות מתווכים מארה"ב, קטאר ומצרים. ביום חמישי בלילה המשלחת שבה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully