וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה דגני מרמת השרון נהרג בתאונת המטוס הבוקר, 13 שנה אחרי שאחיו נהרג בנסיבות דומות

עודכן לאחרונה: 31.8.2024 / 6:58

צוות מגן דוד אדום קבע את מותו של הפצוע אנוש בתאונה בכפר גליקסון. אדם נוסף כבן 50 נפצע באורח בינוני. צוותים קרקעיים ומסוק מגן דוד אדום בזירה

כלי טיס שהתרסק בסמוך לכפר גליקסון בשרון 30 באוגוסט 2024/מד"א

שלמה דגני, תושב רמת השרון בן 59, נהרג היום (שישי) בהתרסקות כלי טיס סמוך לכפר גליקסון שבשרון. מותו נקבע לאחר ניסיונות החייאה. אדם נוסף בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח בינוני. אחיו של דגני, ירון, נהרג בשנת 2011 בתאונת מטוס קל באל סלבדור.

ההתרסקות התרחשה מערבית לכפר קרע, בשדות שמזרחית לכפר גליקסון, לצד "הדרך הלבנה", דרך עפר של "מקורות" בקטע בין קיבוץ רגבים לצומת עירון. במקום נחתו זה אחר זה שישה מטוסים קלים של חובבי טיס שככל הנראה תיאמו לנחות בשטח הפתוח. ככל שעולה מעדויותיהם, הטיס המנוח היה האחרון לנסות לנחות במקום ולא הצליח, ניסה לנסוק כדי לנסות שוב ותמרון זה אף הוא לא הצליח, ותוך כך התרסק, ניזוק באופן קשה וגרם נזק ללפחות עוד כלי טיס אחד.

מטוס האולטרלייט הדו-מושבי מדגם 2002 סיירה, של היצרן האיטלקי טקנאם, הושק בראשית שנות האלפיים, והפך חיש מהר לפופולרי מאד להוראת טייס ואצל חובבים, בין היתר בשל יכולתו לנחות ולהמריא ממסלולים קצרים ומאולתרים, גם בשטח.

דגני, סגן אלוף במילואים, היה טייס מסוקים ומדריך טיסה בכיר בבית הספר לטיסה, עסק ונשם תעופה כל חייו, מגיל 15. הותיר אשה ושלושה ילדים. משפחתו מסרה כי היה "בעל ואבא אהוב שיחסר לנו מאוד. ציניקן, אוהב אדמה ואנשים".

כלי טיס שהתרסק בסמוך לכפר גליקסון בשרון

30 באוגוסט 2024. מד"א
גבר בשנות ה-60 לחייו מת ואדם נוסף בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח בינוני מהתרסקות כלי טיס/מד"א
כלי טיס שהתרסק בסמוך לכפר גליקסון בשרון

30 באוגוסט 2024. מד"א
כלי טיס שהתרסק בסמוך לכפר גליקסון בשרון 30 באוגוסט 2024/מד"א
שלמה דגני שנהרג בתאונת מטוס בבנימינה, 30 באוגוסט 2024. באדיבות המשפחה
שלמה דגני שנהרג בתאונת מטוס בבנימינה, 30 באוגוסט 2024/באדיבות המשפחה

חובשי מד"א בועז פוקס ואריאל באומהל סיפרו כי "הגענו למקום עם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים ומסוק מד"א. מדובר במנחת בשטח סמוך לכביש 6, ראינו סמוך למסלול את המטוס הקל כשאחד משני האנשים שהיו במטוס חילץ את עצמו ויצא והשני היה לכוד מטוס. הענקנו לפצוע שהתהלך טיפול רפואי, הוא סבל מחבלה בראש ומיד העברנו אותו לצוות מסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותו לבית החולים. יחד עם הפראמדיקים מצוות מסוק מד"א ביצענו בדיקות רפואיות וקבענו את מותו של האדם השני שהיה במטוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully