וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למנכ"ל ארגון הבריאות העולמי בבקשה דחופה לחסן את החטופים הישראלים בעזה

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 21:10

פרופ' חגי לוין, ראש תחום הבריאות בפורום המשפחות של החטופים והנעדרים, פנה למנכ"ל ארגון הבריאות העולמי בבקשה לכלול את החטופים הישראלים, ואת הילדים בפרט, בקמפיין חיסוני הפוליו שעתיד לצאת לדרך בעזה: "נמצאים בסיכון חמור, זקוקים לחיסוני דחף לפוליו וטטנוס"

משפחות החטופים זועקות ליקיריהן מגבול עזה- פרצו את גדר הקיבוץ ורצו לכיוון עזה/מטה משפחות החטופים, משה תייר, אדר איל

ראש תחום הבריאות בפורום המשפחות של החטופים והנעדרים פרופ' חגי לוין פנה הערב (חמישי) לארגון הבריאות העולמי בבקשה דחופה לחסן את החטופים הישראלים בעזה.

"רצועת עזה חווה כעת התפרצות פוליו, עם סיכונים נוספים למחלות זיהומיות אחרות עקב תנאים מתדרדרים והמשך העימות" כתב לוין למנכ"ל הארגון ד"ר תדרוס אדהנום גברייסוס, ולמנכ"לית יוניסף קתרין ראסל. "תמיכה והתקדמות בקמפיין החיסון נגד פוליו בעזה היא חיונית לא רק לשליטה על ההתפרצות הנוכחית, אלא גם לשמירה על בריאותם של כל האנשים באזור, כולל החטופים שנמצאים בסיכון חמור. בזמן שמתקיים מאמץ לקיים קמפיין חיסון פוליו בעזה, חשוב שקמפיין זה יכלול את החטופים, במיוחד את הילדים, כמו כפיר ביבס בן השנה וחצי ואריאל ביבס שחגג לאחרונה 5 שנים. בנוסף, יש לטפל בצרכי החיסון של החטופים הבוגרים, רבים מהם זקוקים לחיסוני דחף לפוליו ולטטנוס".

פרופ' חגי לוין, נציגי מטה משפחות החטופים והנעדרים במסע"ת בעקבות פרסום סרטון ע״י חמאס - בו מופיעה מייה שם שנחטפה לשטח הרצועה, 17 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
פרופ' חגי לוין/ראובן קסטרו

לוין הוסיף שעל פי מידע מחטופים ששוחררו, החטופים שנותרו בשבי מתמודדים עם סיכונים בריאותיים חמורים. "סיכונים אלה מוחמרים על ידי מצבים רפואיים קיימים ועל ידי תנאי השבי הקשים, הכוללים היגיינה ירודה, תנאי חיים בלתי הולמים וחשיפה לסכנות בריאותיות סביבתיות. בנוסף, הסביבה התת-קרקעית של המנהרות, יחד עם חוסר אוורור הולם, תרמו להיווצרות זיהומים, מחלות עור ובעיות נשימה", לדבריו.

על רקע ההסכמה המתגבשת עם צה"ל להפסקות הומניטריות כדי לאפשר את החיסון, קרא לוין לארגון הבריאות העולמי וליוניסף לפעול מיד כדי לוודא שהחטופים כלולים בקמפיין החיסון, ולתאם בדיסקרטיות עם המתווכים את אבטחת האספקה של החיסונים לחטופים.

  • עוד באותו נושא:
  • חטופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully