וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להתנגשות עם נתניהו: בן גביר פועל לטרפד את ההחלטה לאפשר ביקורי מחבלים בכלא

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 20:36

המל"ל צפוי להציג בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני מתווה לביקור של מחבלי חמאס ואסירים ביטחוניים בבתי הכלא, זאת בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי - שצפוי להתנגד. על פי המתווה, נתניהו ימנה חברי ועדה ציבורית שתבקר את מחבלי חמאס ותבחן את תנאי הכליאה שלהם

אב שכול במחאה על אשפוז עציר ביטחוני שנטען כי הוא מחבל נוחבה: "הוא רוצח, תתביישו"/הרצל חג'אג'

המטה לביטחון לאומי (המל"ל) צפוי להציג הערב (חמישי) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני מתווה לביקור של מחבלי חמאס ואסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל, זאת בהתבססות על החלטה שהתקבלה בחודש אפריל - בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שבהנחייתו בוטלו כלל הביקורים, ובהם גם ביקורים של הנציגים מארגון הצלב האדום.

על פי המתווה שיציג המל"ל, ראש הממשלה ימנה חברי ועדה ציבורית שתורכב משופט ישראלי בדימוס, ומשקיפים זרים ממדינה זרה שיבקרו בכלא את מחבלי חמאס, יבחנו את תנאי הכליאה שלהם, ויעבירו מידע למשפחות המחבלים אודותם.

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. צילום: דוברות שב"ס, עיבוד תמונה
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל/עיבוד תמונה, צילום: דוברות שב"ס

במל"ל ובמשרד ראש הממשלה מעוניינים להציג ולאשר הערב את המתווה בישיבת הקבינט, על רקע החלטת בג"ץ מתחילת שבוע להוציא צו על תנאי מטעמי יעילות בעתירה שהוגשה לאפשר ביקורים של נציגי הצלב האדום את האסירים הביטחוניים בכלא, ובעקבות לחץ בינלאומי.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שהתנגד להחלטת הקבינט באפריל, צפוי להתנגד למתווה שיעלה הערב על ידי המל"ל. בן גביר יתנגד לכך שמי שיקבע את הרכב חברי הועדה המבקרים בשב"ס יהיה ראש הממשלה, משום שהוא השר הממונה על שב"ס, ומכורח זאת רק הוא אמור לקבוע מי יבקר בבתי הכלא המנוהלים על ידי שב"ס. בנוסף, בן גביר יתנגד לכך שככל שיאושרו ביקורים כאלו המבקרים יעבירו מידע על מצבם של האסירים למשפחותיהם, ואף יתנגד למתן תוקף מעמדי כלשהו למבקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. פלאש 90, פלאש 90
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, פלאש 90

בסביבת השר בן גביר אומרים כי "עצם ההחלטה שקיבל ראש הממשלה באפריל לאפשר את הביקורים למחבלי נו'חבה בכלא, בזמן שחטופינו נמקים בשבי בעזה, היא חרפה כשלעצמה. גם מתווה המל"ל שמיישם את ההחלטה ההזויה והמקוממת הזו הוא חרפה - והשר בן גביר יתנגד אליו בכל תוקף".

מוקדם יותר היום, 11 שרים בממשלה הצטרפו לדרישה של השרה אורית סטרוק לא לאפשר ביקורים של נציגי הצלב האדום אצל מחבלי הנוחבה שכלואים בישראל - עוד לפני שנציגי הארגון יבקרו את החטופים הישראליים בשבי חמאס בעזה, ויאפשרו להם מתן תרופות. את הדרישה העבירו לראש הממשלה נתניהו ולקבינט המדיני ביטחוני שכאמור צפוי לדון בכך הערב. 


את הדרישה הובילה כאמור השרה אורית סטרוק והצטרפו אליה השרים עמיחי אליהו, אוריאל בוסו, יצחק גולדקנופף, מיקי זוהר, עמיחי שיקלי, עידית סילמן, יעקב מרגי, אופיר סופר ומאי גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully