וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה מירי רגב בהצהרה: הטקס הממלכתי ישודר כמתוכנן

מערכת וואלה חדשות

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 20:28

חרף המחלוקות, רגב, הממונה על הטקס הממלכתי אמרה שהוא יתקיים ב-7 באוקטובר באופקים וישודר ב-21:15, כפי שנקבע מראש. זאת, לדבריה, כדי שהציבור יוכל להשתתף בטקסים מקומיים ואחר כך לצפות בטקס הממלכתי. מוקדם יותר הודיעו מארגני טקס המשפחות שהוא יוקדם ל-19:10

השרה מירי רגב על ההיערכות לטקס הממלכתי: "מתעלמת מרעשי הרקע"/תדמית

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, הממונה על אירועי 7 באוקטובר, מסרה הערב (חמישי הצהרה. זאת על רקע הסערה סביב הטקס הממלכתי, והמחלוקת עם משפחות חטופים ועם הקיבוצים המתנגדים לעריכתו במתכונת שהוצעה. בהצהרתה אמרה רגב שהטקס יתקיים, כפי שנקבע, ב-7 באוקטובר בשעה 21:15. זאת, לדבריה, כדי שהציבור יוכל להשתתף בטקסים המקומיים השונים, ואחר כך לצפות בטקס הממלכתי. עוד אמרה רגב, שכפי שנקבע מראש, הטקס הממלכתי יתקיים ויוקלט באופקים. משמעות ההצהרה היא שלא חל שינוי בעמדתה ביחס לטקס, למרות חילוקי הדעות.

מוקדם יותר היום נמסר שטקס הזיכרון של משפחות 7 באוקטובר לא יתקיים במקביל לטקס הממלכתי.
שערי פארק הירקון יפתחו לקהל הרחב בשעה 17:00. הטקס יחל בשעה 19:10 בדקת דומיה ובתפילת יזכור.

יהונתן שמריז, אחיו של אלון שמריז, כתב היום ב-X (טוויטר): "משפחות חללים, נרצחים, חטופים, עקורים וכל הקהילות שנפגעו בשבעה באוקטובר. כל עם ישראל ומיטב אמני ישראל יגיע לחבק אתכם ב-7 באוקטובר 2024 - בפארק הירקון לערב של זיכרון, גם של מי שנלקח מאיתנו, גם למי שעדיין מחכים שיחזור".

הצהרת משפחות החטופים באמפי בארי, 28.8.24. אבי רוקח
הצהרת משפחות החטופים באמפי בארי, 28.8.24/אבי רוקח

הטקס הממלכתי נותר שנוי במחלוקת. כמאה חטופים ששוחררו משבי החמאס ובני משפחותיהם שלחו אתמול מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, בדרישה לשקול בשנית את קיום הטקס הממלכתי לאירועי 7 באוקטובר, בניצוחה של רגב, ואף ביקשו שלא להשתמש בתמונות של קרוביהם או לדבר על אודותם.

במכתב כתבו כי "לא ייתכן כי בתקופה זו, שבה משאבי המדינה אמורים להיות מושקעים בהשבת 108 החטופים וכן בהגנה על יישובי העוטף והצפון, בדאגה למפונים הרבים ולכלל האזרחים הנפגעים, מושקעים המשאבים בהפקתו של טקס, שמנוהל על ידי הגורמים שהם אלו אשר במחדליהם הובילו למצב המצער בו אנו מצויים ומתוך כך לשבר תהומי באמון הציבור".

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully