וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנתב"ג ובבית שאן: משרד הבריאות לכד יתושות נגועות בקדחת הנילוס בכמה אזורים בארץ

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 19:07

כחלק מהרחבת הניטור אותרו יתושות הנושאות את הנגיף בנמל התעופה בן גוריון, בבית שאן, במג'ד אל כרום ובמועצה האזורית גלבוע. המשרד הנחה את הרשויות להרחיב את ההדברה הן במרחב האורבני והן באזורים הלא מיושבים בתחומי הרשויות. הציבור מתבקש להתמגן

ח"כ סון הר מלך בוועדת הבריאות: "האם הנדבקים בקדחת הנילוס היו מחוסנים לקורונה?"/ערוץ הכנסת

משרד הבריאות דיווח היום (חמישי) על לכידת יתושות שאובחנו במעבדות המשרד כנגועות בנגיף קדחת הנילוס המערבי, במסגרת פעולות הניטור. היתושות נלכדו בנתב"ג, בבית שאן, במג'ד אל כרום שבגליל ובמועצה האזורית גלבוע. פעולות הניטור הורחבו בשבועות האחרונים, על פי הנחיה שנתן המשרד לכלל הרשויות בישראל. לפני כשבועיים אותרו יתושות נגועות ברחובות ובמודיעין-מכבים-רעות.

יתושה מוצצת דם. AlessandroZocc, ShutterStock
יתושה מוצצת דם/ShutterStock, AlessandroZocc

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה מסר: "המשרד להגנת הסביבה ממשיך בפעולות ניטור ולכידה נרחבות של יתושים בכל רחבי הארץ, זאת במטרה לבדוק נגיעות בווירוס קדחת מערב הנילוס. בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה הנחה את כל הרשויות להרחיב עוד יותר את מאמצי הניטור וההדברה, הן במרחב האורבני והן באזורים הלא מיושבים שבתחומי הרשות. במקביל, המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור להתמגן בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה להפחית את הסיכון להיעקץ מיתושים. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים נדרש כדי לייבש את מקומות הדגירה של היתושים, לצמצם את אוכלוסייתם ובכך להימנע מעקיצות מיותרות ומתחלואה".

משרד הבריאות מוסיף שבשנה זו, ככל הנראה עקב טמפרטורות גבוהות ולחות גבוהה, מספר היתושות הנושאות את הנגיף גבוה ביחס לשנים קודמות. יש לציין כי הצבת המלכודות היא מדגמית ועל כן גם אם לא נלכדו יתושות נגועות, אין בכך להבטיח שהאזור נקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully