וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון אלסראיא ערער על החלטת המשטרה למנוע את הקרנת הסרט "ג'אנין ג'נין"

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 17:53

מנהל התיאטרון, ששוחרר בתנאים מגבילים שכללו את איסור הקרנת הסרט, אמר: "לא נקבל שליטה של המשטרה על התרבות והתוכן האמנותי שאנו מציגים". התיאטרון פנה גם ליועמ"שית וציין שבניגוד לסרט "ג'נין ג'נין" מ-2002, לא היתה כל החלטה האוסרת את הקרנת הסרט | פרסום ראשון

בווידאו: דיון בביהמ"ש העליון בערעור על איסור הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" של מוחמד בכרי/צילום: רוני כנפו

תיאטרון אלסראיא, באמצעות עורכת הדין סאוסן זהר, הגיש היום (חמישי) ערעור על החלטת המשטרה למנוע את הקרנת הסרט "ג'אנין ג'נין" (2024), לבית משפט השלום בתל אביב. על פי החלטת המשטרה, שוחרר מנהל תיאטרון מתחנת המשטרה בתאריך 27.8.2024 בתנאים מגבילים, שכללו תנאי האוסר על הקרנת הסרט.

כמו כן, פנה התיאטרון ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה להנחות את המשטרה להפסיק את מניעת הקרנת הסרט ולחדול מהתערבותה הבלתי חוקית בפעילות האמנותית של התיאטרון.

תיאטרון אלסאריא, יפו. תיאטרון "אלסריא", אתר רשמי
תיאטרון אלסאריא, יפו/אתר רשמי, תיאטרון "אלסריא"

בהקשר זה אמר מחמוד אבו ערישה, מנהל תיאטרון אלסראיא: "לא נקבל שליטה של המשטרה או כל גורם אחר על התרבות והתוכן האמנותי שאנו מציגים לציבור." הוא הוסיף: "אי אפשר להיכנע להחלטה השרירותית של המשטרה למנוע את הקרנת הסרט, שכן המשמעות היא שלמשטרה תהיה הזכות להתערב בתכנים האמנותיים שמציג התיאטרון וכל מוסד תרבותי אחר."

עורכת הדין סאוסן זהר הדגישה כי: "החלטת המשטרה לעצור ולשחרר את מנהל התיאטרון בתנאים מגבילים אינה חוקית, מכיוון שהיא נשענת על החלטה למנוע את הקרנת הסרט, למרות שאין החלטה כזו מצד שום גוף רשמי." היא הוסיפה: "ההחלטה של המשטרה נשענת על מניעים גזעניים ומפלים, והיא גם מנצלת לרעה את כוחה השלטוני של המשטרה כדי להפיץ פחד, דיכוי והשתקה באמצעות מעצרים בלתי חוקיים שאין להם בסיס".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מוחמד בכרי, 2021. Ron Adar, ShutterStock
במאי הסרט מוחמד בכרי/ShutterStock, Ron Adar

זהר ציינה בפנייה, כמו כן, שמשטרת חיפה על הקרנת אותו סרט בסניף חד"ש בחיפה, הזמינה את
מנהלת סניף חד"ש לחקירה בתחנה, ואף הוציאה צו סגירה של סניף חד"ש לעשר שעות כדי למנוע
את ההקרנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully