וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שרים לנתניהו: אין לאפשר ביקור של הצלב האדום אצל מחבלי הנוחבה שכלואים בישראל

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 17:00

השרים הצטפרו לדרישתה של אורית סטרוק, לפיה מחבלי הנוחבה יזכו לביקור נציגי הצלב האדום - רק לאחר שיבקרו אצל החטופים שמוחזקים ברצועה, ויאפשרו להם מתן תרופות. את הדרישה העבירו השרים, ובהם מיקי זוהר ועמיחי שיקלי, לרה"מ ולקבינט המדיני ביטחוני שידון בה הערב

אב שכול במחאה על אשפוז עציר ביטחוני שנטען כי הוא מחבל נוחבה: "הוא רוצח, תתביישו"/הרצל חג'אג'

11 שרים בממשלה הצטרפו היום (חמישי) לדרישה של השרה אורית סטרוק לא לאפשר ביקורים של נציגי הצלב האדום אצל מחבלי הנוחבה שכלואים בישראל - עוד לפני שיבקרו את החטופים הישראליים בשבי חמאס בעזה, ויאפשרו להם מתן תרופות. את הדרישה העבירו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולקבינט המדיני ביטחוני שצפוי לדון בכך הערב.

בג"ץ הוציא השבוע צו על תנאי מטעמי יעילות לפיו על המדינה להסביר למה יש למנוע ביקורים של נציגי הארגון בבתי הכלא בישראל. השרים דורשים כי עמדה זו תהיה תשובת המדינה לבג"ץ.

אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
אסירים מחבלי חמאס שנתפסו במהלך טבח 7 באוקטובר, בחצר בית כלא בדרום, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

את הדרישה הובילה כאמור השרה אורית סטרוק והצטרפו אליה השרים עמיחי אליהו, אוריאל בוסו, יצחק גולדקנופף, מיקי זוהר, עמיחי שיקלי, עידית סילמן, יעקב מרגי, אופיר סופר ומאי גולן.

בחודש אפריל האחרון, פוליטיקאים וארגונים שונים מתחו ביקורת חריפה על החלטת קבינט המלחמה המורחב לאשר ביקורים לאסירי הנוחבה. ההצעה לאשר את הביקורים הועברה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה תמכו רוב שרי הקבינט, לעומת השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' שהתנגדו לה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. פלאש 90, פלאש 90
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, פלאש 90

בן גביר התייחס אז להחלטה: "הביקורים הללו פוגעים בהרתעה ובמו"מ מול החמאס, מעלים את המורל למחבלים, עלולים להוביל למהומות בכלא, ומעבר לכך זו פגיעה בריבונות הישראלית, ופתח להתערבות בינלאומית בנושאים נוספים בעתיד. שום מדינה שמכבדת את ריבונותה וביטחונה לא היתה מאפשרת לזה להתרחש".

סמוטריץ', שלא התייחס ישירות לאישור הביקורים, מתח ביקורת לאחר הדיון בקבינט על המוסד ושב"כ ואמר כי יש בישראל מי ש"משפילים שוב ושוב את ישראל ושוחקים את עמדותיה ורק גורמים לסינואר להקשיח עמדות ומרחיקים את הסיכוי להחזיר את החטופים. הגיע הזמן שהמוסד והשב"כ יחזרו לעסוק במה שהוכשרו לו - לחסל את ראשי החמאס בכל העולם ולא במו"מ שמנוהל בחוסר אחריות שפוגע בביטחון ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully