וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מוטט את חטיבת רפיח והשיג שליטה על דרום עזה. ביו"ש - הסיפור כבר אחר

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 16:30

בעקבות היקף חיסולים משמעותי של פעילי החטיבה, והשמדת 80% מהמנהרות מתחת לציר פילדלפי, הושגה שליטה צבאית על מעוז הטרור בדרום הרצועה. עם זאת, נדמה כי כוחות הטרור לוטשים את עיניהם לגדה, שם אוגדת יו"ש פועלת למול איום משולש

קויק: גלנט מכריז שחטיבת רפיח הוכרעה/תקשורת שר הביטחון

חטיבת רפיח ברצועת עזה התמוטטה - כך הכריז מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן - וזאת בעקבות היקף חיסולים משמעותי של פעילי החטיבה. כעת, השליטה המבצעית של אוגדה 162 מאפשרת תנועה בכל רחבי רפיח.

בשבוע האחרון, דווח על מקרים רבים שבהם מארבים שביצעו לוחמי האוגדה הביאו לחיסולים של מחבלים שיוצאים מפירים ומנהרות. מאז חילוץ החטוף קאדי פרחאן, מתנהל מיפוי וסריקה של המנהרה בה אותר. מהעדויות שלו, עולה כי במשך תקופה מאוד ארוכה לא הבדיל בין יום ללילה, והיה נתון תחת אבטחה מתמדת.

עוד עולה מפעילות האוגדה כי יותר מ-80% מהמנהרות מתחת לציר פילדלפי הושמדו.

בתוך כך, אוגדת יהודה ושומרון, בפיקודו של תא"ל יקי דולף מתמודדת עם שלוש בעיות אסטרטגיות: הגבול המזרחי נותר פרוץ בחלקו להברחות של אמצעי לחימה, תחמושת, ציוד צבאי וחומר לייצור מטעני חבלה; מרחב קו התפר נותר פרוץ בחלקו ומאפשר הסתננות פלסטינים לעומק מדינת ישראל; גורמים ברחבי העולם שמעבירים כספים לגדה על מנת להוציא לפועל פיגועי טרור.

מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן. דובר צה"ל
מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן/דובר צה"ל
כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים; הכוחות החרימו שלוש מחרטות לייצור אמצעי לחימה 8 ביולי 2024. דובר צה"ל
כוחות צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים; הכוחות החרימו שלוש מחרטות לייצור אמצעי לחימה 8 ביולי 2024/דובר צה"ל

המבצע המשולש באוגדת יו"ש ביומיים האחרונים מתמקד לא רק באיתור מחבלים שביצעו פיגועים, אלא גם במניעת אירועי טרור עתידיים. בצה"ל טוענים כי במסגרת הפעילות מתבצע "כיסוח דשא של טרור" ומטרתו גם לאפשר חופש פעולה לצה"ל בכל אותם מוקדי טרור כמו ג'נין, שכם, טול כרם, טובאס ויריחו.

בצבא הבהירו כי יש לבצע אבחנה ברורה בין ההתבטאויות של הרשות הפלסטינית, פעילות במישור המדיני ופעילות ביטחונית ששומרת על קשר רציף ותיאום בשטח בכל המדרגים נגד טרור ואלימות. בצה"ל מודים כי יש מקומות שבהם המנגנונים של הרשות מתקשים לפעול ושם צה"ל מגביר לחץ וקצב פעילות.

בצה"ל הצביעו על הכוונות של פיגועים מעזה, לבנון, טורקיה, ומקומות נוספים כי הם רואים בגדה "מגרש משחקים" וקרקע פורייה לגיוס פעילי טרור תמורת כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully