וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט במצב קשה כבר 4 חודשים בגלל דלקת קרום המוח: "סיוט שלא נגמר"

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 13:36

בסיומו של חג הפסח האחרון החל אלאור מיכאל, בן שנה וחמישה חודשים, לחוש לא בטוב. בארבעת החודשים האחרונים הוא מאושפז בבית החולים לניאדו בנתניה, שם אובחן עם דלקת קרום המוח. "אף אחד לא יודע ממה הוא נדבק, מתפללים ומקווים לנס"

ככה לא ציפו לסיים את חג הפסח במשפחתו של אלאור מיכאל, פעוט בן שנה וחמישה חודשים שמאושפז זה ארבעה חודשים בבית החולים לניאדו בנתניה, לאחר שנדבק בדלקת קרום המוח (מנינגיטיס). "אנחנו לא ישנים, לא אוכלים ולא רוצים לעזוב אותו לדקה ומתפללים", אמר שמעון אביו של אלאור, לוואלה.

הפעוט הקטן סבל מחום וסימפטומים כמו של שפעת. לקראת סוף חג הפסח, בנו נבדק אצל רופאת הילדים בקופת חולים מאוחדת, שם לאחר בדיקות שגרתיות נאמר להם לטענתם כי מדובר במחלה ויראלית ואם הפעוט ימשיך לחוש לא בטוב, יש לחזור למרפאה. "חשבנו אולי שזה תופעות לוואי של החיסון שקיבל לגיל שנה", אמר האב. אלאור המשיך לסבול מחום גבוה שהגיע כמעט ל-40 מעלות ולכך הצטרפו גם הקאות מרובות בלילה. ההורים שוב פנו לקופה, שם הפנו אותם לבדיקות המשך בביקורופא.

"זה היה כמו סרט אימה. הוא שתה והקיא ללא הפסקה", שחזר אביו של אלאור את אחד הלילות. "הגענו למחרת למרפאת ביקורופא בנתניה. הוא עדיין היה עם חום והרגיש לא טוב, אבל אמרו לנו שאין לו משהו מיוחד. נתנו לנו הפניה לרכישת אנטיביוטיקה ואמרו לנו שאם מצבו לא משתפר, אז שכעבור יומיים יתחיל לקחת את התרופה. הילד היה עייף ועדיין לא הרגיש טוב. יום למחרת, אשתי כבר לקחה את אלאור על הידיים וצרחה להזמין לו אמבולנס. היא אמרה לי שיש לו דלקת קרום המוח. לא יודע איך היה ידעה".

שמעון ובנו אלאור. באדיבות המשפחה
שמעון ובנו אלאור/באדיבות המשפחה

מצבו של אלאור התדרדר במהרה וההורים הגיעו במהירות לבית החולים לניאדו, שם נאמר להם כי אכן לפי החשד של האם, אלאור אובחן כחולה עם דלקת קרום המוח. "אמרו לנו שיטפלו בו הכי טוב שאפשר", נזכר האב שמעון. "הוא קיבל טיפול אנטיביוטי במקום. אחרי שבועיים המצב החמיר ואמרו לנו שאולי זה הולך למוות מוחי, כבר הכינו אותנו לגרוע מכל. לאחר מכן, הילד החל לפרכס, אף אחד לא הבין מה קרה שם. הגיעו רופאים רבים לראות אותו ואת מצבו וכולם היום לוקחים חלק בניסיון להציל את חייו. מדי פעם הסטורציה (החמצן בדם) יורד וגם הדופק וכל הזמן בבית החולים פועלים לייצבו. כרגע הוא נמצא במצב יציב, חסר הכרה, מונשם ובהשגחה 24/7".

דלקת קרום המוח בילדים היא מחלה זיהומית שיכולה לגרום גם למוות או להוביל לפגיעות נוירולוגיות קשות כמו חירשות, הפרעות בתנועה ועוד. לרוב מדובר במחלה ויראלית ואז היא עשויה להיות מחלה קלה יותר, אך היא יכולה להיגרם גם מחיידקים כמו מנינגוקוק, פנומוקוק והמופילוס אינפלואנזה, ואז היא עשויה להיות לרוב מחלה קשה יותר.

בשלבים הראשונים של מחלת דלקת קרום המוח, היא יכולה להידמות לכל מחלת חום. הילד יכול לסבול מאי שקט, מכאבי ראש, לעיתים יראה אפאתי או מבולבל וההורים ירגישו כי חל שינוי בהתנהגותו. יכולים גם להופיע תסמינים כמו הקאות, כאבי ראש, ישנוניות, בלבול, כאבים בעורף, טשטוש בראייה, פחד מאור ועוד. במקרה של דלקת קרום המוח הנגרמת מחיידק המנינגוקוק, היא יכולה לבוא לידי ביטוי גם בפריחה שמתפשטת מהר ואינה נעלמת בלחיצה, ירידה כללית במצב הילד ושינוי במצב ההכרתי. פרכוס לדוגמא הוא אירוע שיכול לנבוע משינוי במצב ההכרה. גם אפאתיות שבאה לידי ביטוי בעייפות קיצונית או בקושי להעיר את הילד יכולה להעיד על שינוי במצב ההכרה. בכל מקרה שבו מופיעים אחד או יותר מהסימנים הללו חשוב שהילד יופנה במיידית למיון.

צלחת פטרי עם חיידקים. ShutterStock
צלחת פטרי עם חיידקים/ShutterStock

"אף אחד לא יודע ממה הוא נדבק וכיצד", אומר שמעון בתסכול גדול. "הילד שלנו לא נמצא בגן ולא במשפחתון. עשו לנו אין ספור בדיקות וגם בדיקות גנטיות, עירבו מעבדות בחו"ל ועוד בתי חולים בארץ כי זה מצב שהוא חריג מאוד. שמרנו עליו מכל משמר. הוא תמיד היה איתנו. אנחנו מתפללים ומקווים לנס. אנחנו נמצאים בסיוט שלא נגמר".

מבית החולים לניאדו נמסר: "דלקת קרום המוח הינה מחלה קשה מאוד ועלולה להיות קטלנית. הטיפול התרופתי, לא תמיד מצליח להעניק כיסוי מלא. מפאת חיסיון רפואי, לא נוכל לפרט על מצבו הרפואי של הפעוט ועל הנסיבות שגרמו לאשפוזו. אולם, נדגיש, כי הטיפול הניתן לו הינו ברמה גבוהה מאוד ובהתאם לכלל הפרוטוקולים הקליניים הרלוונטיים".

מחברת ביקורופא נמסר: "המהלך הטבעי של מחלת דלקת קרום המוח אצל ילדים בהחלט יכול להתחיל עם תסמיני מחלה ויראלית 'רגילים', ללא סימנים מחשידים, כמו תלונות על חום וחוסר תיאבון, כאשר רק בהמשך עלולה לחול החמרה, הכוללת סימנים אופייניים לדלקת קרום המוח. במקרה זה, המטופל הגיע לסניף ביקורופא, ונערכה לו בדיקה גופנית מקיפה, מפורטת ומתודעת היטב. בבדיקה לא נמצאו ממצאים חריגים, והרופא המטפל ציין פעמיים בגיליון הרפואי כי לא נמצאו כל סימנים מניגיאליים (סימנים מחשידים לדלקת קרום המוח). בסיכום הביקור, הרופא ציין בפירוש כי אם תחול החמרה, יש לפנות מיד לרופא זמין. החברה מאחלת החלמה מהירה ובריאות שלמה ומלאה לתינוק ומשפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully