וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזירי הבר יעידו? עיריית חיפה בתביעת לשון הרע נגד מנהל מגזין אינטרנטי

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 14:30

התביעה, בסך חצי מיליון שקלים, כנגד המגזין האינטרנטי "מעקב" ובעליו, בשל שתי כתבות שפורסמו באתר. "בשר חזירי בר נמכר ב-30 ש"ח לקילו - חשד לעבירות חמורות", קראו הכותרות. בעיירה רתחו - זו דיבה חמורה. בעל האתר: "יש לי זכות לגיטימית להגן על האמת"

בוודאו: להקת חזירים במרכז הכרמל בחיפה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

פרסום ראשון: בחיפה, מיגור חזירי הבר הוא כבר מזמן לא רק קרב ברחובות העיר, אלא גם על דעת הקהל למהלכים השנויים במחלוקת ובראשם חיסולם בירי. עכשיו, עולה הקרב התדמיתי מדרגה נוספת. בבית משפט השלום בעיר, הגישה עיריית חיפה (שלישי) תביעת לשון הרע בסך חצי מיליון שקלים, כנגד המגזין האינטרנטי "מעקב" ובעליו, דים אמור (בכתב התביעה מופיע בשם הילדות שלו, 'דמיטרי שטוחין') בן ה-40, שבחודש שעבר, בהפרש של יום אחד, פרסם שתי כתבות בנושא. היו עוד.

הכתבה הראשונה נשאה את הכותרת "בחיפה תושבים זועמים על מדיניות דילול חזירי הבר של ראש העיר יהב" והשנייה "בשר חזירי בר נמכר ב-30 ש"ח לקילו - חשד לעבירות חמורות". בגוף כתבה זו הוטמעה הקלטת שיחת טלפון בה כביכול מסכים צייד, העובד לכאורה בשירות העירייה, למכור בשר חזיר לכתב ואף משדל אותו לרכוש חזיר ניצוד שלם, לכשייצא בפעם הבאה ל"דילול" חזירים בעיר.
העירייה מכחישה מכל וכל כי ידה במעל.

"בטענות הנתבעים כי העירייה מוכרת בשר חזירי בר אין שמץ של אמת, וכל תכליתה של טענה זו, להשחיר את פני עיריית חיפה והעומד בראשה ולייצור דה-לגיטימציה בקרב הציבור", טוענת עיריית חיפה בתביעתה כנגד מעקב-אמור-שטוחין. לטענת העירייה, על מידת המופרכות של טענה זו, יכלו האתר והכתב החתום על הידיעות, לעמוד בנקל, "לו היו מבצעים בדיקה סבירה ומינימלית ומעמידים את הדברים במבחן ביקורת, על פי הכללים הנהוגים מראש ובטרם הפרסום". עיריית חיפה טוענת כי "דברי דיבה חמורים אלה חסרי תום לב, חומרתם חסרת תקדים", בהיותם מונעים מתוך רצון לפגוע בה בזדון. העירייה טוענת שבגוף הכתבות "המערבבות בין עובדה לדעה".

חזיר בר, חיפה. ShutterStock
חזיר בר, חיפה/ShutterStock

בעירייה הוסיפו כי טרם הפרסום שוחח אלירן טל, מנהל אגף הדוברות בעיריית חיפה, עם בעלי האתר המדובר, וציין בפניו כי מדובר בפרסום שקרי שכלל בין היתר, את הדברים הנחרצים הבאים: "הממצא המדאיג ביותר הוא שמדובר לא רק בהרג בלתי מבוקר, אלא בעסק של ממש. קילוגרם בשר חזיר בר נמכר ב-30 שקלים. משמעות הדבר שחלק מהציידים מנצלים את המבצע העירוני לטובת רווח אישי תוך מכירת שלא עבר פיקוח או בדיקה וטרינרית. מידע נוסף שהגיע למערכת 'מעקב' מצביע על כך שחלק מהציידים אף מעבירים בשר בחינם לחברים ומכרים, למרות אזהרות העירייה כי החיות עלולות לשאת מחלות מסוכנות".

שלושה ימים אחר כך, שיגרה העירייה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים וטוענת בתביעתה כי "חופש הביטוי אינו חופש הביזוי, והזכות להשמיע אינה הזכות לפרסם דברי בלע שלא בתום לב להשפיל לעלוב לגדף ולסלף, תחת האצטלה של חופש העיתונות".

דחיקת חזירי הבר מרחובות העיר והגינות בחזרה אל הוואדיות, משם באו, קריטית לתדמיתו של ראש העיר יונה יהב. המטרד העסיק את הציבור בקדנציה של קודמתו, עינת קליש רותם ובקמפיין הבחירות שלו לשובו ללשכת ראש העיר הוא חזר והבטיח כי כך יהיה, בתוך 90 יום מעת שייבחר. המועד חלף, החזירים לא לגמרי נעלמו, אבל תושבים חשים במגמה באופן מובהק. אך השבוע פרסמנו סקר בו תושבים מעידים על פי שלושה פחות "היתקלויות" עם בעל החיים. לפי סקר חדש זה של אוניברסיטת חיפה, שיעור התושבים שכלל לא נתקלו בחזירי בר הכפיל את עצמו מאז נכנס ראש העיר יונה יהב לתפקידו. פרופ' איתי בארי שערך את הסקר ציין כי המספרים בירידה בשל מדיניות המתה של חזירי בר ופעולות נוספות כמו גידור וריקון פחי אשפה.

דים אמור (דמיטרי שטוחין), הבעלים של "מעקב", עיתונאי, לשעבר מבקר תרבות ובמאי תיאטרון, המציג את עצמו כטבעוני אוהב בעלי חיים, וששמע על התביעה לראשונה מפניית וואלה, שש אלי קרב: "מעולה", הוא אומר בהתייחסות, "אם הם חושבים שנגרם להם נזק של חצי מיליון שקל ואם כתב התביעה שלא ראיתי דומה למכתב ההתרעה אז אני שמח שחזירי הבר יקבלו פה בבית המשפט. כל מה שכתבתי בכתבות זה 'אמת דיברתי'. חבת שכספי ציבור מבוזבזים על זה אבל יש להם זכות לגיטימית לתבוע ולי יש זכות לגיטימית להגן על האמת". הוא הוסיף, "אני לא כתבתי שהעירייה מוכרת בשר חזירי בר. ניהלתי כמה וכמה שיחות עם ציידים שעובדים עבור העירייה והם אמרו לי שציידים מוכרים ומחלקים. אני מסרתי לרשויות בהן העירייה את פרטיהם על מנת שייבדקו. בתגובה שלחו לי מכתב התרעה על זה שהם יתבעו אותי. ברור שזו תביעת השתקה לכל דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully