וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לא אוהב חרדים? זה לפחות מה שסיפרו לכם

ממי פאר

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 10:27

נכון, הוא התפרסם במשפט "בבית אני אוכל כשר, בחוץ אני אוכל טעים". אבל מי שחושב שליברמן שונא חרדים, טועה ומטעה. סיפור אחד, שרק מעטים מכירים, מוכיח את זה היטב

בווידאו: יו"ר ישראל ביתנ ו בריאיון לאל שלו בתוכנית סופ"ש שלו/צילום סטילס ראובן קסטרו

מי שמגיע למשרדו של אביגדור ליברמן, לא יכול להתעלם מתמונה גדולה של רב מבוגר המצויה על הארונית שמאחורי שולחנו. זה "הריבניצער", שאותו ליברמן מעריץ מילדות. אחזור אליו בהמשך.

הכרתי את ליברמן ב-2019 בזמן שמשרדי "ישראל ביתנו" שכנו בירושלים, קומה מעל משרדי ארגון "איחוד הצלה", שרוב אנשיו חרדים. מדי פעם כשבאתי לשם כשעבדתי איתו בבחירות (גילוי נאות - נשארנו חברים), פגשתי חבר קיבוצניק שעבד זמנית בארגון (לא נכנסתי, מתוך שמירת אמונים למד"א, לקוח של משרדי). החבר תמיד סיפר לי שהחרדים שעובדים איתו "מתים על השכן ליברמן", ודאג לקרוא לכמה מהם למסדרון. הם אמרו לי ש"אין על ליברמן. הוא ידאג לנו יותר מגפני וליצמן. אבל אל תגלה שאמרנו".

מי שחושב שליברמן שונא חרדים או לא אוהב חרדים ודתיים, טועה ומטעה. מעבר להיותו ידען די גדול במקורותינו, אני לא חושב שבקיאותו בכתובים נופלת מזו של גפני, דרעי, גולדקנופף ואחרים. מעבר לכך - רעייתו, בתו וחלק מנכדיו הם דתיים על מלא, ליברמן עושה קידוש בכל שישי, הוא צם שלוש פעמים בשנה (יום כיפור, צום גדליה ותשעה באב), אין לו דבר וחצי דבר נגד הציבור החרדי. נהפוך הוא.

הוא חס עליהם על שנלקחו לדעתו כבני ערובה בידי המנהיגות החרדית - שעליה בלבד כל כעסו. צרותיו של הציבור החרדי - עוני, חוסר השכלה, שכר נמוך, בריחה משרות ומשוויון בנטל - הן בעיניו רק באשמת מנהיגיו.

ליברמן עצמו אדם לגמרי חילוני, שמכבד את הדת ואת מסורת ישראל, ואומר בחיוך: "בבית אני אוכל כשר. בחוץ אני אוכל טעים". על עמדותיו שתכליתן "חייה ותן לחיות" לא יוותר לעולם ולהבדיל מפוליטיקאים אחרים לא יפר את מילתו - לשוויון בנטל, חובת לימודי ליבה, שירות צבאי או אזרחי מגיל 18 לכולם, עבודה ותשלום מיסים לכולם". הוא יעמוד על כך שכל ראש רשות והנהגת עירו יקבעו מי יהיה רב העיר שלהם, לא יאפשר להפוך את המועצות הדתיות למתכון חלוקת ג'ובים של דרעי ואחרים, יתעקש לאפשר נישואין אזרחיים ולא יוותר על הדרישה לפיה כל רשות מקומית, ולא הממשלה, תקבע אם לאפשר תחבורה ציבורית ועסקים פתוחים בשבת. "בת"א והרצליה חשוב שמי שירצה יפתח, בבני ברק ראוי שנכבד שהכל סגור", כדבריו.

אביגדור ליברמן עם תמונת הריבניצער. מערכת וואלה, מערכת וואלה
"הערצתי אותו". ליברמן עם תמונת הריבניצער/מערכת וואלה, מערכת וואלה

הסיפור הגדול יותר שהרוב לא מכירים, הוא הקשר שנרקם בין ליברמן לבין "האדמ"ור מרבניץ", דמות יהודית רוחנית שרבים מיהודי ברית-המועצות לשעבר נשאו עיניהם אליה. עבור ליברמן האיש היווה סמכות דתית ומוסרית כאחד. שמו היה חיים זנוויל אברמוביץ' ולימים נודע כ"הריבניצער" (הרבי).

ליברמן סיפר בראיון: "זכיתי לברכתו בברית המילה ובבר המצווה שלי והערצתי אותו כילד וכנער. הרב היה ידוע כמשכין שלום בין יהודים. כמה ימים לפני הכרעת הדין במשפטי, עליתי לקברו במונסי שבארה"ב. הגעתי באמצע הלילה, במזג אויר גשום וסוער. אנשים רבים עמדו ליד הקבר וקראו פרקי תהילים. כשיצאתי משם הרגשתי הקלה, וכנראה שלא במקרה".

ליברמן חוזר ואומר: "יש לי בעיה רק עם העסקנים החרדים. הלל הזקן ונוספים היו חוטבי עצים. אחרים היו לוחמים. מעולם לא הבנתי למה ליהודי אסור לעבוד ולהיות לוחם". הוא מסביר זאת בדרכים שונות.

אז למי שתהה אם ליברמן באמת שונא חרדים - העובדות מוכיחות אחרת.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי-תקשורתי בפאר לוין תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully