וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי בארה"ב הורשע ברצח עיתונאי שפרסם עליו תחקירים

ג'ף ג'רמן חשף ב-2022 בלאס וגאס ריוויו ג'ורנל שרוברט טלס, שהיה אז נבחר ציבור דמוקרטי מקומי, מתעמר בעובדיו וניהל מערכת יחסים עם אחת העובדות. הסיפורים עלו לו בבחירות, והוא בנקמה רצח אותו בדקירות סכין ונידון למאסר עולם. "צדק לעיתונאים שנרצחו ברחבי העולם"

רוברט טלס בבית משפט בלאס וגאס, נבדה, 20 בספטמבר 2022. GettyImages
טען לקונספירציה נגדו. הפוליטיקאי לשעבר רוברט טלס/GettyImages

חבר מושבעים במדינת נבדה שבארצות הברית הרשיע אתמול (רביעי) פוליטיקאי דמוקרטי לשעבר מאזור לאס וגאס ברצח ג'ף ג'רמן, עיתונאי חוקר ב"לאס וגאס ריוויו ג'ורנל" שכתב מאמרים ביקורתיים על התנהלותו בתפקיד.

חבר המושבעים גזר מאוחר יותר על רוברט טלס, בן 47, מאסר עולם עם אפשרות לשחרור על תנאי לאחר 20 שנה. טלס עמד גם בפני אפשרות של מאסר עולם ללא שחרור על תנאי, או עונש מופחת של 20 עד 50 שנות מאסר. התובעים לא ביקשו עונש מוות.

טלס הרכין את ראשו ונענע אותו קלות בעת הקראת גזר הדין בבית המשפט המחוזי של מחוז קלארק. המושבעים דנו במשך כמעט 12 שעות לאחר שמיעת שמונה ימים של דיוני הוכחות במשפטו, שהחל ב-12 באוגוסט.

"רוברט טלס יכול היה להצטרף לשורה ארוכה של פוליטיקאים מנבאדה שבוישו בפומבי והמשיכו בחייהם, הרחק מאור הזרקורים או בחזרה אליו. במקום זאת, הוא ביצע רצח נקמה, מתוכנן מראש, באכזריות מפחידה", אמר גלן קוק, העורך הראשי של ה"לאס וגאס ריוויו ג'ורנל", בהצהרה שמסר זמן קצר לאחר הכרעת הדין. העיתון נמצא בשליטת משפחת אדלסון, הבעלים של "ישראל היום".

"היום הזה גם עושה מידה של צדק לעיתונאים שנרצחו בכל רחבי העולם", הוסיף קוק. "העבודות שלנו יותר ויותר מסוכנות ולפעמים מסכנות חיים. במדינות רבות, רוצחי עיתונאים אינם נענשים. לא כך בלאס וגאס".

העיתונאי ג'ף ג'רמן מלאס וגאס, שנרצח על ידי פוליטיקאי. רויטרס
במדינות רבות, רוצחי עיתונאים אינם נענשים. לא כך בלאס וגאס". העיתונאי ג'ף ג'רמן/רויטרס

טלס נכלא מאז מעצרו, כמה ימים לאחר שג'רמן, נמצא דקור בחצר צדדית של ביתו בסוף השבוע של "יום העבודה" ב-2022.

ג'רמן היה כתב חוקר ותיק, שהיה רגיל להתמודד עם זעם של נבחרי ציבור שהיו מושאים לכתבות שלו. העורך שלו סיפר שאחרי 40 שנה בתפקיד, ג'רמן לא היה מוטרד במיוחד מהמסרים המאיימים שהחל לקבל מטלס, נציג דמוקרטי מקומי שעמד בראש משרד שמסדיר את עזבונותיהם של תושבי המחוז שמתו ללא צוואה.

על פי התביעה, טלס זעם על הסיפורים שג'רמן כתב עליו - בהם תואר כבוס המתעמר בעובדיו ומי שניהל מערכת יחסים בלתי הולמת עם כפופה לו - עד כדי כך שנסע לביתו של ב-2 בספטמבר 2022, ודקר אותו למוות לאור יום. זאת לאחר שנודע לו כי הוא עומד לפרסם התכתבויות בינו לבין הפקידה שלו.

טלס הפסיד בפריימריז שלו לכהונה שנייה לאחר שהתחקירים של ג'רמן פורסמו ב"לאס וגאס ריוויו ג'ורנל" במאי וביוני באותה שנה.

"ג'ף נרצח משום שעשה את סוג העבודה שבה התגאה מאוד: הדיווח שלו הטיל על נבחר ציבור אחריות להתנהגות רעה וחיזק את הבוחרים לבחור מישהו אחר לתפקיד", אמר העורך הראשי, קוק.

תדרוך של משטרת לאס וגאס על רצח של העיתונאי ג'ף ג'רמן על ידי הפוליטיקאי רוברט טלס, שנראה במצלמת אבטחה, 8 בספטמבר 2022. GettyImages
טלס חבש כובע קש ולבש חולצה כתומה ארוכה לפני שרצח את ג'רמן בחצר ביתו/GettyImages

העיתון דיווח שעובדיו צפו בשידור חי של גזר הדין מחדר החדשות שלהם. כמה מהם מחו דמעה.

"בואו נזכור גם שהקהילה הזו איבדה הרבה יותר מעיתונאי מהימן. ג'ף היה אדם טוב שהשאיר אחריו משפחה שאהבה אותו וחברים שהעריצו אותו. הרצח שלו נותר שערורייה. הוא חסר", אמר קוק בהצהרה.

ארבע מהנשים שג'רמן ראיין לצורך דיווחיו על טלס הגישו בהמשך תביעה נגד טלס והמחוז. הן תיארו מקום עבודה שבו נאסר על העובדים לדבר זה עם זה, שבו הבוס - טלס - הציע הצעות מיניות לכמה נשים והעניש את מי שהתנגדה.

אחת התובעות, ג'סיקה קולמן, טענה שטלס אמר לה "שהיא תמות לבד, ואף אחד לא ימצא אותה הרבה זמן". לדבריה, היא נבהלה כל כך עד ששקלה לתלות את עצמה במשרד כדי לאלץ את המחוז לפתוח בחקירה. טלס פעל לדחיית התביעה, בטענה שהיא מלאה ב"שקרים".

קולמן, שנכחה במשפט, התייפחה כשיצאה מהאולם לאחר הקראת גזר הדין. "סוף סוף. סוף סוף", אמרה. "סוף סוף המערכת עובדת".

טלס טען לחפותו, ובחר להעיד במשפט, בטענה שהוא "נפל קורבן" לרשת נדל"ן פוליטית וחברתית של

"האליטה הישנה" רק משום שניסה "להילחם בשחיתות" בלשכתו. "אני לא מסוג האנשים שידקרו מישהו. לא הרגתי את ג'רמן", העיד. "וזו העדות שלי". חברת הנדל"ן המקומית שאותה האשים טלס דחתה את דבריו ואמרה שהם "חסרי מצפון ואחריות".

DNA מתחת לציפורניים

התביעה אמרה ש-DNA של טלס נמצא מתחת לציפורניו של ג'רמן. לטלס היו קשרים משפחתיים לרכב שטח בצבע חום שנראה בשכונה של ג'רמן בערך בזמן הרצח. בנוסף לכך, המשטרה מצאה בטלפון הנייד ובמחשב של טלס מאות תמונות של ביתו של ג'רמן, וכמה עמודים של רישומי הזהות שלו, כולל חותמות זמן המוכיחות כי נאספו שבועות ספורים לפני הרצח.

סרטון אבטחה, שהוצג בבית המשפט בשבוע שעבר, תיעד אדם בכובע קש רחב שוליים, שלבש חולצה כתומה עם שרוולים ארוכים ונשא תיק בד גדול, מחליק לתוך חצר צדדית בביתו של ג'רמן. מאוחר יותר, בביתו של טלס, המשטרה מצאה חתיכות מכובע קש רחב ונעלי ספורט אפורות שהזכירו את אלה שלבש האדם שנראה בסרטון.

ג'רמן היה העיתונאי היחיד שנרצח בארצות הברית בשנת 2022, לפי הוועד להגנה על עיתונאים שבסיסו בניו יורק. מאז 1992, לפי הנתונים שבידי הארגון, נהרגו 17 אנשי תקשורת בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully