וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתת חינוך מיוחד של מפונות מקריית שמונה בסכנת פיזור? ההורים מנסים לעצור את ההחלטה

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 23:07

הכיתה, בה למדו 5 תלמידות בית ספר יסודי, הועברה לטבריה. כעת, הילדות עלולות להישאר בביתן - ללא ליווי מקצועי: "המורה ריככה את הזעזוע, ייגרם נזק בלתי הפיך". באמצעות וואלה, פנו ההורים למשרד החינוך, שהבטיח: "בוחנים אפשרויות לטובת הבנות מקווים למצוא פתרון בקרוב"

קויק: נפילה בקריית שמונה/דוברות עיריית קריית שמונה

בעקבות פנייה של וואלה למשרד החינוך, נשקלת שוב ההחלטה לסגור כיתת חינוך מיוחד שבה למדו תלמידות שפונו עם משפחותיהן מקרית שמונה ומשלומי. מדובר בכיתה שבה למדו חמש תלמידות מכיתות ה'-ז' בשנתיים האחרונות במסגרת בית הספר "חפץ חיים בקרית שמונה". לאחר שתושבי קו העימות פונו מבתיהם המשיכה הכיתה לפעול בטבריה, במתחם בית ספר "תפארת". את התלמידות המשיכה ללוות בטבריה המחנכת שלהן, שהיתה איתן גם בקרית שמונה.

"זה היה פתרון נפלא", אמרה אמה של אחת התלמידות. לדבריה "הנזק שנגרם לבתי בגלל עזיבת הבית והעקירה למקום חדש היה גדול. היא עם חרדות ופחדים, ועם קושי להסתגל לשינוי במצב. במשך השנה גם עברנו מספר דירות בטבריה, עד שמצאנו דירה שתהיה בקרבת בית הספר החדש. עבור מי לומד בחינוך המיוחד, ביטחון ויציבות משמעותיים מאוד. המשך הלימודים במסגרת הכיתה שלה מקרית שמונה, יחד עם אותה מחנכת היו הצלה עבורה ועבור החברות שלה", אמרה האם. לקראת שנת הלימודים החדשה אף היתה אמורה להצטרף לכיתה תלמידה נוספת.

בית שנפגע בקרית שמונה.. יואב איתיאל
בית שנפגע מרקטה בקריית שמונה (ארכיון)/יואב איתיאל

אלא שלאחרונה הודיעו להורי התלמידות כי הכיתה תיסגר, ועליהן לשלב את הבנות בכיתות מקדמות או בכיתות רגילות, כשיועמד לרשותן הסל הנדרש לליוויין בכיתות רגילות.

"זה מצב שלא נוכל לקבל", אמרה האם. "הספיקו לנו נזקי המלחמה, לא נוסיף לבנות שלנו עוד נזק נפשי שגם עלול להיות בלתי הפיך. הן חוו השנה קושי במעבר, קושי לימודי וקושי חברתי, בנוסף לקשיים שאיתן התמודדו עוד קודם. פיזור הכיתה ועזיבת המורה יהיו עבור הבת שלי בעוצמה של פצצת אטום. היתה מורה שנגעה בנפש שלה, שריככה את הזעזוע שהיא חטפה השנה, ועכשיו רוצים להרוס את זה?". לדבריה, אם לא תבוטל הגזירה, משפחות התלמידות לא ישלחו אותן ללמוד.

ממשרד החינוך נמסר: משרד החינוך פועל ללא לאות למען רווחתם ומילוי צרכיהם של ילדי המפונים. באשר לפניה, המחוז החרדי בוחן כעת מספר אפשרויות לטובת הבנות עם מקסימום רגישות וגמישות ואנו מקווים כי כבר מחר יימצא פיתרון שיהיה לשביעות רצון כל הנוגעים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully