וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש ה-CIA: ראינו רצינות מצד ישראל במו"מ. סינוואר צריך לקבל החלטה

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 19:28

דיוויד כהן אמר בכנס בוושינגטון כי ישראל הפגינה רצינות במו"מ בקהיר, והתייחס לאפשרות שתהיה הפסקת אש בעזה. "זו שאלה שחמאס יענה עליה. במיוחד יחיא סינוואר, הוא יחליט". על החשש ממלחמה אזורית נרחבת: "איראן מעוניינת בהמשך הלחץ על ישראל. הם משחקים משחק מסוכן"

בווידאו:משפחות חטופים חסמו את איילון דרום סמוך למחלף השלום, 27 באוגוסט 2024/רויטרס

סגן ראש ה-CIA דיוויד כהן אמר היום (רביעי) בכנס בוושינגטון כי "נתניהו הסכים לעסקת החטופים הקודמת. מה שראינו בסוף השבוע האחרון הוא שהיה מו"מ בקהיר שהמשיך בימים האחרונים בדרגי עבודה. ראינו רצינות מצד ישראל במו"מ". לדבריו, "איראן מעוניינת באופן כללי בהמשך הלחץ על ישראל. לגבי הפסקת אש - זו שאלה שחמאס יענה עליה. במיוחד יחיא סינוואר. הוא יחליט".

יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
"הוא יחליט על הפסקת אש". מנהיג חמאס יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

על האפשרות למלחמה כוללת במזרח התיכון אמר: "לא חושב שאפשר להיות בטוחים שהסכנה של הסלמה נוספת במזרח התיכון לא קיימת. איראן משחקת משחק מסוכן. מתקפת 7 באוקטובר היא תוצאה של שנים של תמיכה איראנית בחמאס. הם תומכים בחיזבאללה ובחות'ים. הם רוצים להימנע מהמלחמה להגיע אליהם, אבל באותו זמן מגבירים מתיחות באמצעות שלוחיהם באזור".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
הפגנת משפחות חטופים 20 באוגוסט 2024. אורי סלע
הפגנה למען עסקת חטופים בת"א/אורי סלע

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר כי משלחת דרגי העבודה מהמוסד, צה"ל והשב"כ יצאה היום לדוחא, לאחר שקיימה התייעצויות בישראל לאחר שובה מקהיר. המשלחת צפויה להמשיך את שיחות העבודה מול המתווכות, במטרה לפעול לצמצום הפערים בסוגיות הפתוחות של מתווה עסקת החטופים. בדוחא צפויה המשלחת להיפגש עם נציגי מצרים, קטאר וארה"ב, שממשיכות את התיווך בין ישראל וחמאס.

  • עוד באותו נושא:
  • חטופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully