וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות נגד ארגון ימין קיצוני בגדה

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 17:45

משרדי החוץ והאוצר של ארה"ב הודיעו על סנקציות נגד ארגון "השומר יו"ש", על רקע הסיוע שהוא נותן למאחז חוות מיתרים ולמתנחלים שעליהם הוטלו סנקציות בעבר. דובר משרד החוץ האמריקני: "זה קריטי שישראל תעמיד לדין את האנשים והישויות שמעורבים באלימות נגד פלסטינים"

ביידן הודיע כי יטיל סנקציות על רוסיה: "התחלה של פלישה לאוקראינה"/צילום: רויטרס

משרד החוץ ומשרד האוצר האמריקני הודיעו היום (רביעי) על סנקציות חדשות על ארגון "השומר יו"ש" שפועל בגדה המערבית בשל תמיכתו באלימות מצד מתנחלים קיצוניים נגד אזרחים פלסטינים, כך אמרו גורמים אמריקנים.

דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר הודיע: "אלימות מצד מתנחלים בגדה המערבית גורמת לסבל רב, פוגעת בביטחון ישראל וחותרת תחת הסיכוי לשלום באזור. זה קריטי שממשלת ישראל תעמיד לדין את האנשים והישויות שמעורבים באלימות נגד פלסטינים בגדה".

משרד החוץ האמריקני מסר כי הסנקציות על ארגון השומר יו"ש מוטלות על רקע הסיוע שהוא נותן למאחז חוות מיתרים ולכמה מתנחלים שעליהם הוטלו סנקציות לפני כמה חודשים.

"אחרי שנכפה בכוח על 250 התושבים הפלסטינים של הכפר חירבת זנוטה לעזוב את אדמתם מתנדבים של השומר יו"ש גידרו את השטח של הכפר כדי למנוע מתושביו לחזור. המתנדבים אף סייעו לשמור על המאחזים של המתנחלים עליהם הוטלו סנקציות", נמסר בהודעת משרד החוץ האמריקני.

משרד החוץ האמרקיני מסר כי הסנקציות על לוי יצחק פיילנט רכז הביטחון של התנחלות יצהר הוטלו על רקע פעולותיו הבלתי חוקיות. "בפברואר 2024 הןא הוביל קבוצת מתנחלים חמושים שהציבו מחסומים על הכבישים והתקיפו פלסטינים באדמתם במטרה לגרש אותם", נמסר ממשרד החוץ האמריקני.

למה זה חשוב:

  • העמותה "השומר יו"ש" ממומנת ונתמכת בשנים האחרונות על ידי ממשלת ישראל.
  • כמה בכירי העמותה מזוהים עם "נוער הגבעות" ועם מפלגותיהם של שרי הימין הקיצוני איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.
  • הנהגת המתנחלים מודאגת מאוד מהרחבה ההדרגתית של הסנקציות האמריקניות ליותר אישים וישויות בצורה שמקיפה מעגלים הולכים וגדלים בהתנחלויות.
הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024. ללא, TPS
הפרות סדר ביהודה ושומרון בעקבות איתור גופתו של בנימין אחי מאיר בן ה-14 13 באפריל 2024/TPS, ללא

במוקד החדשות:

  • "השומר יו"ש" הוא ארגון המתמקד בהגנה אזרחית על מאחזים וחוות בלתי חוקיות שהוקמו על ידי מתנחלים בגדה.
  • על חלק מהמאחזים והחוות הללו הוטלו סנקציות על ידי ממשלת ארה"ב בשל מעורבותם באלימות נגד אזרחים פלסטינים.
  • השומר יו"ש קיבל תמיכה פוליטית וחומרית ממשרדי החקלאות, הגנת הסביבה והנגב והגליל וכן מחברי כנסת ממפלגות הימין הקיצוני שבקואליציה.
  • משרד החוץ ומשרד האוצר בארה"ב צפויים גם להטיל סנקציות על לוי יצחק פילנט - רכז הביטחון השוטף של ההתנחלות יצהר - אחת ההתנחלויות הקיצוניות ביותר בגדה המערבית - בגין מעורבותו באלימות כלפי פלסטינים.

תמונת המצב:

  • בשבועות האחרונים חלה עלייה נוספת באלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית.
  • עשרות מתנחלים קיצוניים, רבים מהם רעולי פנים, ערכו בשבוע שעבר פוגרום בכפר הפלסטיני ג'ית בגדה המערבית.
  • ראש השב"כ רונן בר שלח לאחרונה מכתב לראש הממשלה נתניהו ולכמה שרים נוספים והזהיר אותם כי פיגועי הטרור היהודיים האחרונים נגד פלסטינים מעמידים את המדינה על סף אסון, כך דווח בחדשות 12.

מה הם אומרים:

  • משרד החוץ ומשרד האוצר של ארה"ב סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully