וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות השופטת עונים ללוין: לא הייתה הסכמה על אף מועמד לעליון

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 16:24

תגובת הרשות היא לפרסומים לפיהם הוצעו שמות שונים של שופטים שיתמנו לעליון, תמורתם ימונה יצחק עמית לנשיא בית המשפט. הפרסומים ייחסו לשופט העליון נועם סולברג הצעות פשרה שונות בהן הציע שמות שונים של מועמדים שיהיו מוסכמים על כולם | כל הפרטים

הצעת הפשרה של יריב לוין/מעריב

ברשות השופטת ענו היום (רביעי) לשר המשפטים יריב לוין והצהירו כי לא הייתה כל הסכמה על אף מועמד לעליון. זאת, בהתייחס לפרסומים לפיהם הוצעו שמות שונים של שופטים שיתמנו לעליון, תמורתם ימונה יצחק עמית לנשיא בית המשפט. עוד ייחסו הפרסומים לשופט העליון נועם סולברג הצעות פשרה שונות בהם הוא הציע שמות שונים של מועמדים שיהיו מוסכמים על כולם.

עם זאת, לפי מקורות, השמות האלה לא הוצעו בפועל.

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

בעקבות פניית וואלה לשופט סולברג בה נשאל מה עמדתו בנושא, יצאה ההודעה לפיה אין התקדמות וכי השר לוין התעקש על מינויים של ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת וד"ר רפי ביטון ממכללת ספיר. שניהם שמשו יועצי חקיקה לשר של הצעות החוק במסגרת המהפכה המשפטית.

מקורבים לשר לוין תקפו: "עצם ניסוח ההודעה של הנהלת בתי המשפט מעיד על ההתנשאות, האפליה והדלת שנסגרת בפני מי שלא שייך לקבוצה "הנכונה". בית המשפט שייך לציבור כולו ולא לקבוצת מיעוט אחת. השר לוין ימשיך להאבק כדי לפתוח את שורות בית המשפט למועמדים ראויים ומצויינים מכל גווני העם".

  • עוד באותו נושא:
  • יריב לוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully