וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף החקירות ומודיעין במשטרה הודיע למפכ"ל על פרישתו

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 13:24

ניצב יגאל בן שלום יסיים את עבודתו במשטרה לאחר מעל ארבעים שנה בנובמבר הקרוב, ומינוי ממלא מקומו ייתרחש במסגרת סבב המינויים הקרוב במשטרה. במהלך תקופתו כראש אח"מ, חלה ירידה בחקירות שחיתות ציבורית, ועלתה הפשיעה בחברה הערבית

קויק: ניצב דני לוי/אורי סלע

ראש אגף החקירות ומודיעין של המשטרה, ניצב יגאל בן שלום, הודיע היום למפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי על בקשתו לפרוש מהמשטרה ולצאת לגמלאות. פרישתו של ניצב בן שלום אינה מפתיעה איש מחברי סגל הפיקוד הכללי במשטרה, מאחר והביע את רצונו לפרוש מהתפקיד כבר בתחילת 2024, והיא אינה קשורה למינוי הטרי של המפכ"ל הנוכחי דני לוי. פרישתו נקבעה לחודש נובמבר הקרוב.

בתקופת ניצב בן שלום כראש אח"מ חלה ירידה דרמטית בחקירות שחיתות ציבורית. בתיקים שכן נפתחו ונוהלו באגף, חלקם רק בעקבות תחקירים עיתונאיים ולא באופן יזום על ידי המשטרה. גם בסיכול ופענוח אירועי פשיעה חמורה, נכשל האגף בפיקודו, עם גל רציחות כמעט חסר תקדים בחברה הערבית במהלך השנתיים האחרונות.

בקרוב, במסגרת סבב ראיונות לאיוש תפקידים בכירים במשטרה, צפוי המפכ"ל לבחון מועמדים לתפקיד, ולאחר קבלת אישור השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ייבחר ראש אח"מ במקומו של ניצב בן שלום.

ניצב יגאל בן שלום ב-5 בספטמבר 2018. יונתן זינדל, פלאש 90
יותר פשיעה בחברה הערבית, פחות חקירות שחיתות. ניצב בן שלום, מעל 40 שנה בשירות המשטרה/פלאש 90, יונתן זינדל

ניצב בן שלום התגייס למשטרה בשנת 1988 כחוקר בימ"ר ת"א, זאת בתום שירות כקצין בקבע בחטיבת גולני ולאחר מכן, היה ממקימי ומפקדי יחידת שמשון, אשר פעלה ברצועת עזה.

במהלך שירותו, מילא ניצב בן-שלום שורה של תפקידי פיקוד בכירים בתחום החקירות והמודיעין בארגון. הוא פיקד על מאות פרשיות פשיעה חמורות רבות, בינהן פרשות בעלי הד ציבורי רב, כמו לכידת "האנס הסדרתי" בני סלע, וחקירת הרצח של רוז פיזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully