וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבקש לעבות את אבטחת השב"כ סביב בנו יאיר: "חשש מנקמה איראנית"

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 20:51

לפי מקורות בסביבת נתניהו, מנכ"ל משרד רה"מ פנה לוועדה המייעצת לאבטחת אישים בבקשה לבחון את עיבוי המעטפת סביב נתניהו הבן - שמתגורר במיאמי ומאובטח על ידי שני אנשי שב"כ - בשל החשש מתגובה איראנית על חיסול הנייה. בוועדה ביקשו לקבל חומרים המצדיקים את עיבוי האבטחה

יאיר נתניהו תקף בחריפות את קטאר במהלך הרצאה בכנסיה ליד מיאמי/UnXeptable

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש באחרונה לעבות את האבטחה סביב בנו, יאיר נתניהו, בשל חשש שתגובת איראן ושלוחותיה על חיסולו של איסמעיל הנייה בטהראן תתמקד באישים ומטרות ישראליות בחו"ל.

לפי מקורות בסביבת ראש הממשלה, מנכל משרד ראש הממשלה יוסי שלי פנה בימים האחרונים לוועדה המייעצת לאבטחת אישים בבקשה לבחון את עיבוי מעטפת האבטחה סביב נתניהו הבן, שמתגורר ומאובטח על ידי שני מאבטחי שב"כ. המקורות הוסיפו כי בוועדה המייעצת ביקשו לקבל חומרים מודיעניים המצדיקים את עיבוי האבטחה, ו"לא להסתמך על תחושת בטן" בלבד. הבקשה לתגבור האבטחה פורסמה לראשונה בחדשות 12. לשכת ראש הממשלה: "לא היה ולא נברא. מנכ"ל משרד ראש הממשלה לא העביר שום בקשה כזו.ההחלטות בעניינים אלה מתקבלות באופן עצמאי על-ידי שירות הביטחון הכללי".

יאיר נתניהו במיאמי, דיילי מייל. דיילי מייל, אתר רשמי
חושש שאיראן יפגעו בבנו - כחלק מהנקמה על חיסול הנייה. יאיר נתניהו במיאמי/אתר רשמי, דיילי מייל

יאיר נתניהו, בן 33, מתגורר במיאמי מאז אפריל 2023, ומאובטח על ידי השבכ בעלות מוערכת של כ2.5 מיליון שקלים בשנה, כך לפי פרסום בחדשות 12. ככלל, עד השנה שעברה, האחריות על אבטחת בני משפחת ראש הממשלה היתה בידי יחידת מגן במשרד ראש הממשלה, אבל ברקע ההפגנות הסוערות נגד המהפכה המשפטית ב-2023, משפחת נתניהו דרשה לתגבר את האבטחה סביבה ולעבור לאחריות היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, שאמונה על אבטחת סמלי השלטון בישראל.

ועדת השרים לעניני שב"כ - שבראשה עומד ראש הממשלה או ממלא מקומו, מקורבו השר יריב לוין - אישרה את העברת האחריות לשב"כ, בניגוד לעמדת הארגון ומאז, האריכה את ההסדר כבר פעמיים. בחודש שעבר, הוועדה אישרה הארכה בשנה נוספת - על אף בקשת השבכ להחזיר את האחריות ל"מגן", שרק הלכה והתחדדה מאז פרוץ המלחמה בעקבות עומס המשימות והמטלות של הארגון בימי לחימה. הוועדה המייעצת לאבטחת אישים - בה חברים בכיר השב"כ לשעבר מוטי שפירא, החשכ"לית לשעבר מיכל עבאדי-בויאנג'ו ומנכל הכנסת לשעבר אבי בלשניקוב -המליצה להאריך את אבטחת השבכ בחצי שנה בלבד אך ועדת השרים בכל זאת החליטה על הארכה של שנה.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו  עם ראש השב"כ רונן בר בהרמת כוסית לרגל חג הפסח בשירות הביטחון הכללי, 4 באפריל 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נעשה פנייה לוועדה המייעצת לאבטחת אישים. רה"מ בנימין נתניהו וראש השב"כ רונן בר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

יאיר נתניהו שהה במיאמי במהלך רוב חודשי המלחמה, אך בחודש האחרון ביקר בישראל. הוא הגיע בחשאי עם פמליית רה"מ במטוס "כנף ציון" בסיום ביקורו של נתניהו בארה"ב בסוף יולי, ובשבוע שעבר שב למיאמי. לקראת שובו, כך לפי המקורות, מנכל משרד רהמ שלי פנה לוועדה המייעצת וביקש לתגבר את מעטפת האבטחה שלו, ברקע ההיערכות לתגובה איראנית על חיסול הנייה בטהראן. הבקשה, ככל הנראה, אינה טעונה אישור של ועדת השרים לעניני שבכ אלא של הוועדה המייעצת בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully