וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות צו הסגירה: סניף חד"ש בחיפה מודיע ליועמ"שית כי יציג את "ג'נין ג'נין 2"

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 12:41

אתמול, בצעד חסר תקדים, סגר מפקד תחנת חיפה את הסניף לעשר שעות, כדי לסכל את ההקרנה המתוכננת של הסרט השנוי במחלוקת. זאת לאחר שימוע וחקירה באזהרה שנערכו למזכירת המפלגה בעיר. בפנייה, נציגי הסניף הלינו על התנהלות משטרת ישראל, והפגיעה בחופש הביטוי

בווידאו: דיון בביהמ"ש העליון בערעור על איסור הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" של מוחמד בכרי/צילום: רוני כנפו

בסניף חד"ש בחיפה פנו היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה והדיע כי יקרין ב-9 בספטמבר את סרטו השנוי במחלוקת של מוחמד. בפנייה הלינו על התנהלות משטרת ישראל, והפגיעה בחופש הביטוי. זאת לאחר שאתמול, בצעד חסר תקדים, סגר מפקד תחנת חיפה את סניף חד"ש בחיפה לעשר שעות, כדי לסכל את ההקרנה המתוכננת של הסרט "ג'נין ג'נין 2". זאת לאחר שימוע וחקירה באזהרה שנערכו למזכירת המפלגה בעיר רים חזאן.

הסגירה עוררה סערה. אתמול, מפקד תחנת המשטרה תירץ את הסגירה בחומרים חסויים, "על פי חומרי חקירה, ומודיעין שנאסף בידי המשטרה, אשר לא ניתן לפרטו בשלב זה". הוא ציין "סיכון ממשי הנשקף מעריכת האירוע במקום" והודיע כי החליט כי בנסיבות אלו המתוארות, "המשך פעילות המקום מסכנת את שלום הציבור וביטחונו".

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", שקרא למשטרה לעצור את האירוע - טען כי "הקרנת הבכורה" של הסרט החדש הינה "אירוע מסית וקיצוני שאסור שיקרה בישראל ועוד בעיר ציונית ולאומית כמו חיפה".

מוחמד בכרי בבית המשפט בדיון בערעור של התובעים אותו, מרץ 2011. מגד גוזני
מוחמד בכרי בבית המשפט בדיון בערעור של התובעים אותו, מרץ 2011/מגד גוזני

"מדובר בשערורייה על גבי שערורייה", אמרה אתמול לוואלה חברת הכנסת עאידה תומא שהמתינה מחוץ לתחנת המשטרה עם יו"ר הסיעה ח"כ אימן עודה, ח"כ לשעבר עיסאם מח'ול וחבר מועצת העיר רג'א זעאתרה, "מדובר בשימוע חסר תקדים וחסר בסיס חוקי לפני הקרנת סרט בסניף המפלגה והודעתו של גליק מעידה כי לכאורה המשטרה מדווחת לו עוד טרם הסתיים, או שהיא בכלל מקבלת את ההוראות ממנו. טוענים כי כנגד האירוע כי הוא עלול להביא חשש לשלום הציבור וכנגד אנשי ימין קיצוני המאיימים להגיע לסביבת מועדון המפלגה ולסכל את האירוע לא עושים דבר. אולי רוצים בכך לומר לנו שאנחנו לא חלק מהציבור".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • חד"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully