וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לחטיפת צעירה בשומרון הקפיץ את מערכת הביטחון - והדליק חשש נוסף: התלקחות המרחב

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 13:33

ההודעה על חשד לחטיפה מצומת תפוח העבירה את פיקוד המרכז לדריכות גבוהה. ברקע, החלו דיווחים על התארגנות פעילי ימין קיצוני שמתכוונים לבצע הפרות סדר אלימות. במערכת הביטחון מודים: אם לא היו מצליחים לשלול במהירות את החשד לחטיפה - היו השמועות מתסיסות את השטח

כוחות צה"ל בצומת תפוח/מעריב

ההודעה שהתקבלה אמש (שני) במוקד שומרון על חשד לחטיפת אזרחית ישראלית מצומת תפוח העבירה את פיקוד המרכז לדריכות גבוהה מאוד. מהר מאוד הוצבו מחסומים בבקעה ובשומרון כדי למנוע אפשרות של בריחה. ברקע החשד לחטיפה, החל להתגבר חשש נוסף - התלקחות במרחב.

במקביל להנחת המחסומים במרחב, בוצעו מספר פעולות במשותף לצה"ל, שב"כ, משטרה, וראשי ההתיישבות על מנת לשלול את האפשרות לחטיפה כמה שיותר מהר.

כוחות צה"ל בצומת תפוח. מעריב
כוחות צה"ל בצומת תפוח/מעריב

ברקע, כבר החלו להתקבל דיווחים על התארגנות של פעילי ימין קיצוני שמתכוונים לבצע הפרות סדר אלימות במרחב - ביטוי לכך ניתן היה למצוא במרחב ח'ווארה, אולם היו אלו אירועים נקודתיים. גורמי ביטחון מודים - אילו במערכת הביטחון לא היו מצליחים לשלול במהירות יחסית את החשד לחטיפה היו השמועות מתסיסות את השטח ומביאות לחיכוך בין פעילי ימין קיצוני לפלסטינים.

בחודשים האחרונים היקף ההתראות במגמת עלייה לצד סיכולים רבים. "יש מאמץ גדול מאוד של כל ארגוני הטרור להוציא אל הפועל פיגועי איכות", אמר גורם ביטחוני. "אל מול כל מידע שמתקבל לא ממתינים ואנחנו מגיבים מהקרקע או ומהאוויר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חטיפה בשומרון 26 באוגוסט. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חטיפה בשומרון 26 באוגוסט/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כאמור, אמש ביצע צה"ל תקיפה מהאוויר נגד חוליית מחבלים במחנה הפליטים נור א-שמס בטול כרם והרג חמישה, אחד מהם שוחרר בעסקת החטופים האחרונה.

במערכת הביטחון מאשרים, כי מאז ה-7 באוקטובר המצב באיו"ש מאוד מתוח ונפיץ ועלול להתפרץ כתוצאה מפיגועים או תרחישי קיצון כפי שארע אמש.

הגורם הביטחוני אמר כי "עדיין מתנהל מצוד במישור המודיעיני אחר שני מחבלים שביצעו פיגועים ונמלטו. במוקדם או במאוחר נתפוס אותם". עוד אמר הגורם, "אנחנו מגלים רגישות לכל אירוע. פועלים להרגעת השטח אבל מודעים לכך שברגע אחד השטח יכול לבעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully