וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קרע פוליטי בין ראשי הרשויות בצפון - שלומי פורשת מפורום קו העימות

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 9:20

הפרישה מגיעה לאחר חילופי דברים סוערים בדיון הפורום. "יש ראשי רשויות שהם מלחכי פנכה, פודלים שצריכים את מרכז הליכוד", הטיח יו"ר הפורום. בעקבות כך, גבי נעמן, ראש המועצה שלומי המזוהה עם מפלגת השלטון, הודיע על פרישה - וכינון פורום מצומצם

בוידאו: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לצד ראש המועצה האזורית מטה אשר משה דוידוביץ' וראש המועצה המקומית שלומי גבי נעמן/שלומי גבאי

המועצה המקומית שלומי פורשת מקו העימות. זאת, בעקבות דיון סוער של פורום ראשי הרשויות עם שר החינוך, מפקד פיקוד העורף ופרוייקטור הממשלה, שחשף חילוקי דעות קשים על רקע זהותם הפוליטית של המשתתפים.

חריפים במיוחד היו חילופי הדברים בין יו"ר הפורום, ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ', לבין גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי, המזוהה עם הליכוד. נוכחים במקום זזו באי נוחות בכיסאם. ויש שכלל לא הגיעו ואח"כ התחמקו בדרך זו או אחרת מלהביע תמיכה בדברים. דוידוביץ' אמר כי יש "ראשי רשויות שהם מלחכי פנכה, פודלים שצריכים את מרכז הליכוד", כשהוא מבקר את מי שנמנעים מביקורת נוקבת כנגד מדיניות הממשלה וראש הממשלה.

בפתח דבריו של דוידוביץ' הוא תקף בגלוי את ראש הממשלה על הססנותו ועל עמדתו בקבינט כנגד שרים שדרשו לנצל את מומנטום התקיפה להמשך כתישת חיזבאללה והרחקתו מהגבול הצפוני ותקף את הממשלה במילים "לא יסולח לממשלה הזו לעולם ולעולמי עד. זה שאתם מפקירים אותנו ושורפים אותנו חיים יירשם לכם לדיראון עולם ההתנהגות הביזיונית של הממשלה הזו, אתם גורמים לנו נזק. אתם תזכרו כמי שהפקירו".

ראש מועצת שלומי גבי נעמן. יואב איתיאל
ראש מועצת שלומי גבי נעמן/יואב איתיאל
משה דוידוביץ בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
משה דוידוביץ בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024/ראובן קסטרו

"לצערי הדיונים הפכו לדיונים פוליטיים כנגד הממשלה דבר שיכול לגרום לנו התושבים נזק ולזכויות המגיעות לנו", אומר גבי נעמן, ראש המועצה של שלומי. "טובת התושבים לנגד עיניי. בדעתי לפרוש מפורום קו העימות ולבסס פורום מצומצם של רשויות עירוניות צמודות גדר בלבד עם קריית שמונה ומטולה. כך אוכל לדאוג לצרכי תושבי שלומי באופן המיטבי ביותר".

"התנגדתי לדרך של יו"ר הפורום המוביל נגד הממשלה בצורה של האשמות גורפות, במיוחד נגד הודעתו לא לפתוח את שנת הלימודים. אני סבור שעלינו ראשי הרשויות להעלות צרכים בפני הממונים כפי שאנו עושים זה זמן רב ולדאוג לצרכי התושבים זו חובתנו וכך נמשיך לפעול. אנו נדאג לפתוח את שנת הלימודים בזמן, בביטחון ובהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך".

ברקע הדברים המשיכו משרד ראש הממשלה ושרי ליכוד לחזר אחר רשויות בצפון. שלשום ראש הממשלה שוחח עם ראש העיר עכו עמיחי בן שלוש, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי ביקר בעיר לאחר שעשרות דירות ניזוקו עקב יירוטים של צה"ל לעבר טילים ששוגרו לגליל. שלי השתתף בישיבת שנערכה בחמ"ל העירוני, במהלכה שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם ראש העיר וביקש לחזק אותו ולתמוך בתושבי העיר והבטיח לבקר. אתמול ביקרה בעיר השרה מירי רגב.

"לא אהבתי בלשון המעטה את המפגש שהיה אתמול עם שר החינוך. לא אהבתי את ההתנהלות של משה דוידוביץ' שפשוט לא השתלט על עצמו מתוך המצוקה, מתוך הכעס, מתוך התסכול" אמר הבוקר נעמן ליואב מינץ בתוכניתו קפאין ברדיו צפון. "דוידוביץ' תקף את הממשלה במלים קשות ואמרתי לו: 'משה, אתה יכול לדבר בשמך. אני לא מסכים עם חלק ממה שאתה אומר, אני מסכים מאד עם חלק מהדברים אבל לא באופן גורף להכליל את כל ראשי הרשויות'".

"גם בי השתלח בצורה מאד מאכזבת ופוגעת, במעמד ראשי הרשויות שר החינוך, מפקד פיקוד העורף ומנהלת משרד החינוך צפון אורנה שמחון. אני מנהיג, מה עלי לעשות, לא לפתוח את שנת הלימודים? אסור לקבל החלטות מתוך הבטן. הילדים לא יכולים להישאר בבית. ראשי רשויות, אנחנו מנהיגים צריכים לתת חוסן לקהילות שלנו ולא להכניס אותם לפאניקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully