וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר הערבי כבר לא שוללים את ברק

9.1.2001 / 7:25

בימים האחרונים מתחמם הדיון הנוקב בקרב ערביי ישראל בשאלה במי לתמוך בבחירות; טיבי: ברק צריך לפנות את מקומו; מייסד התנועה האיסלמית: הצבעה לשרון מסוכנת לציבור הערבי

מאת שי שריג

דיון ציבורי נוקב נערך בימים האחרונים במגזר הערבי בישראל. רבים מראשי הציבור הערבי קראו להצביע בפתק לבן כמחאה נגד ראש הממשלה, אהוד ברק אבל אחרים מדגישים את הסכנות הצפויות לערבים מעלייתו של אריאל שרון לשלטון.

חבר הכנסת, אחמד טיבי, קורא לשרי הממשלה ולבכירים במפלגת העבודה להגביר בימים הקרובים את קולותיהם כדי לדרוש מברק לפרוש מהמרוץ לראשות הממשלה ולאפשר למועמד אחר, בעל סיכויים טובים יותר, לנצח את שרון בבחירות הקרובות. טיבי אמר את הדברים בכינוס של אנשי אקדמיה ערביים בעזה, לפני מספר ימים, על רקע הפער הגובר והולך בסקרי דעת הקהל בישראל בין ראש הממשלה ברק לבין מנהיג הליכוד, אריק שרון, והסיכויים הטובים יותר של שמעון פרס לזכות בבחירות.

אולם גם קולות אחרים נשמעים: מנהיגים אחרים במגזר מבקשים מערביי ישראל לא להיגרר אחרי הרגש ולהבין מה יהיו ההשלכות של בחירות שרון לראשות הממשלה. אף אחד מהמנהיגים הערבים עדיין לא יוצא בקריאה מפורשת לתמוך בברק, אולם בכמה מפלגות ותנועות ובקרב אישי ציבור ורוח ניכרת התרככות בעמדה השוללת את התמיכה בברק.

קולות כאלו נשמעו לאחרונה בקרב הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית, שקוראים לציבור שלהם שלא למהר ולהחרים את ברק. מייסד התנועה, השייח' מוחמד נימר דרוויש, אמר שלשום כי הצבעה לשרון תהיה מסוכנת לערביי ישראל. דבריו אלה להמתין ולא למהר לשלול את ברק יצרו תהודה רבה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully