וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפרקים ביסודיות תשתיות מתחת לקרקע": מה שמותר לספר על הפעילות בעזה

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 6:33

במקביל למתיחות בצפון, צה"ל ממשיך לצבור הישגים מרשימים ברצועה. על אף שישנם אירועים שטרם ניתן לפרסם, באזור ציר פילדלפי ורפיח משמידים מעוזי חמאס המוגדרים כליבת הכוח של ארגון הטרור. מבצעי איתור המנהרות מובילים לתוצאות משמעותיות, והשבת אמון הציבור במגמה חיובית

מנהרה באורך 500 מטרים מושמדת מהאוויר, 24 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן ממשיכה לצבור הישגים בשני מוקדים עיקריים - ציר פילדלפי והעיר רפיח, בדגש על שכונת תל א סולטאן. לפי מקורות צבאיים בפיקוד הדרום, האוגדה צוברת הישגים שעדיין אי אפשר לפרסם, אך הם בליבת בניין הכוח של חמאס וזאת בנוסף להרג עשרות במחבלים מדי יום: "קצב הלחימה של צוותי הקרב החטיבתיים ראוי להערכה רבה". בגבול המצרי-פלסטיני, נמשכת הפעילות ההנדסית שייעודה מיפוי השטח, איתור המנהרות, תחקור והשמדה.

אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל גיא לוי נלחמת בימים אלו באזור חאן יונס ובדיר אל בלאח במוקדים בהם צה"ל לא תמרן עד כה. עד כה הושמדו שלוש מנהרות, שבאחת מהן אותרו גופות החטופים.
"הידע והרמה המקצועית של הכוחות מפרקים ביסודיות את התשתיות של חמאס מתחת לקרקע", אמרו גורמי צבא והוסיפו כי "בניגוד לעבר, היום הכוח שמטפל בכל תשתית יודע להגיד כמה מחבלים היו בה, מתי עזבו, מה הייעוד, לאן מוביל התוואי, איפה המנהרה מסתיימת ולאיזה גדוד חמאס הוא שייך. יש מנהרות שהחמאס עושה בהן שימוש, ואוגדה 98 משמידה אותן בצורה יסודית".

הושמדה מנהרה תת-קרקעית באורך של כקילומטר וחצי עם אמצעי לחימה, 19 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
"הידע והרמה המקצועית של הכוחות מפרקים ביסודיות את התשתיות של חמאס מתחת לקרקע". מנהרת חמאס שהושמדה/דובר צה"ל

אוגדה 252 בפיקודו של תא"ל יהודה ואך, אחראית על אבטחת המסדרון שמבתר את הרצועה לשני חלקים והרחבתו בשבועות האחרונים. צה"ל ממשיך להשקיע בתשתיות ומרכיבי ביטחון במסדרון, כאילו אין שיח עליו במסגרת המשא ומתן לשחרור החטופים.

השטח נמצא בשליטה מוחלטת של צה"ל. הוא גדל בזכות לחימה מורכבת בשטחים הבנויים בפאתים, בדגש על שכונת זיתון. מהשטח אמנם עולה ביקורת של מחסור באש ארטילרית ומהאוויר, אך תצלומי האוויר מצביעים על ההישג המבצעי שפוגע בחופש הפעולה של חמאס, ומעצים את הקלף בו מנופפת ישראל בשיחות לשחרור חטופים.

אוגדת עזה בפיקודו של תא"ל אבי רוזנפלד אחראית על ההגנה בגבול והרחבת מרחב החיץ. בשבועות האחרונים, הושלמה מלאכת תיקון הגדר ובהדרגה מוצבים חיישנים חדשים ואמצעי תצפית. עיקר האתגר הוא לשמר הוראות פתיחה באש ברורות נגד כל מי שמתקרב לקו הגבול, ובנוסף לכך לשדרג את כיתות הכוננות, להחזיר את תחושת הביטחון והאמון לציבור - והמגמה חיובית.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
הושמדה מנהרה תת-קרקעית באורך של כקילומטר וחצי עם אמצעי לחימה, 19 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
" לשדרג את כיתות הכוננות, להחזיר את תחושת הביטחון והאמון לציבור - והמגמה חיובית". לוחמים ברצועת עזה/דובר צה"ל

מרכז האש של פיקוד הדרום בפיקודו של אל"מ י' פועל מסביב השעון לאתר תפקידנים ובכירים בחמאס, אך הזרוע הצבאית עברה לשיטת גרילה. היא משתמשת בעיקר במוקדים עיקריים: תת קרקע ומוסדות חינוך כולל פעילות מתוך המחסות. חרף הניצול הציני, מצליח פיקוד הדרום לתקוף ולהרוג מחבלים בהיקפים חסרי תקדים, שהופכים את המאמץ של חמאס למשול מחדש בשטח ולהשתקם לתחושת ציד.

במערכת הביטחון מצפים להגברת קצב וסגירת מעגלי האש, במיוחד כששב"כ ויחידת 504 פועלים להפעלת סוכנים, ומרחיבים את היקף המקורות והסוכנים שפועלים בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully