וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצילו את תל אביב - ודוממו את המטוסים": גם אחרי מתקפת המנע - תושבי הצפון עדיין תחת אש

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 3:48

אם לתושבי קו העימות חסרה הייתה הוכחה שמתקפת צה"ל הייתה רק "מבצע שלום תל אביב", הרי היום הם קיבלו אותה. הערב כבר התרסקו כטב"מים ורקטות הציתו שריפות ברחבי הגליל. "אחרי שעה של התרוממות רוח - הכל חוזר לאחור", ראשי המועצות זועקים. " צה"ל לא מסיר את האיום"

פגיעה ישירה באיילת השחר/לפי סעיף 27א

אם לתושבי קו העימות המתוסכלים חסרה הייתה הוכחה שהמבצע אור ליום ראשון היה "מבצע שלום ת"א", הרי היום הם קיבלו אותה. עם התקדמות היום נראה היה שהכול חוזר. לפנות ערב כבר התרסקו כטב"מים בגליל העליון ומטחי רקטות הציתו שריפות בגליל המערבי.

"לא יתכן שברגע שהוסר האיום על תל אביב המטוסים חדלו לפעול! אנחנו לא פחות חשובים מאף אחד במדינה", אומר לוואלה ראש המועצה האזורית מרום הגליל, עמית סופר שאמש אמר בסרקזם, "אולי אם נשנה את השם של אביבים לתל אביבים יטפלו באיום עלינו". לאור שובם של השיגורים והכטב"מים היום הוא הוסיף, "עשרה חודשים לתוך המלחמה ופחות משבוע לפני פתיחת שנת הלימודים והביטחון עדיין לא פה, אפילו לא מיגון ראוי".

גבי נעמן ראש המועצה המקומית שלומי אף הוא אמר כי "הפעולה אמש הוכיחה כי צה"ל יכול להרחיק את האיום" והוסיף, "אני קורא לממשלת ישראל ולצה"ל לפעול בכל הכוח על מנת לוודא כי כוח רדואן לא יהיה עוד על הגדר ואני אומר בצורה ברורה וחדש משמעית - כל עוד לא יישוב הביטחון, לא ישובו התושבים לישובים המפונים. אני סומך על החוסן של תושבי שלומי, חרף הקשיים יש לנו זמן ויש לנו כוח ואני מצפה שממשלת ישראל שתעשה את הכול על מנת שתושבים אלו יוכלו לחזור ולחיות בבית שלנו בשלומי בבטחה".

שריפה בשל נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
שריפה בשל נפילת רקטה על בית, קצרין, 21 באוגוסט 2024/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי. יואב איתיאל
גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי/יואב איתיאל

"אז הייתה לנו אתמול שעה של התרוממות רוח אבל לצערי הרב אנחנו רואים שהכול חוזר אחורה", אמר לוואלה דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה.

אזולאי שנותר בישוב לאורך כל המלחמה, סידר לעצמו חדרון שינה בחמ"ל הישוב ועובד סביב עם כיתת הכוננות שלו ועם קומץ עובדי מועצה מסורים סביב השעון, בעיקר בביטחון, בתחזוקה, בשמירה על הרכוש. "ראינו התקפה מצוינת אבל לצערי הרב היא הייתה רק כדי למנוע את האיום על מרכז הארץ", הוא אומר, "כל כך ציפינו שממשלת ישראל תמשיך את הפעילות ותנצל את ההזדמנות להסיר את האיום גם מאיתנו, להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, להחזיר את תושבי מטולה לבתיהם אחרי 11 חודש שהם עקורים. אין חקלאות, אין תיירות, אין חיים בצפון וזה פשוט לא אמיתי שממשלת ישראל. לא מוצאת את המקום והזמן כדי לפעול ולתת לנו את הביטחון שאנחנו צריכים. איפה החובה המוסרית הבסיסית של ממשלת ישראל לביטחון שלנו?".

אזולאי הוסיף, "ראינו כשקורה משהו במרכז הארץ, ראינו את הכטב"ם שבה מתימן מהחות'ים איך הגענו ליעד 1,800 ק"מ מכאן ותקפנו. אז גם אתמול ראינו באמת מבצע לתפארת. ראינו אתמול איך צה"ל תוקף עשרות יעדים במקביל, רק מה - זה לא היה לטובת הצפון. בסוף, מי שחטף את ה-350-400 פריטי אמל"ח שנפלו זה אנחנו פה בצפון".

דוד אזולאי בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
דוד אזולאי בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024/ראובן קסטרו

"אתמול בדקתי את תעודת הזהות שלי וראיתי שאני עדיין אזרח מדינת ישראל, תושב הצפון, אבל אזרח ככל אזרח. אבל, ממשלת ישראל עושה הפרד ומשול, בין אזרחי המרכז לאזרחי הצפון. ההתנהלות הזו היא בדיחה עצובה. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון לצפון. חלמנו שכולנו נהיה בבית בראשון לספטמבר, הנה זה בא אוטוטו ואנחנו לא רואים שום דבר באופק".

בצידה השני של גזרת הצפון, אומר חבר ראש הנקרה מושיק גבעתי דברים דומים: "הבוקר של אתמול התחיל עם בשורה, אבל במקום לנצל את היוזמה ולהמשיך לתקוף עד כדי סילוק מחבלי רדואן אל מעבר לליטני לאחר כשעה התקיפה נעצרה, אז חזרנו לספוג. ישראל שיכלה להפוך את התקיפה הבוקר לנכס אסטרטגי שיביא לשינוי המשוואה בצפון שוב אכזבה. עד מתי תושבי ראש הנקרה ויישובי הצפון ימשיכו להיות שק החבטות של אויבינו מהצפון? עד מתי נמשיך להיות עקורים מבתינו? מסתבר שלראש הממשלה יש לב של אבן. לא סופר אותנו וכל זאת למען שרידותו הפוליטית. למרות שאני אופטימי בדרך כלל אני מאד מודאג". הוא ביקש להדגיש, "הבעיה המרכזית איך פותחים שנת לימודים בעוד שישה ימים כשאין בטחון".

ראש המועצה שלו, משה דוידוביץ, שהוא גם יו"ר פורום ראשי רשויות קו העימות ניהל היום ישיבה מתוחה הבוקר עם שר החינוך שהגיע לפגוש את ראשי הישובים. לסיכום היום אומר דוידוביץ': "ממשלת ישראל לא מתפקדת. חודשים ארוכים אנחנו שומעים את ההבטחות שידאגו לצפון, בפועל כלום לא קורה וכלום לא השתנה".

שמעון גואטה ראש המועצה האזורית מעלה יוסף: "אירועי אמש היו הזדמנות חשובה להרחקת איום חיזבאללה וכוח רדואן מהגדר, הזדמנות שלא נוצלה. דין הצפון כדין תל אביב, ואי אפשר להמשיך ולהתעלם מההפגזות היומיומיות על יישובי הצפון. ממשלת ישראל חייבת לעשות כל אשר ביכולתה בכדי להחזיר את השקט לצפון, חייבת להשלים את המשימה. אני וכל תושבי הצפון סומכים על הדרג המדיני, על צה"ל ועל כוחות הביטחון שיעשו ככל שיידרש על מנת שנוכל להחזיר בבטחה את כל התושבים לבתיהם ולשקם את הצפון".

"המחירים אותם משלמים תושבי הצפון הם קשים וכואבים, אנחנו מוכנים לשלם אותם ובלבד שנדע להחזיר את השקט על כנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully